• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SP42
#1
Jak większość z Was wie na Dolnym Śląsku stacjonowała dość spora ilość kociołków, o ile nie największa część jaka była eksploatowana na ówczesnej sieci PKP. Zapewne było to podyktowane dużą ilością niezelektryfikowanych linii kolejowych i stąd moje pytanie. Na jakich dolnośląskich liniach można było je spotkać w ruchu planowym od początku ich eksploatacji? (okazjonalne przejazdy jak i w zastępstwie za.... - odpadają). Na pewno były to linie:
- Jelenia Góra - Karpacz,
- Jelenia Gra - Lwówek ŚL.,
- Marciszów - Lubawka (Kamienna Góra),
- Wrocław - Jaworzyna Śl./ Dzierżoniów/ Świdnica Przedmieście,
- Legnica - Jaworzyna Śląska - Kamieniec Ząbkowicki,
- Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł.,
- Lubań Śl. - Węgliniec
Które jeszcze?
  Odpowiedz
#2
Na pewno kursowały do Złotoryi.
  Odpowiedz
#3
ET40 napisał(a):Na pewno kursowały do Złotoryi.

Z Marciszowa czy Legnicy?
  Odpowiedz
#4
WinD zapewne z Marciszowa.

Pozostając jeszcze w wątku o kociołkach. Jaki jest faktyczny nr fabryczny SP42-001? W książce Bogdana Pokropińskiego "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej" widnieje informacja, że w/w lokomotywa miała nr fabryczny 8058, taki sam jak SM42-340, co jest także ujęte w tutejszym ilostanie pojazdów trakcyjnych.

W książce tego autora jest także wpis, że SP42-001 "po próbnej rocznej eksploatacji nie została zakupiona przez PKP i przekształcono ją w lokomotywę przemysłową Ls800P". O jakim numerze Ls800P jest mowa?

W związku z powyższym rodzi się trzecie pytanie. Z jakiej maszyny wzięła się obecnie istniejąca SP42-001?
  Odpowiedz
#5
Piechu napisał(a):Jak większość z Was wie na Dolnym Śląsku stacjonowała dość spora ilość kociołków, o ile nie największa część jaka była eksploatowana na ówczesnej sieci PKP. Zapewne było to podyktowane dużą ilością niezelektryfikowanych linii kolejowych i stąd moje pytanie. Na jakich dolnośląskich liniach można było je spotkać w ruchu planowym ....
?

Na pewno :
- Węgliniec - Zgorzelec - Lubań
- Węgliniec - Zawidów - Bogatynia
- Legnica - Jerzmanice - Marciszów
- Legnica - Ścinawa - Rawicz
- Legnica - Żagań ( część pociągów)
- Zielona Góra - Żary/Żagań - Węgliniec ( ale tę trasę to bodajże czerwieńskie
- Czerwieńskie SP42 obsługiwały jedną z dłuższych relacji Czerwieńsk - Legnica p. Nowa Sól, Korzuchów, Niegosławice, Rokitki, Chojnów
greenman1435
  Odpowiedz
#6
WinD napisał(a):
ET40 napisał(a):Na pewno kursowały do Złotoryi.

Z Marciszowa czy Legnicy?
Nie wiem. Natomiast pamiętam film z 1995 (?) roku, gdzie jest uwieczniony właśnie pociąg osobowy do Złotoryi z parowym ogonkiem. Być może nadal jest na yt. Również na pewno kursowały między Tomaszowem Maz. i Skarżyskiem, a także do Grudziądza.
  Odpowiedz
#7
Żeby nie zakładać nowego wątku o kociołkach. Może ktoś ma informacje jak wyglądała sprawa SP42 w Kłodzku i Kamieńcu Ząbkowickim (gdy były na ich stanie)?
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kasacje SP42 Dominik Piotrowicz 3 1 815 05.11.2015, 11:41
Ostatni post: Piechu
  Ostatnie SP42 JONIN_EZT 32 7 462 16.08.2012, 22:36
Ostatni post: Dual

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości