Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hamulec Knorr KE i SAB WABCO
#1
Niedawno w paru EZT (ED74,ED59) zauważyłem, że nie posiadają osobnego nastawnika jazdy i hamulca zespolonego tylko hamulec pomocniczy i takie cuś:http://www.transportszynowy.pl/ed74/ed74pulpit3.html
Chodzi mi o dźwignię z numerem 5.
Czy ktoś byłby w stanie opisać mi sposób działania takiego rodzaju hamulca?
Podobno nazywa się Knorr KE, ale Husarz jeśli się nie mylę też ma Knorr'a KE i ma osobną dźwignię. Jak to możliwe?
Co zaś się tyczy ED59 ma przekładnię SAB WABCO. Na czym polega działanie tej przekładni?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Odpowiedz

#2
System Knorr KE to tzw. zawory ujednoliconego stosowania. Niezależnie od tego co jest na pulpicie to w pojeździe jest tablica pneumatyczna, która sygnały z nastawnika (niezależnie czy zespolonego z zadajnikiem jazdy czy też nie) przekształca w odpowiednie sygnały dla zaworu rozrządczego lub hamulca dodatkowego. W nowoczesnych pojazdach generalnie nie ma mechanicznego sterowania pneumatyką (nie wiem na pewno jak jest z zaworem nagłego hamowania, on może być połączony bezpośrednio z przewodem głównym).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Czyli jak było na tamtym zdjęciu jeślibym pociągnął dźwignię do siebie bym jechał, a jeśli od siebie bym hamował?
W dalszym ciągu jednak nie mogę zrozumieć czemu ED74 ma taki nastawnik jazdy i hamowania, a Husarz inny czyli ma nastawnik siły pociągowej osobno, a hamulec osobno.
A druga sprawa po co EZT hamulec dodatkowy?
I ostatnia co to ta przekładnia SAB WABCO?!
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Odpowiedz

#4
Pozycja nr 5 tak jak tam podpisane: Nastawnik Jazdy i hamulca. Do przodu to jazda do siebie hamowanie ED. Obok dźwignia to hamulec pneumatyczny.
Odpowiedz

#5
Generalnie przekładnie SAB służą do samoczynnej regulacji docisku klocków, podejrzewam, że tu chodzi o docisk tarcz.

A zadajniki ma osobno, bo chwilowe przestawienie zadajnika z "jazdy" w "hamowanie" może rodzić poważne problemy, a w ezt de facto nie stanie się nic.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
rustsaltz napisał(a):A zadajniki ma osobno, bo chwilowe przestawienie zadajnika z "jazdy" w "hamowanie" może rodzić poważne problemy, a w ezt de facto nie stanie się nic.
A jak to działa na zmodernizowanych SM42?
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#7
Tak samo. Tylko tam jest w jednym zadajniku hamulec dodatkowy i nastawnik jazdy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#8
jarząbek019 napisał(a):
rustsaltz napisał(a):A zadajniki ma osobno, bo chwilowe przestawienie zadajnika z "jazdy" w "hamowanie" może rodzić poważne problemy, a w ezt de facto nie stanie się nic.
A jak to działa na zmodernizowanych SM42?

Działa bardzo źle. Można równocześnie i hamować i napędzać...
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.