• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakich połączeń brakuje?
#31
Ja także nie liczę na taką inwestycję. Nie mniej jednak połączenie kolejowe z Sieradzem, czy podpięcie do istniejącej już nitki, dawałoby siłą rzeczy dużo więcej możliwości temu miastu. ŁKA jest zainteresowana puszczaniem składów do Wielunia. Tyle, że póki co nie ma po czym Smile
  Odpowiedz
#32
Po pierwsze, to nie wiem, którędy jest zainteresowane. Przecież Wieluń jest na linii które nijak nie ma się do łódzkiego. W tej kwestii bardziej łącznik z Bełchatowem by się przydał. ale to dyskusja akademicka, bo i tak (prędko) nie powstanie.
  Odpowiedz
#33
A mi brakuje połączenia Gdańsk - Sierakowice, ale chyba w tej sprawie coś działają Smile

  Odpowiedz
#34
Bo pewnie masz jakiś tam krewnych? :-) Przy takim rozpatrywaniu, to mi niezwykle jest potrzebne połączenie Warka - Sucha Góra (Słowacja). :-)
  Odpowiedz
#35
Niedaleko Sierakowic Wujkowie mają działkę Tongue

Ale chodzi też o potrzebne połączenie kolejowe, które mieszkańcy Sierakowic zyskaliby z Kartuzami i z Gdańskiem. Tak tam teraz dworzec wygląda: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... no=galeria

  Odpowiedz
#36
masovian napisał(a):Po pierwsze, to nie wiem, którędy jest zainteresowane. Przecież Wieluń jest na linii które nijak nie ma się do łódzkiego. W tej kwestii bardziej łącznik z Bełchatowem by się przydał. ale to dyskusja akademicka, bo i tak (prędko) nie powstanie.


Od jakiegoś czasu mówi się o nowej linii kolejowej od Wielunia do Bełchatowa. Poniżej link do artykułu na ten temat z września 2015 roku.

http://www.radiozw.com.pl/index.php?page=news&id=18175

Ta linia powstanie, pytanie tylko kiedy ?
  Odpowiedz
#37
To ja ci mogę odpowiedzieć na to pytanie: nieprędko.
  Odpowiedz
#38
Kilka linii kolejowych zdecydowanie brakuje np. Wieluń - Sieradz była ważna z punktu widzenia strategicznego i tranzytowego, ale dopóki nie zmieni się u nas myślenie to nie wiele się zmieni.
  Odpowiedz
#39
Mi brakuje połączenia, które było, a obecnie go nie ma.

PIŁA GŁÓWNA -> RZESZÓW - dokładnie brakuje mi połączenia na trasie Piła - Lublin
  Odpowiedz
#40
P:ołączenie takie to jest: z przesiadkami w W-wie i Poznaniu, przykładowo. Bezpośredniego nie ma.

Ale w tym wydaniu to raczej przydałby się pociąg z Lublina do Szczecina przez Bydgoszcz, Piłę. Problemem jest to, że w pewnym momencie druta brakuje, a PIC nie używa lokomotyw hybrydowych...
  Odpowiedz
#41
Nocnego Lublin - Radom - Kielce - Częstochowa Stradom- Wrocław. Przynajmniej w piątki i niedziele. Z 10 lat temu za czasów PKP PR był taki pociąg ale go skasowali po rozpoczęciu remontu w rejonie Częstochowy. To byłoby najszybsze połączenie na tej trasie.
  Odpowiedz
#42
Mi brakuje połączeń międzynarodowych ze Słowacją. Na trzy przejścia tylko jedno czynne (Zwardoń), w dodatku brak długich relacji, takich jak. np. kiedyś Skalnica Kraków - Zilina czy Goral Katowice - Bratysława. Przez Muszynę spokojnie można by coś puścić w stronę Popradu lub Koszyc, podobnie z Łupkowa. Myślę że jakby rozkład i taryfa biletowa były sensowne pasażerów by było sporo. Po drodze, na każdej z tych tras, jest dużo turystycznych regionów i miejscowości. Tylko że najpierw wymagałoby to zapewne remontu linii po polskiej stronie Wink

Z bardziej lokalnych brakuje połączenia Kraków Płaszów - Oświęcim przez Skawinę, które to uwalono od nowego rozkładu. Z moich obserwacji wynika że dość sporo ludzi tym jeździło, zarówno ludzie dojeżdżający do Krakowa/Skawiny/Oświęcimia z wiosek po drodze jak i turyści w stronę Oświęcimia. No i prędkość na owej linii jest dość przyzwoita bo ok. 80-90 km/h. Za to przywrócono Sucha Beskidzka - Żywiec w postaci 1(!) pary w weekend a stan linii jest tragiczny, prędkość to max 40, na sporym odcinku nawet i 30 km/h. Może by tak najpierw remont? Ciekawa jestem jak to długo pojeździ.
  Odpowiedz
#43
Niestety na niepowodzenia połączeń Kraków - Skawina/Oświęcim nałożyły się 2 czynniki:
- Fatalnie ułożony rozkład jazdy. Mieszkańcy zgłaszali wnioski, ale zostały w większości zignorowane.
-Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionkii utrudnienia z nią związane. Pociągi zaczynały i kończyły bieg w Płaszowie, zamiast na Głównym.
  Odpowiedz
#44
(07.01.2017, 08:56)kasumi napisał(a): Mi brakuje połączeń międzynarodowych ze Słowacją.

Tutaj są problemy infrastrukturalne. Słabe tory i mało przejść. Cięzkie miliardy musiałoby to kostować, aby czasem to konkurowało z autobusem.
  Odpowiedz
#45
(07.01.2017, 13:08)dominik07317 napisał(a): Niestety na niepowodzenia połączeń Kraków - Skawina/Oświęcim nałożyły się 2 czynniki:
- Fatalnie ułożony rozkład jazdy. Mieszkańcy zgłaszali wnioski, ale zostały w większości zignorowane.
-Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionkii utrudnienia z nią związane. Pociągi zaczynały i kończyły bieg w Płaszowie, zamiast na Głównym.

Szkoda że samorząd ma takie podejście, bo dobry rozkład to podstawa sukcesu. Może jak skończą łącznicę to puszczą coś tamtędy do Oświęcimia i ciekawa jestem jak wtedy będzie wyglądał rozkład. Pewnie lepiej zaczynać/kończyć bieg na Głównym, bo ludzie mogą dojechać prosto do centrum, aczkolwiek Płaszów też ma dobre skomunikowanie z tramwajem.

(07.01.2017, 14:25)masovian napisał(a):
(07.01.2017, 08:56)kasumi napisał(a): Mi brakuje połączeń międzynarodowych ze Słowacją.

Tutaj są problemy infrastrukturalne. Słabe tory i mało przejść. Cięzkie miliardy musiałoby to kostować, aby czasem to konkurowało z autobusem.

Czyli pewnie prędko się nie doczekamy, bo wymagałoby to konkretnego remontu. Po słowackiej stronie też tak źle z infrastrukturą?
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pociągi - IC, TLK, EIC - gdzie brakuje wagonów SAP102 2 683 14.11.2018, 18:06
Ostatni post: EN57fan
  Rentowność nocnych połączeń SAP102 49 5 710 11.10.2018, 12:28
Ostatni post: Adams
  Brakuje kuszetek, wagonów sypialnych i restauracyjnych kazio 63 7 952 03.03.2018, 11:17
Ostatni post: Wojtek_w_podrozy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości