Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakich połączeń brakuje?
#16
szy_mat napisał(a):Dlaczego uważasz że w Zgorzelcu nie można zrobić oblotu? Tutaj jest schemat stacji: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... rzelec.png , i jak widać, oblot jest możliwy.

W sumie nie zauważyłem tam przejściówki z toru na tor przed drogą. Bo swoją opinie formowałem poprzez obecność tam osobistą.
Ale niewiele to zmienia w kwestii kosztów. W Węglińcu trzeba zmienić lokomotywę, a w Zgorzelcu zmienić kierunek jazdy. A to wszystko dalej dla góra kilkunastu osób na odcinku Węgliniec - Zgorzelec.
Odpowiedz

#17
Pawel1995 napisał(a):Łużyce akurat się w Piotrkowie zatrzymują Big Grin

O widzisz, nie wiem czemu cały czas myślałem, że się nie zatrzymują.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#18
wiem dlaczego tak myślałeś. bo postój wprowadzili dopiero w czerwcu Smile
Odpowiedz

#19
To wszystko tłumaczy Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#20
Tak co do Lublin - Białystok, mogliby wprowadzić nocny pociąg Zakopane lub Kraków Główny - Kraków Płaszów - Dębica - Rzeszów Główny - Tarnobrzeg - Pilchów (Stalowa Wola) - Lublin - Radzyń Podlaski - Łuków - Białki Siedleckie (Siedlce) - Czeremcha - Białystok - Ełk - Mikołajki - Czerwonka - Olsztyn Główny - Iława Główna - Malbork - Tczew - Gdańsk Główny - Sopot - Gdynia Główna, ewentualnie wydłużony na Hel, może być też ewentualnie odcinek Rzeszów - Lublin przez Jarosław - Hrebenne - Zawada - Rejowiec. EU07 między Zakopanym lub Krakowem Główny a Rzeszowem, Nurkiem, Gamą lub Suczką do Iławy, EP09 dalej do Gdyni i też jakąś spalinówką na Hel, bo nie ma raczej sensu zmieniać trakcji na takich krótkich odcinkach jak Łuków - Siedlce czy Białystok - Ełk, a w Rzeszowie i Iławie trakcję zmieni się przy okazji zmiany kierunku, to nawet szybciej będzie niż oblot.

Powinno być sporo postojów na odcinkach, które mają niewiele połączeń, gdzie mieszkańcy są wprawdzie kolejowo odcięci od świata:

Lublin - Radzyń - Łuków
Siedlce - Czeremcha - Białystok
Ełk - Mikołajki - Czerwonka
Odpowiedz

#21
Wiedzę, że chcesz stworzy nowy "Tour de Pologne". Tak był nazywany pociąg z Katowic do Gdyni przez Białystok. O ile nie mam nic przeciwko łączonymi relacjami Regio, to w przypadku pospiesznych, to raczej poroniony pomysł. Znajdzie się ktoś kto tym pojedzie przypadkiem z Krakowa do Gdyni i będzie miał dosyć kolei.

Co innego Lublin- Białystok czy Kraków - Lublin przez Zamość. Gdyby PIC kupił loki hybrydowe, to mogłoby coś takiego śmigać.
Odpowiedz

#22
1. Nic nowego: należy zakończyć cyrk z ukrytymi relacjami, które znane są głównie miłośnikom i osobom regularnie z nich korzystającym, resztę zniechęcają perspektywą przesiadek, których tak naprawdę nie ma.
2. Gdynia - Laskowice - Bydgoszcz - Inowrocław - Piotrków Kuj. - Zduńska Wola Karsz. - Łódź Kaliska
3. Gdynia - Laskowice - Bydgoszcz - Inowrocław - Gniezno - Września - Ostrów Wlkp. - Oleśnica Rataje - Wrocław Gł. (- Legnica/Wałbrzych - Jelenia Góra)
4. Szczecin Gł. - Stargard - Wałcz - Piła Gł. - Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo Pom. - Olsztyn Gł.
5. Kołobrzeg - Koszalin - Białogard - Szczecinek - Piła Gł. - Bydgoszcz - Toruń - Włocławek - Kutno - Łódź Kal. - Tomaszów Maz. - Drzewica - Radom - Kielce (- Kraków Gł./Rzeszów - Zagórz)
6. W końcu jakiś bezpośredni Regio Bydgoszcz - Włocławek

Nie sądzę, żeby to były relacje niemające racji bytu.
Jaro

Odpowiedz

#23
ET40 napisał(a):3. Gdynia - Laskowice - Bydgoszcz - Inowrocław - Gniezno - Września - Ostrów Wlkp. - Oleśnica Rataje - Wrocław Gł. (- Legnica/Wałbrzych - Jelenia Góra)

Nie opłaca się. Za wolno i omija Poznań. Już większy sens, bo mniejsze straty miałby pociąg Bydgoszcz - Wrocław. Ale władze Wrześni bardziej powinny gardłować o to. Bo tak naprawdę, to oni tylko na tym zyskują.
Cytat:4. Szczecin Gł. - Stargard - Wałcz - Piła Gł. - Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo Pom. - Olsztyn Gł.

Gdyby PIC miał lok hybrydowy, to miałoby to sens.

Cytat:5. Kołobrzeg - Koszalin - Białogard - Szczecinek - Piła Gł. - Bydgoszcz - Toruń - Włocławek - Kutno - Łódź Kal. - Tomaszów Maz. - Drzewica - Radom - Kielce (- Kraków Gł./Rzeszów - Zagórz)

W ogóle TLKi kończące bieg w Kielcach są słabym pomysłem. To miasto jest mniejsze od Radomia.

Nie sądzę, żeby to były relacje niemające racji bytu.
Odpowiedz

#24
1. Kołobrzeg - Białogard- Szczecinek - Chojnice - Bydgoszcz - Toruń - Warszawa - Lublin (dzienny)
2. Szczecin - Poznań - Wrocław - Bielsko Biała / Jelenia Góra (dzienny)
3. Szczecin - Koszalin - Gdańsk - Olsztyn - Ełk - Olecko - Suwałki (dzienny)
Odpowiedz

#25
Wiśnia napisał(a):1. Kołobrzeg - Białogard- Szczecinek - Chojnice - Bydgoszcz - Toruń - Warszawa - Lublin (dzienny)

Gdyby PIC kupił sobie hybrydę, to miałoby sens. Dziś na to nie pójdzie.

Cytat:3. Szczecin - Koszalin - Gdańsk - Olsztyn - Ełk - Olecko - Suwałki (dzienny)

Zmiana kierunku jazdy w Olecku czyli dłużyzna. Taki kurs przez Białystok byłby bardziej opłacalny. Poza tym jak wyżej.
Odpowiedz

#26
masovian napisał(a):
ET40 napisał(a):3. Gdynia - Laskowice - Bydgoszcz - Inowrocław - Gniezno - Września - Ostrów Wlkp. - Oleśnica Rataje - Wrocław Gł. (- Legnica/Wałbrzych - Jelenia Góra)

Nie opłaca się. Za wolno i omija Poznań. Już większy sens, bo mniejsze straty miałby pociąg Bydgoszcz - Wrocław. Ale władze Wrześni bardziej powinny gardłować o to. Bo tak naprawdę, to oni tylko na tym zyskują.
Cytat:4. Szczecin Gł. - Stargard - Wałcz - Piła Gł. - Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo Pom. - Olsztyn Gł.

Gdyby PIC miał lok hybrydowy, to miałoby to sens.

Cytat:5. Kołobrzeg - Koszalin - Białogard - Szczecinek - Piła Gł. - Bydgoszcz - Toruń - Włocławek - Kutno - Łódź Kal. - Tomaszów Maz. - Drzewica - Radom - Kielce (- Kraków Gł./Rzeszów - Zagórz)

W ogóle TLKi kończące bieg w Kielcach są słabym pomysłem. To miasto jest mniejsze od Radomia.

Nie sądzę, żeby to były relacje niemające racji bytu.
Źle mnie zrozumiałeś: miałem na myśli relację rozdzielaną do Krakowa i Zagórza. ;-) Co do Szczecin-Olsztyn: moim zdaniem wystarczyłby jakikolwiek lekki SZT, może w następnej turze zakupów PKP IC coś takiego zostanie nabyte.
Jaro

Odpowiedz

#27
Hel - Bielsko i Gdynia - Zakopane to powinny być osobne pociągi połączenie ich w jeden TLK Wenus to jedna wielka katastrofa w weekendy i wakacje.
Odpowiedz

#28
ET40 napisał(a):Źle mnie zrozumiałeś: miałem na myśli relację rozdzielaną do Krakowa i Zagórza. ;-)

No to nie w Kielcach się powinny rozdzielać tylko w Skarżysku.
Odpowiedz

#29
Mi brakuje połączenia Wieluń - Sieradz / Łódź. Problem tak właściwie polega na braku torów Smile Gdyby pociągnięto od Wielunia tory do Sieradza (ok 40km) Wieluń mógłby mieć połączenie z Sieradzem, Łodzią czy Warszawą. W chwili obecnej trwają przygotowania do uruchomienia bezpośredniego połączenia Wieluń - Wrocław. Jestem za, ale było by lepiej gdyby ten pociąg nie kończył biegu w Wieluniu ale np. W Katowicach. Wieluń jest bardzo powiązany z Wrocławiem, Sieradzem i Łodzią. Kursy pociągów do tych miast będą generować na stacji Wieluń miasto potoki podróżnych. Autobus do Łodzi jedzie ok. 2:40h. Pociągiem nie dość, że byłoby szybciej to i dużo bardziej komfortowo. Przede wszystkim jest możliwość skorzystania z WC.

Gdzieś (na tym forum chyba) widziałem posty w których jeden z użytkowników wylewał żale, że źle się stało iż pociąg Urania jedzie przez Wieluń. Poniżej film prezentujący zainteresowanie pociągiem TLK Wiking Relacji Katowice - Szczecin przez Poznań. Pociąg wjeżdża na stację Wieluń Miasto.

https://youtu.be/HlCmssVf-rg?t=1m50s

Nie twierdzę przy tym, że każdy dalekobieżny pociąg gromadzi tyle podróżnych na stacji Wieluń Miasto. Chodzi o to, że to miasto jest niedoceniane, i do tej pory nikt nie zabrał się za przyłączenie kolejowe Wielunia do Sieradza lub na wschód do lini 131... Komunikacja kolejowa w tym mieście faktycznie nie ma zainteresowania kiedy jedzie pociąg relacji Tarnowskie Góry - Wieluń Dąbrowa. Żeby było zainteresowanie, trzeba mieć dokąd jechać. Pociągi dalekobieżne jadące przez Wieluń gromadzą tu zawsze wsiadających. W środę wybrałem się na stację Wieluń Miasto w celu samego sprawdzenia ile osób wsiądzie do zatrzymującego się o godzinie 1:38 pociągu Urania. Z uwagi, że był to środek tygodnia i bardzo późna godzina nie spodziewałem się tłumów, ale doliczyłem się czterech osób. Zainteresowanie PKP w Wieluniu będzie dużo większe, kiedy to miasto zyska łącznik z linią 131, lub z Sieradzem. Uważam, że chociaż jeden pociąg dalekobieżny w tym mieście jest jak najbardziej wskazany.
Odpowiedz

#30
kruger84 napisał(a):Mi brakuje połączenia Wieluń - Sieradz / Łódź. Problem tak właściwie polega na braku torów Smile Gdyby pociągnięto od Wielunia tory do Sieradza (ok 40km) Wieluń mógłby mieć połączenie z Sieradzem, Łodzią czy Warszawą.

40 km to chyba z połowa jak nie więcej w ogóle zbudowanych torów w Polsce po upadku PRL. Nie liczyłbym więc na taka inwestycje... Zwłaszcza biorąc pod uwagę jaką metropolią jest Wieluń, z szacunkiem do tego miasta. Macie nowoczesny dworzec autobusowy. :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pociągi - IC, TLK, EIC - gdzie brakuje wagonów SAP102 2 2 564 14.11.2018, 18:06
Ostatni post: EN57fan
  Rentowność nocnych połączeń SAP102 49 19 338 11.10.2018, 12:28
Ostatni post: Adams
  Brakuje kuszetek, wagonów sypialnych i restauracyjnych kazio 63 23 031 03.03.2018, 11:17
Ostatni post: Wojtek_w_podrozy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.