• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy naprawy rewizyjne wagonów są wymagane zbyt często?
#1
http://www.rynek-kolejowy.pl/20918/PKP_ ... agonow.htm

Mędza poruszył ciekawy dla mnie temat - czy rzeczywiście naprawy rewizyjne muszą się odbywać tak często? Dlaczego nie jest to uwarunkowane od przebiegu wagonu? Ciekawi mnie, kto wprowadził takie a nie inne przepisy.

Proszę mnie oświecić ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#2
Ja był bym za wprowadzeniem limitu kilometrów, bo czas to nie miarodajny przelicznik zużycia wagonów. Jeżeli już trzeba polegać na czasie to wydłużył bym go do 24-30 miesięcy, bo faktycznie 18 miesięcy to mało. Oczywiście wygony powinny być przez ten czas odpowiednio utrzymane, z działającym światłem i ogrzewaniem, bo samo wydłużenie czasu nic nie da, a za brak przestrzegania tego przepisu powinny obowiązywać odpowiednio wysokie kary. Żeby nie dochodziło do sytuacji gdy podstawiony wagon nie ma ogrzewania.
  Odpowiedz
#3
Brak światła czy ogrzewanie nie ma większego związku z naprawą rewizyjną, bo przecież jak coś się zepsuje w pierwszym miesiącu po naprawie, to nikt nie czeka z tym do kolejnej (RACZEJ!). Naprawy wg mnie są za często, nawet skrupulatni Niemcy wymagają tych napraw w dłuższych przedziałach czasowych.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#4
Akurat nasze skansenowe wagoniki podlegają rewizji co 24 miesiące :-P
Co do wydłużenia czasu rewizji jestem za ale za limitem kilometrów to już zależy jak często eksploatuje się dany wagon dla spółek kolejowych oznaczało by to większe wydatki bo jeśli wagon jest w miarę nowy i często jest w ruchu to mógłby wyjeździć swoje kilometry szybciej niż obecna rewizja, ale jeśli chodzi o drobnych przewoźników kolejowych było by to korzystne bo takie prywatne salonki rzadko jeżdżą i potrafią przez rok przejechać raptem z 1000km ale i rewizje mają za to znacznie tańszą prostszą :-)
W dawnej kolei jak była jedna porządna firma widać było "na oko" zużycie wagonu na krótko przed końcem rewizji "buty cienkie", sprzęgi ogrzewania ledwo sprawne wypluwające z siebie znaczne ilości pary, grzejniki mało drożne, siedzenia do wymiany elektryka na 3 drzwi z niedomaganiami itd.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
  Odpowiedz
#5
przem710 napisał(a):Ja był bym za wprowadzeniem limitu kilometrów,
Wyjaśnij tylko zwiększonego/zmniejszonego o ile dla poszczególnych grup wagonów?

Bo mam nadzieję że przynajmniej słyszałeś że limit kilometrów jest pierwszym i głównym czynnikiem obowiązującym w gospodarce i eksploatacji wagonów pasażerskich zawartej w przepisach obowiązującego prawa :-)
  Odpowiedz
#6
Więc po co ogranicznik w postaci 18 miesięcy?
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Naprawy rewizyjne wagonów Adams 1 1 324 14.09.2019, 18:59
Ostatni post: DarekP
  Nazewnictwo wagonów rah606 1 2 752 26.02.2013, 06:16
Ostatni post: przem710
  Ilostany wagonów wizzair98 3 2 619 10.11.2012, 23:46
Ostatni post: Lutek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości