• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustalanie prędkości szlakowej - aspekt techniczny
#1
Mam takie pytanie - jakie warunki musi spełniać tor, aby taki dajmy na to WM-10, czyli pojazd lekki jak piórko, mógł po nim pognać tą swoją konstrukcyjną 100 km/h. Zaznaczam że nie chodzi mi o przepisy, klasy linii itd, tylko o minimalne parametry wymagane dla prędkości 100 km/h dla wspomnianej lekkiej drezyny jak:

- promień łuku
- przechyłka
- zużycie szyn
- zużycie podkładów
- zużycie przytwierdzeń
- zanieczyszczenie tłucznia i podsypki
- stan nasypu i ławy torowiska

Zakładając też, że na trasie nie ma przejazdów, nad nią nie przechodzą wiadukty, pod nią nie przechodzą tunele, i cały czas biegnie na niskim nasypie (1 m wysokości), bez obiektów inżynieryjnych.

A i jeszcze jedno - w jaki sposób uzyskuje się przechyłkę? Specjalnie wyprofilowane podkłady?
  Odpowiedz
#2
W Id-1 są wzory na to wszystko OIDP. Prawda jest natomiast taka, że mimo braku ograniczeń są miejsca, gdzie (prawie) wszyscy profilaktycznie zwalniają Big Grin.

Przechyłkę uzyskuje się odpowiednim podbiciem.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
Tylko w GOPie są takie miejsca? Możesz dać kilka przykładów? Maszyniści pociągów pasażerskich też tam zwalniają?
  Odpowiedz
#4
Nie wiem czy tylko w GOPie, nie wiem też czy maszyniści z pasażerów zwalniają (takie miejsca trafiają się często na liniach bez ruchu osobowego albo na bokach, gdzie normalnie pasażery nie jeżdżą).

Przykładów oczywiście nie podam, bo pracy smutnym panom z UTK i innym biurwom ułatwiał nie będę.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#5
A to przez przypadek nie ułatwi Tobie pracy? Wszak lepiej mieć wyraźny wskaźnik, niż zastanawiać się, czy tu zwolnić czy może jednak nie.
  Odpowiedz
#6
Uwierz mi, że nie tylko nie ułatwi pracy, a w dodatku dołoży łatkę podpier*alacza. Ale to temat na inną bajkę Wink. Poza tym wykolei się dopiero za sto pierwszym razem, może na mnie nie trafi.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#7
rustsaltz napisał(a):Prawda jest natomiast taka, że mimo braku ograniczeń są miejsca, gdzie (prawie) wszyscy profilaktycznie zwalniają Big Grin.

Co taką profilaktykę powoduje?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#8
Fakt, że nieprzyjemnie prowadzi się pociąg z zalanym kawą pulpitem Wink Poza tym w razie jakiegokolwiek wydarzenia zaczyna się szukanie tzw. dziury w całym i mało kto ma na to ochotę.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Regulator prędkości Basic 55008 + zasilacz 55006 - Piko zestaw 55000 Koma3_78 1 487 16.12.2018, 11:18
Ostatni post: Zone
  HyperLoop - nowa kolej wielkich prędkości. masovian 2 733 16.02.2018, 17:17
Ostatni post: rustsaltz
  D1 - ograniczenie prędkości poniżej 10 km/h Domio 0 674 17.12.2017, 14:12
Ostatni post: Domio
  Wykaz maksymalnych prędkości 2002/2003 WojtekCe 0 1 118 08.02.2016, 16:43
Ostatni post: WojtekCe
  Profil prędkości / E-65 / przepisy pawelasd 2 1 284 04.08.2015, 12:04
Ostatni post: pawelasd

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości