• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arriva
#1
przem710 napisał(a):Nie widziałem na forum, ale warto wspomnieć że Arriva już teraz zaczyna ofensywę wprowadzając połączenia Multi Region. Na razie jest skromnie, ale frekwencja już na samym początku jest bardzo duża.

http://arriva.pl/art/691/bezposrednio-z ... gion-.html

Zobaczymy czy im będzie się opłacać. Ale dziwi mnie ten Wrzeszcz jako początek i koniec kursów. Ktoś im do Gdyni zabronił wjazdu?
  Odpowiedz
#2
Opłaca się, póki co kursy jeżdżą pełne, bardzo dobrze dobrano godziny kursowania. Już w pierwszym kursie frekwencja na terasie Piła - Gdańsk Wrzeszcz wynosiła 100%.

Dlaczego do Wrzeszcz? Oficjalnie brak przepustowości. Natomiast i tak uważam że dobry chociaż Wrzeszcz gdzie bardzo łatwo przesiąść się do SKM.
  Odpowiedz
#3
iR też kursowały nabite, a skończyły jak skończyły :-P . Wejdzie w to polityka, to i Arriva "ekspresy" się skończą. Przy okazji, pamiętacie taki wynalazek Arrivy, który kursował między Bydgoszczą i Gdynią przez starą "węglówkę", kiedy jeszcze na 131 między Maksymilianowem i Tczewem pociągi kursowały z prędkością tramwajową? Wink
  Odpowiedz
#4
ET40 napisał(a):Wejdzie w to polityka, to i Arriva "ekspresy" się skończą.

Mało prawdopodobne. PLK musiałoby im podnieść ceny za tory, co byłoby "nieuczciwą konkurencję" albo woj. kuj.-pom. zagrozić końcem współpracy. Ale to województwo jest z rządem niekompatybilne.
  Odpowiedz
#5
ET40 napisał(a):iR też kursowały nabite, a skończyły jak skończyły :-P . Wejdzie w to polityka, to i Arriva "ekspresy" się skończą. Przy okazji, pamiętacie taki wynalazek Arrivy, który kursował między Bydgoszczą i Gdynią przez starą "węglówkę", kiedy jeszcze na 131 między Maksymilianowem i Tczewem pociągi kursowały z prędkością tramwajową? Wink

W zasadzie wszystkiego można się spodziewać ze strony PLK. Z drugiej strony Arriva jest nastawiona na zysk, nie jest też przerośniętą biurokratyczną maszyną która jest zdolna przejść wypracowany zysk. Dlatego osobiście uważam że sukces tych połączeń jest juz przesądzony, no chyba że nie będzie "przepustowości" :-P . Śmiem twierdzić że połączenie do Piły utrzymałoby się nawet w tygodniu.
  Odpowiedz
#6
Do Arrivy trafiły trzy jednostki VT628. Obecnie są one przygotowywane do kursowania po Polsce.

http://inforail.pl/trzy-jednostki-vt628-...98277.html

[Obrazek: Trzy-jednostki-VT628-w-Arrivie-foto-Facebook-0.jpg]
  Odpowiedz
#7
Wyglądają jak nieco unowocześnione MR; osobiście nie przepadam za jazdą MR bo strasznie śmierdzi tam spalinami, czego nie rekompensuje nawet dość szeroka przestrzeń pasażerska.
  Odpowiedz
#8
No to powiem Ci, że w 628 nie jest dużo lepiej Tongue Fajne jest to, że w jednym wagonie jest głośno, a w drugim cisza, bo drugi jest tylko sterowniczy Tongue No i bardzo długo się rozpędza
  Odpowiedz
#9
W ogóle dla mnie Arriva ma dość dziwne pojazdy - albo te spalinowe zespoły trakcyjne MR, albo jakieś małe szynobusiki gdzie nie ma miejsca, albo pojazdy, gdzie klima daje tak, że nie idzie wytrzymać Tongue Swoją drogą - odkąd Arrivie zabrano Bdg-Toruń to czy mają jakąś zelektryfikowaną trasę?
  Odpowiedz
#10
Arriva chce z Gdyni do Warszawy jechać w czasie Pendolino

Na pewno połączenia Arrivy Warszawa – Gdynia nie będą obsługiwane Pendolino. Ale czas przejazdu będzie dokładnie taki sam. Około 3 godzin i 15 minut. Szykuje się zatem konkurencja dla PKP Intercity, tym bardziej, że godziny odjazdu zaproponowane przez Arrivę wydają się całkiem atrakcyjne. Wyjazd z Gdyni o godzinie 5:57 i przyjazd na Centralny o 9:14. W drogę powrotną pociąg Arrivy miałby wyjeżdżać o 16:53 i dotrzeć do Gdyni o 20:09. Kwestią otwartą pozostaje natomiast cena biletu. Tej nie znamy. Jeżeli będzie ona atrakcyjna to Arriva ma szansę na sukces.

Szczegóły: InfoRail
  Odpowiedz
#11
Ciekawe jakim taborem. Cena na pewno będzie niższa.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#12
Duńczykami Big Grin Big Grin Big Grin
  Odpowiedz
#13
Albo MR? Tongue A na poważnie to wg mnie to przedsięwzięcie może mieć sukces w porównaniu z IC i Pendolino: niższa cena i czas przejazdu (w porównaniu do np TLK Pobrzeże, który jedzie 4:35)z Centralnego do Gdyni.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Arriva MR4039 wypożyczona na kurs Rzeszów-Zagórz mirmur2 0 433 26.01.2019, 18:26
Ostatni post: mirmur2
  Warszawa - Kraków: będzie Arriva? kazio 10 1 514 19.03.2016, 18:31
Ostatni post: przem710
  [Arriva] Arriva przejmuje przewozy na liniach zelektryfikowanych? Maciej 78 14 611 22.06.2015, 09:21
Ostatni post: WinD
  [Arriva] WiT a Regio Karta ET40 0 1 693 05.06.2015, 22:20
Ostatni post: ET40
  [Arriva] Bilet za 1 złoty dla kierowców DamianT 7 2 401 16.03.2015, 10:16
Ostatni post: DamianT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości