Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Newagu pomysł na dziwoląga
#1
Newag właśnie otrzymał dotację w wysokości 15 mln na projekt i produkcję nowatorskiego pociągu Nowatorskość ma polegać na doczepianiu spalinowego modułu do EZT. Projekt jako jeden z 12 otrzyma granty i za to należą się gratulacje bo projektów startujących było 150. Ale pomysł Newagu po pierwsze ma wiele wad, między innymi:
- wagon będzie doczepiany - nie skróci to czasu postoju przy zmianie trakcji
- wagon będzie lżejszy od zwykłej lokomotywy - przez co będzie miał mniejszy zapas paliwa, będzie miał mniejszą siłę pociągową i osiąganą prędkość
- będzie to osobny wagon - przy zmianie czoła pociągu maszynista straci więcej czasu na zmianę kierunku jazdy, a w ekstremalnych warunkach pogodowych do tego zmoknie.
- będzie to osobna jednostka napędowa - dodatkowe silniki elektryczne zamiast wykorzystania już istniejących.
- nazywają to wagonem silnikowym - ale tam nie ma miejsc dla podróżnych

a po drugie jest wizualnym koszmarkiem na tym etapie projektu:
[Obrazek: newag_pociag_hybrydowy.jpg?1443153770]

Całość artykułu jest tutaj

Co o tym sądzicie? Jak dla mnie pomysł bardziej nietrafiony niż nowatorski, zwłaszcza że na świecie są już pociągi hybrydowe i jeszcze nikt nie zdecydował się na takie rozwiązanie.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#2
sm31-131 napisał(a):- wagon będzie lżejszy od zwykłej lokomotywy - przez co będzie miał mniejszy zapas paliwa, będzie miał mniejszą siłę pociągową i osiąganą prędkość
- będzie to osobna jednostka napędowa - dodatkowe silniki elektryczne zamiast wykorzystania już istniejących.
- nazywają to wagonem silnikowym - ale tam nie ma miejsc dla podróżnych
- mniejszy zapas paliwa ma znaczenie jeśliby się chciało jeździc na długie trasy. Nie wiadomo jaka bedzie siła pociagowa, może na trzyczłonowy EZT wystarczy.
- nie będzie silników elektrycznych tu i tam. Prąd z silnika spalinowego będzie przekazywany do EZT do ich silników trakcyjnych
- Newag nie nazywa tego wagonem silnikowym, tylko członem zasilającym. albo członem napędowym.

O innych wątpliwych punktach tego projektu jest poczytaj tutaj

Co do wyglądu, to każdy ma swoje zdanie.
Odpowiedz

#3
Przecież to bzdura. Co ma niby dawać takie rozwiązanie, jak i tak trzeba dopinać wagon na stacji, gdzie kończy się drut? Czekam na prawdziwy hybrydowy zespół trakcyjny, który będzie posiadał w którymś członie po prostu zespół napędowy (silnik spalinowy + prądnica), tak aby można było nawet lecieć na przelocie przez stację końca druta.
Odpowiedz

#4
Takie coś byłoby idealne na krótkie końcówki na bezdruciu. Na przykład Wrocław-Kudowa Zdrój, albo Wrocław-Trutnov, Wrocław-Zgorzelec czy Gdańsk/Gdynia-Łeba. W chwili obecnej bezpośrednie połączenia na DŚ są obsługiwane przez SZT, który przez zdecydowaną większość czasu (w przypadku połączenia do Zgorzelca przez 90% trasy, a w przypadku Kudowy przez 3/4) jedzie pod drutem.
Jeden wagon agregatowy mógłby wahadłowo kursować na końcówce, nie wymagając wielkich strat czasowych, obrabiając 3, a nawet 4, do tego EZT uwalniając kosztowne w eksploatacji SZT tam, gdzie można ich zalety wykorzystać efektywniej.
Nie wyobrażam sobie jednak czegoś takiego na przykład na połączeniu Krzyż-Poznań, czy na Hel, bo wagon generatorowy byłby chyba odrobinę za słaby.[/quote]
Odpowiedz

#5
0tomek0 napisał(a):Nie wyobrażam sobie jednak czegoś takiego na przykład na połączeniu Krzyż-Poznań, czy na Hel, bo wagon generatorowy byłby chyba odrobinę za słaby.
Nie znając żadnych parametrów technicznych, trudno na ten temat sie wypowiadać.
Odpowiedz

#6
Na wizualkach rzeczywiście wygląda to na brzydsze od kupy.
Jaro

Odpowiedz

#7
Oczywiście nie ma powodów by sądzic że jest to wersja ostateczna. Jak na razie nikt niczego nie wyprodukował, nie mówiąc o malowaniu. Po prostu czymś trzeba było przyozdobić informację prasową i artysta sobie pofantazjował.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Chorwackie EZT serii 311/315-200 w Newagu mikrobart 15 9 373 25.06.2012, 18:12
Ostatni post: alojz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.