Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
próba szczegółowa
#1
Drodzy forumowicze proszę o zweryfikowanie czy dobrze rozumiem szczegółową próbę hamulca według wykonywanych czynności:
1. napełniamy przewód główny do 0,5 i zbiornik główny do około 1,0 następnie odcinamy i sprawdzamy szczelność układu pneumatycznego - przewód główny spadek nie większy niż 0.01 w ciągu 5 minut, zbiornik główny nie większy niż 0,02 w ciągu również 5 minut

2. następnie odhamowujemy i spadek w cylindrach nie może być większy niż 0,05 w ciągu 10 minut

przy hamowaniu 1 stopień hamowania - rewident sprawdza czy klocki docisły a następnie pełne hamowanie - sprawdzenie cylindrów itp - odczekać 10 minut i sprawdzić wszystko tj. czy samoczynnie nie odhamował
przy odhamowaniu czy wszystkie klocki luźne itp

rewident sprawdza końcowy przewód - ręczny manometr około 0,45 w towarowych i 0,48 w pasażerskich - w którym momencie powinien sprawdzić ciśnienie? przed próbą ?

czy dobrze to rozumie? czy coś pomyliłem?Wink
pozdrawiam
Odpowiedz

#2
Na polecenie rewidenta napełniasz przewód. Rewident idzie do końca sprawdza manometrem ciśnieniem musi być 0,46 w towarowym, 0,48 w pasażerskim, daje sygnał "zahamować" (oczywiście cały czas obserwujesz, jak pociąg stoi po łuku to wyciągasz z kieszeni takie lusterko na szcześciometrowym kiju Big Grin), wtedy hamujesz (1 atmosfera) i odcinasz na 5 minut. Po pozytywnej próbie szczelności napełniasz skład ponownie do 5 atm, po napełnieniu hamujesz, rewident idzie po hamowanym (jeżeli jest próba wykonywana przez jednego rewidenta idzie on po obu stronach-czyli dwa razy), po sprawdzeniu, czy wszystkie wagony zahamowały rewident daje sygnał "odhamować" i wtedy luzujesz, rewident idzie po luzie (oczywiście z obu stron). Jeżeli wszystkie wagony prawidłowo hamują i luzują rewident podaje sygnał "hamulce w porządku".
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Wiele razy widziałem, że zamiast dawać sygnały ręczne rewident podaje polecenia radiotelefonem.
Odpowiedz

#4
dzięki
pytanie - gdy rewident idzie sprawdzić manometrem to po napełnieniu dajesz w jazde czy odcinasz?
czy próba szczelności zawsze jest 5 minutowa? niekiedy była mowa o 10 minutach? czy dobrze podałem wartości przy spadku ciśnienia?
Odpowiedz

#5
Rewidenci (przynajmniej w Cargo) nie mają radia. Szczelność pociągu zawsze 5 minut, 10 minut to przy próbie szczegółowej lokomotywy. Jak sprawdza manometrem to w jazdę, gdybyś odciął nic by rewident nie zmierzył...

W pociągu towarowym 1 atm w ciągu 5 minut, w pociągu pasażerskim 0,5 atm. W przewodzie zasilającym (jeżeli pociąg będzie na taki łączony) spadek 0,7 atm w ciągu 5 minut - ten pomiar wykonuje się po wyłączeniu sprężarki lub przejściu na stan jałowy.

Sprawdzenie 10 minut czy pojazd nie odhamował dotyczy próby szczegółowej lokomotywy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
a gdy luzak sam ma jechać na szlak - to próbę szczegółową robi się jak dla pociągu czy jak dla lokomotywy?

oraz odnośnie szczelności - jeśli spadek może być max 1 atm w ciągu 5 minut to tyczy się to przewodu głownego? czy obserwujesz też zbiornik główny, cylindry?
Odpowiedz

#7
Jeżeli jedzie lokomotywa luzem (lub dwie, trzy, cztery, pięć lokomotyw luzem) to próba hamulca nie jest wymagana. Szczelność sprawdza się tylko na przewodzie głównym, szczelność lokomotywy bada rewident na PPK.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#8
dzięki...ps zostaniesz instruktoremWink
Odpowiedz

#9
Ja to w ministra transportu mierzę Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
]->
z drugiej strony tolerancja 1 atm w ciagu 5 minut to sporoWink ale z drugiej patrzac na stan techniczny PKP to mało ;-D
Odpowiedz

#11
Nie będę tego na publicznym forum komentował Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.