Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy był pomysł budowy takiej linii?
#1
Patrząc na mapę linii kolejowych zastanawiam się, czy był kiedyś pomysł budowy linii Grodzisk Mazowiecki - Nowy Dwór Mazowiecki? Taka linia mogłaby mieć bardzo dobre parametry - Vmax 160-200 km/h i skróciłaby mocno drogę i czas przejazdu Pendolin z Krakowa/Katowic (dobre 40 minut - przez Warszawę jedzie się 60 km/h) do Gdynii. Część pociągów jeździłoby tak jak teraz przez Warszawę, a część mogłaby pomijać Warszawę jadąc taką linią, ewentualnie stając w Grodzisku (dla pasażerów do Warszawy) ze skomunikowaniem na Warszawę i w Nowym Dworze (dla pasażerów z Warszawy). Nie wspomnę już o tym że takie pociągi nie musiałyby wjeżdżać na dławiącą się "jedynkę" od Grodziska do Warszawy.

Chodzi o coś takiego:

https://drive.google.com/file/d/0B6Bbht ... sp=sharing
Odpowiedz

#2
Czy wyobraźasz sobie, że flagowy produkt Intercity pomija największe miasto w Polsce? Z tego co kojarzę, to chyba koło Grodziska były nawet filary pod północną część CMK. Ale jak wszyscy wiemy CMK nie powstała z myślą o pociągach pasażerskich.
Odpowiedz

#3
Jest gdzieś mapka przebiegu planowanej północnej części CMK?

No to mogą zwykłe EICe Kraków-Gdynia jeździć tamtędy jeżeli to będzie wielka "obraza" dla Pendolino, ale Warszawa to nie jedyne duże miasto w Polsce a sporo osób jeździ tymi Pendolinami od początku trasy do końca.
Odpowiedz

#4
Faktycznie, w okolicach Korytowa widać zaczątki linii numer 5, podobnie (było) widać przyczółki nad linią 1, przy czym pragnę przypomnieć, że linia ta projektowana była dla pociągów towarowych.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
Odnośnie Pendo to nie wiem czy konieczność jazdy przez Warszawę nie jest warunkiem dofinansowania z UE.
Odpowiedz

#6
szy_mat napisał(a):No to mogą zwykłe EICe Kraków-Gdynia jeździć tamtędy jeżeli to będzie wielka "obraza" dla Pendolino, ale Warszawa to nie jedyne duże miasto w Polsce a sporo osób jeździ tymi Pendolinami od początku trasy do końca.

Sporo to może, ale nie wystarczająco, aby to się opłacało omijać W-wę. Miałem raz okazję jechać z Gdańska do Krakowa i w wagonie sam zostałem po W-wie, bo reszta pasażerów się wymieniła.

No i taka łącznica nie miałąby sensu. Poza tym są sposoby aby z Krakowa do Gdańska ominąć Warszawę. Trasa Kraków - CMK - Tomaszów - Koluszki - Skierniewice - Łowicz - Kutno - Włocławek - Toruń - Bydgoszcz (lub Kutno - Piotrków Kujawski - Inowrocław - Bydgoszcz) - Gdańsk ominęłaby Warszawę. Przewozy towarowe doskonale sobie radzą z omijaniem W-wy.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.