Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio
#1
Jest podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji Interregio. KM chce konkurować z Pendolino na trasach do Krakowa i Trójmiasta.

Ekspert Fundacji ProKolej dr Bartosz Mazur zwraca uwagę na częściowe podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji dalekobieżnych połączeń o charakterze komercyjnym, firmowanych marką Interregio, wycofanych od 1 września. Mazowiecki przewoźnik, podobnie jak wcześniej PR, dąży do lepszego wykorzystania taboru i drużyn poprzez uruchamianie pociągów w weekendy, kiedy potrzeby lokalne są mniejsze. Na tym podobieństwo się kończy, choć nawet w przypadku kwestii wykorzystania taboru, aby „jeździł a nie stał” unaocznia się skala inwestycji, poczyniona na Mazowszu, która pozwala wysyłać na ewentualne połączenia do Gdyni i Krakowa tabor z górnej półki.

Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#2
Ledwo IC pozbyło się IR a już ma kolejny problem :-D Ciekawe co zrobią z tym fantem.
Odpowiedz

#3
Sukces Słonecznego mówi sam za siebie. Zobaczmy na same kwestie obiegowe - w kierunku Krakowa i Gdyni z Warszawy można się dostać w ~3h, skład jest "uwięziony" poza obszarem Mazowsza na bardzo krótko (przy krótkim przejściu na stacji zwrotnej jest to nawet krócej niż Impuls KD w obiegu Wrocław - Szklarska Poręba Górna). Ekonomicznie uzasadnione patrząc na to przez pryzmat efektywności wykorzystania taboru.

O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#4
Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.
Odpowiedz

#5
przem710 napisał(a):Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.
Tylko niech do tego wszystkiego jeszcze ujednolicą taryfę.
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

#6
mikrobart napisał(a):Sukces Słonecznego mówi sam za siebie. Zobaczmy na same kwestie obiegowe - w kierunku Krakowa i Gdyni z Warszawy można się dostać w ~3h, skład jest "uwięziony" poza obszarem Mazowsza na bardzo krótko (przy krótkim przejściu na stacji zwrotnej jest to nawet krócej niż Impuls KD w obiegu Wrocław - Szklarska Poręba Górna). Ekonomicznie uzasadnione patrząc na to przez pryzmat efektywności wykorzystania taboru.

O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.
W Beskidy dałoby radę. Ale nie wiem, czy to miałoby sens ekonomiczny - kierunek popularny, ale nie aż tak.
Jaro

Odpowiedz

#7
przem710 napisał(a):Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.

Już dawno wyznaczyły. Przecież "Słoneczny" to był pierwszy IR de facto.

mikrobart napisał(a):O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.

IRy chodziły głównie z i do W-wy. I tutaj jest największe pole rozwoju. Tak więc jeśli spółeczki regionalne zrobią gdzieś IR to najpewniej do W-wy. A tutaj strata skladu nie będzie na całą dobę. No chyba, że jeden skład przeznaczy sie na wahadełko jeżdżące tylko na tej trasie.

A tak w ogóle to ŁKA planuje pociągi do W-wy. A czy będą inneto kwestia decyzji w województwach.
Odpowiedz

#8
masovian napisał(a):Już dawno wyznaczyły. Przecież "Słoneczny" to był pierwszy IR de facto.

Tyle że zawsze pociąg ten miał charakter sezonowy

masovian napisał(a):IRy chodziły głównie z i do W-wy. I tutaj jest największe pole rozwoju. Tak więc jeśli spółeczki regionalne zrobią gdzieś IR to najpewniej do W-wy. A tutaj strata skladu nie będzie na całą dobę. No chyba, że jeden skład przeznaczy sie na wahadełko jeżdżące tylko na tej trasie.

I tu racja, ale jak ktoś pomyśli można wykorzystać inne kierunki zaczynając od połączeń sezonowych. Np Łódź - Gdynia, Poznań - Gdynia, Poznań - Kołobrzeg.

masovian napisał(a):A tak w ogóle to ŁKA planuje pociągi do W-wy. A czy będą inneto kwestia decyzji w województwach.

To mnie wcale nie dziwi, ruch tam spory.
Odpowiedz

#9
Potwierdzenie- od 19 grudnia KM uruchamiają weekendowe połączenia do Gdyni i Krakowa (odp. Słoneczny i Dragon) :

http://www.rynek-kolejowy.pl/60356/kole ... _40_zl.htm

Odpowiedz

#10
Do Krakowa przebili PIC i PB - 40 zł. Tylko "Słoneczny" jak na grudzień to słaba nazwa. :-)
Odpowiedz

#11
Włos napisał(a):weekendowe połączenia do Gdyni i Krakowa
Dla KM są weekendy lepsze i gorsze. Te pociągi nie kursują 13,25,26 grudnia 2015 i 2,6 stycznia 2016
Odpowiedz

#12
masovian napisał(a):Tylko "Słoneczny" jak na grudzień to słaba nazwa. :-)

To może niech zmienią na śnieżny Tongue , chociaż u nas z tymi zimami to też różnie bywa...

[ Dodano: 2015-11-27, 09:41 ]
http://www.rynek-kolejowy.pl/60360/drag ... wiosny.htm
Odpowiedz

#13
To że przedsięwzięcie będzie dochodowe na linii do Krakowa ta ja jestem raczej spokojny. Smieszą mnie pomysły wydłużania linii do Gdyni. Lotnisko, Radom... A może Kasprowy Wierch jeszcze?
Odpowiedz

#14
Koleje Mazowieckie zainwestują w Radomiu

http://www.rynek-kolejowy.pl/60422/to_j ... adomiu.htm

Czy opłaca się budowa hali utrzymania dla obsługi tylko 10 nowych EZT ? Czy należy rozumieć, że budują między innymi dla tych 10 nowych EZT ?

Odpowiedz

#15
Jest jeszcze trzecia możliwość. Starszy sprzęt można tam wstawić...
Tak ogólnie to Radom jest drugim co do wielkości miastem woj. mazowieckiego. Jakiś to sens więc ma.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [KM] Koleje Mazowieckie - wątek ogólny. masovian 40 17 959 22.08.2021, 09:24
Ostatni post: KazET21224142
  interREGIO: Komercyjna służba publiczna Adams 46 17 533 23.10.2015, 06:12
Ostatni post: masovian
  InterREGIO Busy rustsaltz 79 31 268 20.10.2014, 11:35
Ostatni post: pitagoras23
  interREGIO a pierwsza klasa psim 41 15 961 12.05.2011, 09:44
Ostatni post: DamianT
  Skąd się wzięło interREGIO? I dokąd zmierza... psim 45 19 714 11.05.2011, 21:20
Ostatni post: Damian Łódź

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.