Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zachowanie starych barw ST44-1030
#1
Witam, kiedyś czytałem że ST44-1030 i inne Gagariny maja iść na modernizację, jednakże ja jak i zapewne kilka innych osób myślę by się znalazło którym jego obecne się bardzo podoba i jest raczej nie spotykane na tych maszynach, sporo jest lokomotyw które dzięki miłośnikom kolei zachowały lub uzyskały stare barwy ostatnio EP09-046 Która kiedyś miała jagodowe malowanie a teraz ma piękne stare barwy. Więc tu jest moje pytanie, gdzie trzeba by było interweniować w sprawie odświeżenia obecnych barw ST44-1030 co należy zrobić aby w ogóle takie staranie przyniosły skutek. Jeśli ktoś ma informacje które mogły by pomóc to bardzo proszę o informacje i poważne potraktowanie tematu z Góry dziękuję.
Więc myślę że skoro innym się udało więc może i w tym przypadku by udało się wykombinować aby te barwy zostały znaczy aby barwy zostały odświeżone nowym lakierem tak to nazwę. Tylko nie wiem jak zacząć co robić aby ta sprawę w ogóle ruszyć.
dodam tylko że ST44-1030 Stacjonuje w Lublinie.

A tak oto i on wygląda.

[Obrazek: 9182997.jpg]
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#2
Myślę, że powinieneś zapytać kogoś z lubelskiej lokomotywowni o to.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#3
Na pewno w pojedynkę nie masz zbyt dużych szans, powinieneś uderzyć do jakiegoś stowarzyszenia, oni mają większą siłę przebicia. Jak chcesz spróbuj w siedzibie CT w twoim regionie może coś ci podpowiedzą, lub napisz jakieś pismo do PKP CARGO. Warto spróbować lecz myślę że szanse są nikłe
Odpowiedz

#4
Bardzo chętnie bym zapytał tylko że ja tam nie znam nikogo a nie chce się pchać z butami dlatego postanowiłem napisać tu, pisałem na ?Lubelskiej kolei ale tam zaraz zmienili temat na listwy w gagarze 1079 czy jakimś tam i nie dowiedziałem się kompletnie nic.
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#5
Tylko czy czerwone malowanie jest na tyle ważne? Szybciej wyszło by z żółtym czołem bo to jednak kawał historii. Masz jakieś argumenty którymi mógł byś poprzeć swój pomysł.
Odpowiedz

#6
No tak, 1079 ma zachowane listwy na czole w przeciwieństwie do 1076, 1110 lub do 1074, która obecnie już nie jest kowadłem. Ja w sumie też bym wolał, żeby 1030 została czerwona niż niebieska.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#7
przem710 napisał(a):Tylko czy czerwone malowanie jest na tyle ważne? Szybciej wyszło by z żółtym czołem bo to jednak kawał historii. Masz jakieś argumenty którymi mógł byś poprzeć swój pomysł.

Myślę że głównym argumentem mogło by być to że maszyn ST44 w tym czerwonym malowaniu jest naprawdę bardzo mało ja wiem tylko o 2 numeru niestety nie pamiętam a i to nie wiem czy już ją na niebiesko nie przemalowali, więc wypadało by chociaż jeden egzemplarz zostawić w takich barwach bo to tez jest pewnego rodzaju historia. Prawda nie taka historia jak zielone z żółtym czołem ale jednak. I chyba prawda jest że miło by było zobaczyć takiego "odmieńca" na tle tych niebieskich wykastrowanych Gagarinów, Pisząc wykastrowanych miałem na myśli dźwięk Klaksonu.
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#8
Na LHS zielone ST44 są też pozbawiane "gagarinowej" syreny, więc nie tylko same niebieskie jej nie mają.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#9
Dozer napisał(a):Na LHS też zielone ST44 są pozbawiane "gagarinowej" syreny.

Tego niestety nie wiem bo bardzo rzadko jestem na LHS, ale z filmików jakie oglądałem to raczej maja te Gagarowskie syreny.
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#10
Nie wiem, jak była lokomotywownia w Zamościu, to wprowadzili to obecne charakterystyczne malowanie nawiązujące do historycznego, z tego co wiem był tam jakiś miłośnik, który jeździł na Bortatycze i uzgadniał tam barwy, spróbuj tak w Lublinie.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#11
wybiorę się do Lublina i popytam, z tego co udało mi sie ustalić to w czerwonym malowaniu są Maszyny
ST44-925
ST44-1030

Więc 2 więc może chociaż te 2 lub jedna udało by się utrzymać w tych barwach.
Bo nie powiecie że widok Gagarina w takim malowaniu nie jest fajny zamieszczam link do zdjęcia

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/dat ... 30_12d.jpg
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#12
Kolejnym argumentem może być fakt że jest pierwszy własny schemat malowania spółki PKP CARGO. Ile było gagarów w tym malowaniu?
Odpowiedz

#13
Dlatego Warto było by to zachować, napisałem list do Lublina Do Cagro zobaczymy czy w ogóle odpiszą i jeśli tak to co odpiszą.
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#14
Dozer napisał(a):Na LHS zielone ST44 są też pozbawiane "gagarinowej" syreny, więc nie tylko same niebieskie jej nie mają.

A to od kiedy? Wskaż mi takiego Gagarina z zakresy 20xx, który nie ma oryginalnej trąby. Tak się składa, że widziałem i słyszałem wszystkie Gagariny na LHSie, które są na chodzie i żaden nie wpadł mi w ucho nietypową trąbą. Bredzisz i to bardzo. Chyba, że Ci się cos pomyliło z 300x, które nie mają syren od ST44 tylko bardziej coś w rodzaju SP32.

@Przemek: Nie wiem czy dobrze kombinujesz... 1030 zostały ostatnie(dosłownie ostatnie) kursy by skończyć km a potem wraz z 859 pójdą na modernizację do PESY. Zachowanie klasyki ma sens, oczywiście jestem za ale lepiej, by to było malowanie klasyczne ST44 ich specyficzny schemat, a nie firmowy Cargo. Myślę, że to miałoby sens, ale przy Gagarinach, które jeszcze nie kończą służby, ponieważ nie mają zaplanowanych inwestycji, w przypadku 1030 jest juz plan, którego nie zmienisz. 1079, który też idzie niedługo do PESY jednak na naprawę, można zachować listwy i ew. do jakiegoś Gagarina pomalowanego na klasyczne barwy doczepić.
Odpowiedz

#15
"Czerwonego października" to raczej nikt nie uzna za malowanie godne pozostawienia, szczególnie, że tak jak Krzysiek pisze ma iść na NG. Zgadzam się, że godnym zachowania listwy + "Historycznego" malowania jest ST44-1079, ale co to jest historyczne malowanie Wink Oryginalnie, Iwany wychodzące z Ługańska były całe zielone. Zresztą nie wiem czy jest sens, skoro za 2-3 lata skończy się era 14D40 ...
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.m0ke.kolej.org.pl">www.m0ke.kolej.org.pl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.wgk.cal.pl">www.wgk.cal.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Lokomotywy ST44 w Polsce Tomasz Smukała 166 62 492 06.04.2016, 09:56
Ostatni post: Włos
  Pilnie potrzebny katalog części regulatora woodwarda ST44 Tomasz Oleksy 1 3 679 19.12.2012, 16:27
Ostatni post: MichałŁ
  ST44 w Polsce i za granicą BR52 47 24 726 11.09.2012, 21:11
Ostatni post: Kristoph
  Płonąca lokomotywa ST44 Valcyte 2 3 281 14.05.2012, 12:35
Ostatni post: mikrobart
  Wyższość ST44 nad ST43 Virakocha 16 14 182 03.04.2012, 17:16
Ostatni post: Olo4271

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.