• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofa TGV we Francji
#16
No to obydwaj jestesmy jednakowo mądrzy... :-P

Ale skoro nie ma definicji KDP, to nie ma sensu sie pytać czy jakiś wypadek wliczać na konto KDP.
  Odpowiedz
#17
Hiszpania to KDP, natomiast Chiny w maju 2010 to nie KDP, natomiast w lipcu 2011 to był już wypadek KDP i uznaje się to za pierwszy wypadek kolei dużych prędkości podczas którego zmarły ofiary.
A skrótowo przyjmuje się że Kolejami Dużych Prędkości nazywa się koleje które "handlowo" jeżdżą z prędkością przynajmniej 250 km / h. Czyli My mamy KDP dla ubogich :-D.
Ale pamiętajmy że temat jest konkretnie o TGV a nie ogólnie o KDP.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz
#18
Przekroczenie prędkości o około 90 km/h prawdopodobną przyczyną katastrofy TGV

http://www.rynek-kolejowy.pl/60293/przy ... edkosc.htm

  Odpowiedz
#19
W komentarzach pod artykułem jest podany link do wstępnej ekspertyzy SCNF. Niestety nie potrafię czytać po francusku.

Link do raportu

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz
#20
Widzę że nikt nie zna tutaj francuskiego :-).
Ale to nie szkodzi RK ma swoich tłumaczy a oni przetłumaczyli kilka ciekawostek:
Cytat:Zbyt późne rozpoczęcie hamowania, a w związku z tym nadmierna prędkość przed łukiem i mostem nad Kanałem Marna – Ren, przed którym doszło do wykolejenia - to główny, według wstępnego raportu, powód wykolejenia,
To już generalnie wiedzieliśmy - jechał 265 km/h a maksymalna prędkość w tym miejscu to 176 km/h, ale TEGO już nie...
Cytat:w kabinie maszynisty pociągu TGV Duplex w chwili wykolejenia było aż siedem osób.
i w tym kontekście komisja nadal sprawdza aspekt nadmiernego hałasu, utrudnionej komunikacji między maszynistami a także rozproszenie uwagi obu maszynistów.
Wiadomym natomiast jest że
Cytat:komisja badająca wypadek nie dopatrzyła się żadnych wad konstrukcyjnych ani usterek technicznych odcinka, na którym pociąg się wykoleił.

Niestety efektem tych zaniedbań jest 11 osób zabitych i 37 osób rannych, w tym 12 w stanie ciężkim.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz
#21
Jak było siedem osób to trudno o koncentrację...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#22
Ja się tylko zastanawiam nad dwiema kwestiami:
- Jak tam wlazło 7 osób
- Co oni tam robili

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz
#23
sm31-131 napisał(a):Co oni tam robili
Pewnie kręcili film z kabiny, jakich pełno jest na YouTubie.
  Odpowiedz
#24
Cytat:Najnowsze ustalenia wynikające ze śledztwa potwierdzają analizy przeprowadzone bezpośrednio po katastrofie. Jedyną bezpośrednią przyczyną katastrofy mogło być znaczące przekroczenie dopuszczalnej prędkości.
a tymczasem od marca na linii znowu trwają testy - planowane na kwiecień zakończenie procedur dopuszczających linię do użytku ze względu na wypadek zostało przeniesione na lipiec. Odcinek na którym doszło do wypadku jest jeszcze wyłączony z testów (pozostawiony do dyspozycji prokuratury) ale na pozostałych odcinkach testy trwają.

artykuł

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Katastrofa kolejowa pod Warszawą Prawodawca 1 942 18.02.2021, 21:05
Ostatni post: rustsaltz
  Katastrofa kolejowa w Strażowie mirmur2 1 1 097 09.02.2021, 23:21
Ostatni post: Paweł Piotr
  Katastrofa kolejowa pod Życzynem 20.06 1966 KazET21224142 0 1 997 02.05.2020, 18:05
Ostatni post: KazET21224142
  Katastrofa pod Szczekocinami rustsaltz 611 199 571 08.08.2019, 19:48
Ostatni post: rustsaltz
  [Belgia] Katastrofa kolejowa w Leuven ET40 0 1 545 18.02.2017, 21:17
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości