• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KD] Koleje Dolnośląskie
#1
Widzę że KD nie mają zbiorczego tematu, więc zakładam :-P
Na początek taka oto ciekawostka. W związku z uruchomieniem od nowego rozkładu pociągów do Drezna, Koleje Dolnośląskie wypożyczyły od Niemców VT642 Simens Desiro, na którym będą się szkolić maszyniści. W związku z tym, Desiro będzie kursowało liniowo jako pociągi KD. Na początek zawitało do Kłodzka ;-)

http://m.inforail.pl/siemens-desiro-poj ... 79173.html
  Odpowiedz
#2
Szynobusem zamiast Impulsem. Gratulacje.
  Odpowiedz
#3
pasqudek, Koleje Dolnośląskie do Kłodzka obsługują wyłącznie linie bez druta (z Legnicy, Wałbrzycha i Kudowy). Opisany w artykule Desiro obsłużył połączenie Legnica - Kłodzko, więc pojechał w zastępstwie SA, a nie Impulsa.
  Odpowiedz
#4
A Desiro do/z Drezna?:p
  Odpowiedz
#5
A o to Ci chodzi. Tutaj akurat mam podobne zdanie. Według mnie lepszym rozwiązaniem by było uruchomienie połączeń Drezno - Węgliniec i tam przesiadka do Impulsa. Wówczas tych połączeń do Drezna można by było uruchomić więcej niż trzy pary. No ale lobby zgorzeleckie jest nieugięte i muszą mieć bezpośrednie połączenie z Wrocławiem.
  Odpowiedz
#6
Chyba za bardzo nie rozumiecie się o czym piszecie.
Po pierwsze, pociągi na trasie Zgorzelec - Wrocław już chodzą.
Po drugie, od grudnia pojadą pociągi polskie KD relacji Wrocłąw - Goerlitz
Po trzecie, są plany (a nawet są w projekcie rozkładu) pociągi relacji Wrocław - Drezno.
Ale to ma być robione sprzętem DB, bo szynobusy KD nie spełniają niemieckich norm bezpieczeństwa. Mają, po wielomiesięcznych negocjacjach, pozwolenie na wjazd do Goerlitz.
  Odpowiedz
#7
masovian napisał(a):Po pierwsze, pociągi na trasie Zgorzelec - Wrocław już chodzą.
A ja myślałem że jeżdżą :lol: , chociaż w obecnym rozkładzie nie ma bezpośredniego pociągu ze Zgorzelca do Wrocławia.

A teraz serio. To co napisałeś powyżej, to ja doskonale wiem. Mnie chodzi o to, że zamiast pchać spaliniaka pod drutem, można by było uruchomić pociągi w skróconej relacji Drezno - Węgliniec na Desiro, z zapewnionym skomunikowaniem w Węglińcu z Impulsem do Wrocławia. Wówczas za te same pieniądze można by było uruchomić nie 3, a np. pięć par pociągów na tej trasie. Jako uzupełnienie oferty, tabor KD mógłby kursować np. w relacji Zielona Góra - Gorlitz i Jelenia Góra - Gorlitz z zapewnieniem skomunikowania z pociągami Gorlitz - Drezno. ;-)
  Odpowiedz
#8
masovian, Widać, że DB ma Desiro: http://baureihe643.startbilder.de/1024/ ... 179129.jpg Nic nie napisałem, że ma być Wrocek-Drezno sprzętem KD :-P
  Odpowiedz
#9
Adams napisał(a):Mnie chodzi o to, że zamiast pchać spaliniaka pod drutem, można by było uruchomić pociągi w skróconej relacji Drezno - Węgliniec na Desiro, z zapewnionym skomunikowaniem w Węglińcu z Impulsem do Wrocławia.

Tylę że KD nie za bardzo mają zapas pojazdów elektrzycznych. Poza tym nawet gdyby były od razy zgłosiłyby się PR ze swoimi kiblami. Dlatego kombinują jazdę spalinówkami po liniach z drutem. A że cały kurs do Drezna to pieniądze w błoto to inna sprawa. Skoro już wynegocjowali wjazd do Goerlitz, to moglby sobie darować Drezno. Ponad 90% pasażerów z Polski wysiądzie najdalej w Goerlitz. A z Goerlitz do Drezna dojechać nie jest trudno.
  Odpowiedz
#10
masovian, przecież obecnie każdy, albo prawie każdy Impuls jadący z/do Wrocławia jest w Węglińcu skomunikowany z szynobusem od strony Zgorzelca, więc tutaj na odcinku zelektryfikowanym by się wiele nie zmieniło. Za to by się zwolnił tabor spalinowy, który by został zastąpiony Desiro z Drezna. Dodatkowo z tą przesiadką czas przejazdu do Wrocławia byłby minimalnie krótszy. bo Impulsy są trasowane pod 160km/h, a Desiro pojedzie tylko 120.
Co do pociągów KD kursujących do Niemiec, jest jeszcze jedna nowość, a mianowicie przejazd odcinkiem Zgorzelec (Ujazd) - Gorlitz będzie zupełnie darmowy (info z facebookowego fanpage spółki). Więc czego chcieć więcej? Z Wrocławia do Gorlitz będzie się można dostać za jedyne 27,10 zł (cena biletu Wrocław - Zgorzelec), podczas gdy kursowały tam pociągi RE Przewozów Regionalnych ta cena wynosiła ok. 60 zł. (bilet do Zgorzelca + przejściówka przez granicę). Do tego dochodzi jeszcze bilet EURO-NYSA ZVON, na podstawie którego za 25 zł. można przejechać kupę terenu Dolnego Śląska, Saxoni. oraz Kraju Libereckiego i to nie tylko pociągiem.

Koleje Dolnośląskie wzbogaciły się o nowy nabytek, zmodernizowany w ZNTK Mińsk Mazowiecki EN57, do czego dotarł Rynek Kolejowy. Mnie się toto nawet podoba, a Wam? :-P
  Odpowiedz
#11
Eeee tam. Stare poczciwe kochanie kibelki przerobione na EN57AL - przecież to jest profanacja :-). W dodatku kibel w tym kiblu wygląda na więzienny. Nie mogę się do nich przyzwyczaić - dla mnie kibel to 3 szybki z przodu i podwójne siedzenia w środku a oni na siłę próbują z tego Impulsy zrobić :-). A swoją drogą KD ma klęskę urodzaju - to jest czwarty ze zmodernizowanych EN57, niedawno dostali 2 Impulsy a kolejne 3 mają zostać dostarczone do 16 listopada i do tego jeszcze 4 Linki z Pesy.
No normalnie mogą zrobić wystawkę na podwórku :-D.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz
#12
sm31-131, ta klęska urodzaju długo nie potrwa. Od grudnia KD przejmuje wszystkie połączenia Wrocław - Rawicz, do tego po części (wespół z Przewozami Regionalnymi) będą obsługiwać połączenia Wrocław - Jelcz Laskowice, z czego KD będzie chyba miało ich nieco więcej. W kierunku Legnicy, Wałbrzycha i Jeleniej Góry też będzie chyba minimalnie więcej połączeń niż obecnie, więc tabor będzie miał co robić ;-)

Co do wyglądu taboru, to dla miłośnika faktycznie stary poczciwy kibelek to klasyka, ale przeciętny pasażer jednak woli tą nutkę nowoczesności. Zauważ, że odkąd KD przejęło linie do Węglińca i Szklarskiej Poręby, zastępując stare kible PRów Impulsami, to frekwencja w pociągach wzrosła do tego stopnia, że w przypadku linii zgorzeleckiej mówi się nawet że Koleje Dolnośląskie padły ofiarą własnego sukcesu.
  Odpowiedz
#13
Tymczasem
http://rail.phototrans.eu/14,102609,0,PESA_214Mb_.html
  Odpowiedz
#14
Pozostaje cieszyć się z tego powodu i liczyć na to że nie udławią się tym sukcesem. Dla pasażerów jest to w końcu porządna alternatywa dla samochodu a dla nas szansa na niezamykanie linii które - jak się dziwnym trafem okazuje - mają potencjał. Większość spółek "Marszałkowskich" to udowadnia i jest to dowód na to że decyzja o podziale PR'ów na oddziały Wojewódzkie miała dobre podwaliny ale beton kolejowy udowodnił że da się wszystko zarżnąć. Cieszy mnie też to że Linki Pesy których nie chcieli dopuścić Niemcy znalazły nabywców u Nas, choć przypuszczam że było to tak robione aby to właśnie Linki się sprzedały. A wracając do tematów kibli KD - lubię jak stare kible w malowaniu KD przyjeżdżają do Poznania - ładnie się wyróżniają na tle szaro - wiśniowych PR'ów.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz
#15
sm31-131 napisał(a):Większość spółek "Marszałkowskich" to udowadnia i jest to dowód na to że decyzja o podziale PR'ów na oddziały Wojewódzkie miała dobre podwaliny ale beton kolejowy udowodnił że da się wszystko zarżnąć.

Początki KŚ zwłąszcza to udowodniły.... Tongue

Poza tym już sobie wyobrażam potęzne przedsiębiorstwa takie jak oKleje Świętokiele... eeee. czy tam Świętokrzyskie, Koleje Opolskie, Koleje Lubuskie, Koleje Warmińsko-Mazurskie... No i są planowane nowe województwa, wiec Koleje Środkowopomorskie są potrzebne jak diabli no i rozparcelowanie Kolei Mazowieckich, na warszawskie i niewawszawskie. Tongue

A powazniej, to jedne województwa stać na własne koleje, a inne nie. Ale lepsze byłaby większa autonomia zakładów regionalnych PR, niż rozdrobnianie sie na potegę...
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Dolnośląskie z expressami premium norbis97 2 842 14.01.2018, 14:01
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości