• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pociągi Poznań-Kraków przez CMK
#1
Obecnie w rozkładzie jest kilka pociągów Poznań -> Kutno -> Łódź -> Tomaszów -> CMK -> Miechów -> Kraków. Mam więc pytanie czy jeździł kiedykolwiek pociąg Poznań -> Kutno -> Łowicz -> Skierniewice -> Grodzisk (zmiana kierunku) -> CMK -> Miechów -> Kraków? Nie byłoby to szybsze od jazdy zdezelowaną linią Kutno - Łódź? Albo Poznań -> Kutno -> Łowicz -> Sochaczew -> Warszawa Zachodnia (zmiana kierunku) -> Sochaczew -> Grodzisk -> CMK -> Miechów -> Kraków - też powinno być szybsze od wężykowania przez Łódź...
  Odpowiedz
#2
Szybciej może by i było, tylko nie zapominaj, że po drodze jest Łódź - trzecie największe miasto w Polsce. Kutno, Sochaczew, Skierniewice, Grodzisk nie wygenerują takiej ilości pasażerów, co może wygenerować Łódź.

BTW Tak to się raczej nie da pojechać -> Łowicz -> Sochaczew -> Warszawa Zachodnia (zmiana kierunku) -> Sochaczew -> Grodzisk -> CMK
  Odpowiedz
#3
Afrika_Bambaata napisał(a):Szybciej może by i było, tylko nie zapominaj, że po drodze jest Łódź - trzecie największe miasto w Polsce. Kutno, Sochaczew, Skierniewice, Grodzisk nie wygenerują takiej ilości pasażerów, co może wygenerować Łódź.

Szybciej na pewno. W zeszłorocznym rozkładzie przetestowałem pewien manewr. Jadąc Sukiennicami z Poznania, wysiadłem w Kutnie, tam po półgodzinnym oczekiwaniu łapałem (bodajże) Wieniawskiego z którego wysiadłem na Zachodnim, by po 10 minutach na przesiadkę wsiąść w Pobrzeże i takim sposobem byłem w Krakowie 20 minut wcześniej niż bezpośrednimi Sukiennicami. ;-)
Niemniej tak jak wspomniałeś, te pociągi są tak trasowane głównie pod obsługę Łodzi. To są tak jakby połączone relacje Kraków - Łódź z Łódź - Poznań/Szczecin.
  Odpowiedz
#4
Afrika_Bambaata napisał(a):BTW Tak to się raczej nie da pojechać -> Łowicz -> Sochaczew -> Warszawa Zachodnia (zmiana kierunku) -> Sochaczew -> Grodzisk -> CMK

Dałoby się też pojechać -> Łowicz -> Skierniewice -> Mszczonów (zmiana kierunku) -> CMK. Albo lepiej: -> Łowicz -> Skierniewice -> Koluszki -> Tomaszów -> CMK.

Ale ekonomicznego sensu to nie ma. Miałoby gdyby było dużo klientów z Poznania do Krakowa P2P i płacililiby dużo (EIC).
  Odpowiedz
#5
Myślę, że najprościej by było puścić te pociągi od Kutna przez Łowicz, Skierniewkę i Koluszki w stronę Tomaszowa i CMK oraz porobić skomunikowania w Koluszkach z pociągami Łódź - Warszawa, no ale to takie moje gdybanie, bo nie wiadomo czy łodzianie by byli chętni się przesiadać.
Bajka o czasie.
  Odpowiedz
#6
Właśnie ten wariant znalazłem i wpisałem powyżej. :-)

Łodzianie nie chcieliby się przesiadać w Koluszkach. To byłoby dobre tylko dla klientów Poznań - Kraków P2P.
  Odpowiedz
#7
Tylko, że mój wariant nie zakłada zmiany czoła w Mszczonowie ;-)
Bajka o czasie.
  Odpowiedz
#8
Mój drugi też nie. :-)
  Odpowiedz
#9
Może nie spodoba się to co napiszę wielu łodzianinom, może zostanę skrytykowany ale stan infrastruktury wokół Łodzi woła o pomstę do nieba, i ten brak połączenia Fabrycznego z Kaliskim bez którego nie da się przywrócić "ući" na kolejową mapę kraju. Ten węzeł nadaje się niestety tylko do połączeń aglomeracyjnych, regionalnych do Warszawy i ew jako miejsce ROZPOCZYNANIA BIEGU pociągów dalekobieżnych a nie jako przelotowy (wspomniany brak połączenia dwóch dworców).

A Poznań i Kraków, także dwie wielkie aglomeracje tracą przez to połączenie które mogłoby trwać od 5:20 (na ED160) do nawet 4:50 (na ED250). Może przez Mszczonów byłoby jeszcze szybciej niż przez Warszawę Zachodnią.

Na dowód zamieszczam zrzut w załączeniu.


Załączone pliki Miniatury
   
  Odpowiedz
#10
szy_mat, jadąc z Poznania do Krakowa, obecnie szybko jest pociągiem przez Wrocław i protezę. Czas przejazdu jest atrakcyjny i połączeń więcej. Już wspominałem o tym wcześniej, że pociągi z Poznania do Krakowa przez Łódź, są trasowane głównie dla łodzian. Równie dobrze mogłyby być to dwa pociągi - Łódź - Poznań i Łódź - Kraków, ale załatwiono to jednym. To tak jakbyś się czepiał dawnego Tour de Pologne że jedzie dookoła, a przecież raczej mało kto tym pociągiem jechał z Katowic do Trójmiasta. To było nic innego jak połączenie relacji Gdynia - Białystok z Białystok - Katowice. Podobnie jest z Poznań - Kraków via Łódź ;-)
  Odpowiedz
#11
Ale czas przejazdu Poznań -> Kraków przez Łódź jest kilka minut krótszy od Wrocławia, ale mi chodzi o to że możnaby go jeszcze skrócić.
  Odpowiedz
#12
Dla połączeń P2P Poznań - Kraków, będą najszybsze połączenia po linii 272 w czasie podajże nawet poniżej 5h. Te przez Łódź, są gównie z myślą o tym mieście.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kraków - Warszawa - Kraków Baton 17 3 860 09.08.2013, 08:16
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości