Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Składy towarowe jeżdżą skandalicznie wolno
#1
Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju zapowiedziała poprawę stanu infrastruktury kolejowej przeznaczonej dla pociągów towarowych. Jak oceniła, pociągi takie jeżdżą wolno, bo linie towarowe zaniedbano kosztem pasażerskich.

– Programem minimum jest osiągnięcie w trakcie perspektywy na lata 2014-2020 średniej prędkości 50 km/h. Dziś mamy nieco ponad 20 km/h – zaznaczyła Wasiak.

Więcej
Odpowiedz

#2
Od siebie dodam że nie zawsze jest wina PLK, czasem mam wrażenie że niektórym składom Cargo wcale się nie spieszy czego nie można powiedzieć np o Lotosie.
Odpowiedz

#3
kazio napisał(a):Dziś mamy nieco ponad 20 km/h

Tylko czy w tę średnią prędkość wpisane są ciągłe postoje?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#4
Zaiste, podobnie jak w pociągach pasażerskich. Sam studiując w Gliwicach wielokrotnie widziałem składy czekające po kilka godzin pod semaforem (wychodzę na zajęcia i mija pociąg pod semaforem, by wracając z wydziału jeszcze go tam napotkać). Choć było to dłuższy czas temu.
Odpowiedz

#5
kazio napisał(a):Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju zapowiedziała poprawę stanu infrastruktury kolejowej przeznaczonej dla pociągów towarowych. Jak oceniła, pociągi takie jeżdżą wolno, bo linie towarowe zaniedbano kosztem pasażerskich.

– Programem minimum jest osiągnięcie w trakcie perspektywy na lata 2014-2020 średniej prędkości 50 km/h. Dziś mamy nieco ponad 20 km/h – zaznaczyła Wasiak.

:lol:
W ostatnich czterech miesiącach swojej kadencji pani minister sama wyremontuje czy tam "poprawi" całą polską infrastrukturę towarową... :-D Przez tyle lat się wlecze sprawa Kraków - Katowice, a ona sobie zapowiedziała poprawę. :-) Poza tym zawsze myślałem, że towarowe w większości przypadków jeżdżą po tym samym, co osobówki tylko w aglomeracjach wielkich jest inaczej. A tu masz... :-)
Odpowiedz

#6
masovian napisał(a):zawsze myślałem, że towarowe w większości przypadków jeżdżą po tym samym, co osobówki tylko w aglomeracjach wielkich jest inaczej.
Sa linie otwarte tylko dla ruchu towarowego.
Odpowiedz

#7
przem710 napisał(a):Od siebie dodam że nie zawsze jest wina PLK, czasem mam wrażenie że niektórym składom Cargo wcale się nie spieszy czego nie można powiedzieć np o Lotosie.
To prawda. Widać to chociażby w Nowej Hucie na przykładzie Cargo i Kolpremu. Ludzie z Cargo nie śpieszą się z manewrami (płatne od godziny), a Kolprem (płacą im ile zrobią) szybko wykonują manewry i skład jest gotowy do jazdy. Jak dla mnie to jest jakieś nieporozumienie.
Odpowiedz

#8
DamianT napisał(a):Tylko czy w tę średnią prędkość wpisane są ciągłe postoje?
Tak.

Cytat:Od siebie dodam że nie zawsze jest wina PLK, czasem mam wrażenie że niektórym składom Cargo wcale się nie spieszy czego nie można powiedzieć np o Lotosie.
Pensja z czegoś musi się złożyć Tongue. Tyle tylko, że za wydłużanie czasu jazdy też potrafią ukarać.

Cytat:Choć było to dłuższy czas temu.
Ale rzeczywistość jakby ta sama, albo nawet gorsza.

Cytat:To prawda. Widać to chociażby w Nowej Hucie na przykładzie Cargo i Kolpremu. Ludzie z Cargo nie śpieszą się z manewrami (płatne od godziny), a Kolprem (płacą im ile zrobią) szybko wykonują manewry i skład jest gotowy do jazdy.
Ten kij ma drugi koniec-człowiek spiesząc się popełnia błędy (zwłaszcza gdy jest zmęczony), a te na kolei kończą się np. w Szczekocinach.

Dodam też kilka słów od siebie. Jadę pewną niedawno modernizowaną linią, prędkość około 35 km/h, wrzucam drugi układ, podstacja wybija napięcie po chwili, więc toczę się tą trzydziestką zamiast rozkładową 50, zerkam w WOS, jak byk stoi "jazda z opuszczonymi pantografami", na gruncie-jazda bezprądowa. Patrzę w jedną z dwóch stron rozkazu pisemnego "O", jest informacja o zabudowaniu nowych urządzeń. Kilometry się zgadzają, ale ktoś nie dopisał, że zabudowa wiąże się z ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Więc zgodnie z przepisami nie wiedząc ile jechać, zwalniam do 20 km/h i czekam aż dyżurny zgłosi się i rozwieje wątpliwości. Jadę sobie znów kawałek, zamiast rozkładowych 75-40, bo ostrzeżenie, patrzę w rozkaz i odkrywam, że jadę po torze w trakcie remontu(!)-po torze sąsiednim z tej okazji jest 30-oczywiście sierżanty wcięło. Dojeżdżam do kolejnego posterunku-tarcza zielona, powtarzacz na biało (po co komu informacja o obrazie na semaforze?). Zgłaszam. Zaskoczenie malujące się w krótkim "przekażę, dzięki". Gubiąc się w masie papierów jadę jakoś i osiągam rozkładową, cóż z tego, kiedy semafor drogowskazowy na pomarańczowo. Hamuję, wołam "XYZ, wolna dla 123456". I wolna się zrobiła, ale pociąg prawie się zatrzymał (po co komu podawać semafor wcześniej?). Dlaczego to te pociągi jeżdżą tak wolno?

Z innej beczki-kolejka pociągów do Zebrzydowic potrafi sięgnąć Wolbromia, a kolejka na Dąbrowę Towarową w ogóle się nie kończy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#9
rustsaltz, ano właśnie. Od strony osoby, która przy tym pracuje wygląda to już nieco inaczej. Fajnie, że przedstawiłeś przykłady. Jak myślisz, jak to uzdrowić? Od czego zacząć?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#10
Bywają też dyżurni którzy biorą pociąg na bok za za pół godz poleci kurier, a pociąg spokojnie mógłby pojechać z 3 stacje dalej. A są tacy "mechnik wciągaj się szybciej bo mam kuriera pod tarczą"
Niedawna sytuacja z pociągiem STK w okolicach chyba Zdun. Pociąg był 2h przed planem, odcinkowy nie chciał puścić bo trzeba równo z plane jechać, po tych 2h dalszej jazdy nie ma bo... zamknięcie i kolejne godziny w plecy przez nieogarniętego odcinkowego.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#11
DamianT napisał(a):Jak myślisz, jak to uzdrowić? Od czego zacząć?
Bałagan z ostrzeżeniami skończy się jak dojdzie do katastrofy z powodu bałaganu w ich wydawaniem, wtedy koalicja będzie mówić o karaniu winnych, opozycja będzie się fotografować na tle kupy metalu i mówić co by zrobiła jakby mogła, UTK weźmie za szanowne cztery litery Zarządcę infrastruktury i uporządkuje problem.

W kwestii późnego podawania semafora-pewne pokolenie po prostu musi wymrzeć.

O płaceniu za siedzenie na lokomotywie zamiast za jazdę (dodatek kilometrowy w Cargo to jakieś grosze) wypowiadał się nie będę, bo chcę mieć wszystkie szyby w aucie po dzisiejszej nocy w pracy i wszystkie zęby po najbliższych pouczeniach. W każdym razie ja bym w swoim przedsiębiorstwie na pewne rzeczy nie pozwolił. Zresztą temat ściemniania wiąże się w pewien sposób z tematem zatykania się niektórych stacji (myślę, że nieprzypadkowo korkuje się właśnie Dąbrowa Towarowa). Jak już pisałem, kij ma dwa końce.


Cytat:Bywają też dyżurni którzy biorą pociąg na bok za za pół godz poleci kurier, a pociąg spokojnie mógłby pojechać z 3 stacje dalej. A są tacy "mechnik wciągaj się szybciej bo mam kuriera pod tarczą"
Kiedyś stoję na pewnej stacji (bo zamknięcie). Tor otwarli, pytam czy pojadę. "Nie, bo za pół godziny osobowy". Patrzę w rozkład, rozkładowy obieg 22 minuty, skrócony 20. Mówię, że dałbym mu radę uciec, bo pociąg lekki. Dyżurny był nieubłagany. Osobówka ma odbieg dłuższy (postój na przystankach), więc w sumie godzinę postałem gratis.

Inna sytuacja: stoję po próbie, dyżurny woła, czy pojadę przed osobowym. Pytam ile do tego osobowego, mówi, że 17 minut. Rozkładowy odbieg (nie pamiętam dokładnie), około 10 minut, faktyczny czas jazdy jakieś 7 mimo wykonania hamowania kontrolnego. I po co było siać panikę?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#12
rustsaltz napisał(a):Bałagan z ostrzeżeniami skończy się jak dojdzie do katastrofy z powodu bałaganu w ich wydawaniem, wtedy koalicja będzie mówić o karaniu winnych, opozycja będzie się fotografować na tle kupy metalu i mówić co by zrobiła jakby mogła, UTK weźmie za szanowne cztery litery Zarządcę infrastruktury i uporządkuje problem.

A propos, czy nastąpiły jakieś pozytywne zmiany po Szczekocinach?
Odpowiedz

#13
rustsaltz napisał(a):Zresztą temat ściemniania wiąże się w pewien sposób z tematem zatykania się niektórych stacji (myślę, że nieprzypadkowo korkuje się właśnie Dąbrowa Towarowa). Jak już pisałem, kij ma dwa końce.
Czyżby powód był inny niż zaledwie 4 tory w grupie tranzytowej, z których można wjechać na górkę rozrządową? Bo już tyle razy tam byłem i ciągle się dziwię, jakim cudem to jeszcze działa. Swoją drogą od razu mi się przypomniał skład z dwiema EU07 DLA, stali pod wjazdem na DTB dobre 1,5 godziny.
Bajka o czasie.
Odpowiedz

#14
masovian napisał(a):A propos, czy nastąpiły jakieś pozytywne zmiany po Szczekocinach?
Niektórzy mówią, że jazda będzie na Sz i mówią, że po lewym, niezależnie od wyświetlenia W24. Dodatkowo UTK gnębi PLK o Szy, więc np. na Stawiskach zabudowali na tą okazję semafor pięciokomorowy.

Cytat:Czyżby powód był inny niż zaledwie 4 tory w grupie tranzytowej, z których można wjechać na górkę rozrządową?
Na Towarowej mało się się rozrządu robi, na hutę i koksownię ściąga się i wyciąga składy zwarte.

Cytat:Swoją drogą od razu mi się przypomniał skład z dwiema EU07 DLA, stali pod wjazdem na DTB dobre 1,5 godziny.
Dwie godziny na Koźle to już klasyka Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
rustsaltz napisał(a):Na Towarowej mało się się rozrządu robi, na hutę i koksownię ściąga się i wyciąga składy zwarte.
Czyli to jednak inny powód korkowania się stacji, zresztą nie będę wnikał. Fakt faktem, czasem jest tragedia w tamtym miejscu, pewnie nawet działająca grupa wyjazdowa w kierunku Kozła niewiele by pomogła.
Bajka o czasie.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Do Chmielowa czy Połańca jeżdżą jakieś TEM2 123p456 4 3 914 01.02.2020, 11:32
Ostatni post: stmichal
  Przewozy towarowe w okolicach Trójmiasta Brat Stali 1 2 593 11.08.2019, 16:20
Ostatni post: Brat Stali
  Pociągi towarowe na st. Inowrocław Rąbinek Teo_Malczewski 1 2 805 14.11.2018, 16:01
Ostatni post: vulcan
  Pytanie o pociągi towarowe na E59 Poznań - Leszno Igipigiel Tv PL 0 2 440 21.07.2017, 11:30
Ostatni post: Igipigiel Tv PL
  Pytanie o pociągi towarowe przejeżdżające przez np Szczecin Dąbie Łukasz1994 1 2 655 31.03.2017, 14:12
Ostatni post: szy_mat

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.