• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TLK Karpaty
#1
Ktoś wie co z tym TLK Karpaty, czy jutro jedzie do Zagórza? Podobno wczoraj odwołali, bo podobno zepsuły się NOWE lokomotywy od Pesy (jak by nie mogli dać w Rzeszowie zwykłej stonki na te 3 wagony). Ja mam bilet podróżnika i miejscówkę Kraków - Zagórz na jutro? Czy będzie jechało?
Mám rád Českých Drah.
  Odpowiedz
#2
Dzisiaj tez odwolany
  Odpowiedz
#3
SU45 to był sprzęt, a teraz to szkoda gadać. PKP IC niby uruchamia pociągi a tak naprawdę to autobusy...
Mám rád Českých Drah.
  Odpowiedz
#4
Nie martw się, dojedziesz. Najwyżej autobusem 8-) ]->
  Odpowiedz
#5
Trudno nazwać SU45 bezawaryjnymi...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#6
ET40 napisał(a):Nie martw się, dojedziesz. Najwyżej autobusem 8-) ]->

No tak tylko mnie głównie chodzi o zaliczenie tej linii, także aby nie ryzykować, że wydam 74 zł na jazdę autobusem, wymieniłem dziś tego podróżnika na za 2 tygodnie, zobaczymy może wtedy będzie jeździło a jak nie to pojadę gdzie indziej, hmm na bipach na Helu już byłem w tym roku to może do Międzychodu, zobaczymy coś wymyślę.

Jednak ciekawi mnie dlaczego w razie awarii tych Peso-dieslo-loków nie mogli po prostu na szybko wziąć od Cargo jakiejś stonki na te 3 wagony czy coś, no ale cóż widocznie lepiej wynająć autobus niż stonkę...
Mám rád Českých Drah.
  Odpowiedz
#7
Nie musza brac od Karguli stonki . Wystarczy od PR ktorzy w Rzeszowie maja sprawna 583 lub 563 .
  Odpowiedz
#8
Gordon napisał(a):SU45 to był sprzęt, a teraz to szkoda gadać. PKP IC niby uruchamia pociągi a tak naprawdę to autobusy...

O "niezawodności" SU45 to legendy krążyć będą jeszcze latami. Pomimo, że obsługa znała je na wylot, dalej pozostawały awaryjne. Pesy dopiero co wyjechały, bez żadnej asekuracji (to jest błąd!) i się docierają "na pasażerach". Jak IC będzie konsekwentne, to wszystkie bolączki Pesa usunie.
Błędem było zastąpienie od ręki wszystkich obiegów niesprawdzonymi Gamami.
Wystarczy, że ujawni się jeden błąd systemowy, którego usunięcie będzie kłopotliwe i będzie konieczny zjazd do Pesy i wszystko leży i kwiczy, bo nie ma czym zastąpić Gam.
  Odpowiedz
#9
Może dlatego nie można wziąć SM42, bo nie ma szyny zbiorczej do zasilania pociągu?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#10
rustsaltz napisał(a):Może dlatego nie można wziąć SM42, bo nie ma szyny zbiorczej do zasilania pociągu?

Latem ogrzewania się nie używa, drzwi w tym składzie też są otwierane ręcznie (zwykłe wagony 111A), zatem nie jest to raczej potrzebne. Zresztą przecież za czasów jednego PKP to nawet typowo towarowe Gagariny ciągnęły czasem osobówki latem jeżeli nic innego akurat nie było.
Mám rád Českých Drah.
  Odpowiedz
#11
Dawniej nie było opcji pojawienia się wagonu z klimatyzacją.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#12
W tym składzie do Zagórza w zestawieniu wagonów nie ma wagonu z klimatyzacją.
Mám rád Českých Drah.
  Odpowiedz
#13
Ale istnieje ryzyko pojawienia się takiego. Zresztą dawniej dwójka nie uciągnęłaby pociągu pospiesznego to jechał gagarin.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#14
Co Ty nie powiesz:

Tu nawet filmik z SM42 Cargo i wagonami:

http://www.youtube.com/watch?v=qKG5S15J2uk

Ryzyko nie istnieje bo wagon sam z siebie się w skład nie wstawia. Tym bardziej, jeżeli wcześniej na tym składzie takiego z klimatyzacją nie było.

PKP IC odstawia lipę puszczając autobusy zamiast pociągu i tyle.
Mám rád Českých Drah.
  Odpowiedz
#15
Jeśli dobrze widzę to na filmie który przytoczyłeś jest stonka przystosowana do ciągnięcia wagonów osobowych w ruchu planowym, a nie wszystkie stonki tą modyfikację posiadają. Musisz też pamiętać o tym że każda lokomotywa ma przydzielone swoje "zadania" i nie można tak po prostu zabrać lokomotywy bo inna się zepsuła. Jak czułbyś się jako pasażer któremu odwołano pociąg bo inny dwie stacje dalej się zepsuł i trzeba było dać tam "twoją" lokomotywę? O ruchu manewrowym w ogóle nie wspominam bo tutaj nie ma opcji żeby manewry wykonywał autobus :-). Lokomotywy - na podmianę zepsutej - daje się z zapasu który stacjonuje na danej lub najbliższej stacji, a jeśli takowego nie ma(i tu możemy ewentualnie prowadzić dywagacje na temat tego czy IC prawidłowo rozwiązuje temat zapasów taborowych) to podstawiają autobus.

Pozdrawiam
sm31-131
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości