Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odległość osi toru od krawędzi peronu dla linii pod skrajnie
#1
Nietypowa sprawa. Czy ktoś z Was orientuje się czy czy można stosować odległość krawędzi peronu od osi toru 1650 mm dla linii przystosowanych do przewozu ładunków z przekroczoną skrajnią WNP oraz przystosowanych do przewozów ładunków niebezpiecznych? Jak ta sytuacja się ma w Polsce, a jak w Niemczech? Czy istnieje lista ww. typów linii? Ew. będę wdzięczny za przytoczenie podstawy prawnej.
Odpowiedz

#2
Nie można.
Zgodnie z polskimi przepisami:
Dz.U.98.151.987
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 10 września 1998 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
(Dz. U. z dnia 15 grudnia 1998 r.)
Rozdział 1, § 98, pkt. 7:
Odległość krawędzi peronu od osi toru powinna być zgodna z wymogami skrajni i wynosić 1,725 m, przy czym dla peronu w łuku odległość tę należy zwiększyć zgodnie z wymogami skrajni budowli określonymi w Polskich Normach.
Dokumentacja niemiecka:
1. UIC 501 – 1 Eisenbahnfahzeuge. Fahrzeugbegrenzungslinien (Pojazdy kolejowe Skrajnie taboru), 10 wydanie z 05.2006 r.
2. UIC 505 – 4 Auswirkungen der Anwendung der kinematischen
Begrenzungskinien nach den UIC-Merkblättern Nr.505 auf den Abstand fester
Gegenstände von Gleis und auf den Gleisabstand (Skutki zastosowania skrajni
kinematycznej, określonej w kartach UIC nr 505, na usytuowanie przeszkód w
stosunku do toru oraz torów w stosunku do siebie), 3 wydanie z 1.01.1977 r.
z późniejszymi zmianami
3. UIC 506 Regeln fur die Anwendung die erweiterten Begrenzungslinien GA, GB,
GB1, GB2, GC und GI3 (Zasady stosowania rozszerzonych skrajni GA, GB,
GB1, GB2, GC i GI3), 2 wydanie z 1.01.2008 r. z późniejszymi zmianami.
Odpowiedz

#3
@Paweł Piotr - dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Mam jednak pewne wątpliwości gdyż cytujesz rozporządzenie do którego dnia 30 czerwca 2014 r. wydano rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowej ich usytuowanie. Tam pkt. 7 zmienił brzmienie :

„7. Odległość krawędzi peronu od osi toru powinna być projektowana przy zachowaniu wymagań skrajni budowli."

Przewaliłem już dziesiątki dokumentów i dopiero teraz postanowiłem popytać po forach.

Różne dokumenty niemieckie też już wertowałem. Czasami problemem była bariera językowa, czasami nawet po przetłumaczeniu całego dokumentu nic z niego nie wynikało. Jutro przegrzebię więc to co podesłałeś.

Jednak sprawę najlepiej rozwiałby ktoś kto jest w stanie bezpośrednio odpowiedzieć na pytanie.
Odpowiedz

#4
Zmiana brzmienia pkt. 7 sugeruje, że kluczem do zagadnienia jest wyłącznie obowiązująca skrajnia budowli, zatem należy szukać w aktach prawnych, dotyczących stosowanych skrajni budowli.
Odpowiedz

#5
@Paweł Piotr - przewaliłem już stosowne dokumenty. Jednak nie odnalazłem do końca satysfakcjonującej odpowiedzi. Dlatego też pomocy szukam na forum.

[ Dodano: 2015-05-14, 10:52 ]
Mam jeszcze pytanie - jak Państwo interpretują Moduł A2 z poniższego dokumentu w nawiązaniu do tematu którego dotyczy wątek:

http://www.plk-sa.pl/files/public/user_ ... d/Id-1.pdf
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wyjazd z toru nieposiadającego semafora Masz 6 3 622 01.04.2021, 06:11
Ostatni post: rustsaltz
  Od czego zależy szlakowa na prostym kawałku toru? szy_mat 4 3 341 31.12.2015, 08:27
Ostatni post: MichałŁ
  Modernizacja peronu 1 stacji Chełm Główny Alex 12 5 609 11.05.2012, 18:52
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.