• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Planowana restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
#1
Cytat:Wczoraj w siedzibie Przewozów Regionalnych odbyło się spotkanie zarządu spółki ze stroną społeczną. Wciąż trwają rozmowy dotyczące zmiany struktury właścicielskiej i negocjacji umów PSC. Nowością, którą usłyszeli związkowcy jest jednak to, że prezes Tomasz Pasikowski skłania się ku zmianie nazwy spółki po sukcesie restrukturyzacji.
Całość: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... nazwe.html

Ciekawe, że autor artykułu najbardziej skupił się na najmniej istotnym aspekcie restrukturyzacji. Z drugiej strony zmiana nazwy spółki wprowadzi tylko dodatkowy chaos i dezorientację na i tak niezbyt czytelnej dla przeciętnego Kowalskiego polskiej kolei pasażerskiej.
  Odpowiedz
#2
Czy nazwa się zmieni, nie wiadomo. Ale wiadomo że ARP wysłało już do UOKiK wniosek dotyczący przejęcia większościowego pakietu akcji PR.
Cytat: Po uzyskaniu zgody UOKiK ARP i Przewozy Regionalne poproszą o zgodę na pomoc publiczną Komisję Europejską. Pieniądze, w kwocie 770 milionów złotych, mają pojawić się na koncie PR jeszcze przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi. Prawie cała ta kwota przeznaczona zostanie na spłatę długów spółki wobec wierzycieli – spółek z Grupy PKP, oraz na przeprowadzenie Programu Dobrowolnych Odejść.
To teraz czekamy co z tego wyjdzie, i kto przy tej okazji się nachapie...

Artykuł w RK

Pozdrawiam
sm31-131
  Odpowiedz
#3
Po co zmieniać nazwę skoro dla 60% dziennikarzy w Polsce PR to nadal PKP? ;-D
  Odpowiedz
#4
Jak nawet członek Mod-Teamu ma podpis
Cytat:Przecież każdy pociąg to pekaPeeeee...
to co się dziwisz? :-D
Zresztą nazwę w tym przypadku zmieniać będą tylko jak się okaże że ktoś z nowego zarządu ma swoją drukarnię i agencję reklamową która za kasę oklei nawet Ol49 na kotle podczas jazdy :-).

Pozdrawiam
sm31-131
  Odpowiedz
#5
No i stało się. ARP Przejęło PR pomimo braku opinii KE. Przejęło ją w tak beztroskim stylu że pomimo braku wyraźnej zgody ze strony KE na przejęcie i restrukturyzację PR, ARP wypłaciło PR kwotę 770 mln zł które zostały przeznaczone od razu na spłatę wierzycieli m. in. PKP Intercity i PKP Energetyka. ARP zrobiło to pomimo wątpliwości wyrażonych prze UOKiK w których to UOKiK jasno zaznacza że należy wstrzymać się z decyzją do czasu wyrażenia swojej opinii przez KE. Jak dla mnie było to robienie na zasadzie "trzeba zdążyć przed wyborami, bo po wyborach będzie kupa". Owszem w europie było już kilka przypadków w których pomoc była udzielana przed wydaniem opinii przez KE ale zastanówmy się co będzie jeśli Komisja Europejska powie NIE?

O ile PR są w tym momencie narażone na decyzję o bezprawnym przyjęciu środków i ewentualne konsekwencje ich przywłaszczenia, o tyle ich dłużników już mało co to obchodzi. Po pierwsze te pieniądze im się należą, po drugie nie obchodzi ich czy pieniądze pochodzą z rządu czy "nierządu". Po trzecie, nie wyobrażam sobie - nawet w akcie dobrej woli - zwrotu tak kosmicznych pieniędzy które już zapewne zostały rozdysponowane - to jest 770 mln zł które PR zalegał wierzycielom więc i oni musieli mieć jakieś długi przez to a co za tym idzie w sytuacji gdy pieniądze wpłynęły na ich konto od razu je zapewne rozdysponowali. I o ile PKP Intercity jest spółką w której udziały ma Skarb Państwa i można cokolwiek cudować to drugi z największych wierzycieli od niedawna jest w kompletnie prywatnych rękach i na jakiekolwiek wezwanie do zwrotu wyślą swoją armię prawników która zapyta tylko "jaja sobie robicie, czy wam szyna na głowę spadła?"
Do tego przy bieżącym planie działania nie radzą sobie z generowaniem kolejnego zadłużenia a do tego będą musieli oddać z odsetkami to co dostali na spłatę długów, przez co będą rosły im kolejne długi.

Ale to jest tylko kwestia pieniędzy które już dostali, ale wiadomo że PR bez pomocy i to dużej nie wyjdzie na prostą, chociażby dlatego że inne alternatywy nie były opracowywane co uważam za błąd ponieważ jest to stawianie wszystkiego na jedną kartę, a w przypadku braku zgody KE, PR zostaje na lodzie. Nie wiedzą co mają ze sobą zrobić a obecny model prowadzenia przewozów generuje tylko straty i to duże więc nie widzę dla nich szans na odbicie się od dna przy obecnym modelu przewozów.

Biorąc pod uwagę to, że wiele kwestii może budować złą opinię wokół PR przed Komisją Europejską - chociażby przekazanie środków przed decyzją KE, umowy 5 - letnie z województwami na obsługę połączeń blokujące rynek przewozów(dla małych przewoźników może to równać się z plajtą) czy też wcześniejszy ratunek ze strony Państwa w postaci pieniędzy z racji usamorządowienia czy blokada egzekucji długów - mogą wpłynąć znacznie na decyzję KE co może mieć bardzo złe skutki dla PR zwłaszcza że w świetle obowiązujących przepisów PR nie może upaść więc będą generować kolejne długi do póki nie zostanie wprowadzony plan naprawczy z prawdziwego zdarzenia.

Niestety po raz kolejny polityka wygrała ze zdrowym rozsądkiem i logiką - pytanie kto za to zapłaci?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Reaktywacja przewozów norbis97 17 5 106 25.01.2019, 11:50
Ostatni post: rustsaltz
  Ilostan wagonów Przewozów Regionalnych Shalom 21 4 204 11.08.2016, 10:39
Ostatni post: ICEMAN
  Lokomotywy serii 163 w Przewozach Regionalnych KlimaT 138 27 915 28.09.2015, 11:09
Ostatni post: Adam M.
  [Dolny Śląsk] Zakup EN57 od Przewozów Regionalnych mikrobart 6 4 111 04.05.2015, 13:42
Ostatni post: rustsaltz
  Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych Adams 5 1 971 20.02.2014, 21:07
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości