• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Praca inżynierska
#1
Witam.
Zwracam się z prośbą do Was, gdzie mogę znaleźć informacje na temat kontroli zajętości/niezajętości toru ? Chodzi mi o dokładnie opisanie poszczególnych systemów które pomogą mi w napisaniu pracy.
Linki do literatury, nazwy książek i autorów mile widziane.
  Odpowiedz
#2
St. Karaś "Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego"
Coś niecoś widzę też w T. Mickiewicz, A. Mikulski "Elektryczne urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego.

Z rozwiązaniami nowoczesnymi to chyba najprościej u producenta.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
akurat mam te książki,jak i parę prof.Dyducha, ale chcąc napisać obszernie czyli ok 40-50 stron potrzebuję informację z większej ilości źródeł. Będę musiał pisać chyba do firm. Ktoś ma jakieś propozycję do jakiej firmy napisać ?
Na pewno do Kombudu.
  Odpowiedz
#4
Liczniki osi to chyba Bombardier robi, może warto podpytać?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#5
Liczniki produkuje nie tylko Bombardier, choć jest to obecnie najbardziej popularna firma.
Dodatkowo na polskich torach można spotkać liczniki Frauschera. Również firma THALES ma swoje rozwiązania dotyczące kontroli zajętości torów.

Ogólnie zasada działania jest taka sama. Różnice biorą się w konstrukcji urządzeń, ich specyficznego zastosowania na różnych liniach kolejowych, na terenach (np. suchych, podmokłych), na szynach (np. S42, S49, S60).
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#6
pitagoras23 napisał(a):Ogólnie zasada działania jest taka sama. Różnice biorą się w konstrukcji urządzeń, ich specyficznego zastosowania na różnych liniach kolejowych, na terenach (np. suchych, podmokłych), na szynach (np. S42, S49, S60).
Na S42 stosuje się gdzieś liczniki osi?
--
  Odpowiedz
#7
Przykładem jest zadanie modernizacyjne, na którym pracuje.
Zastosowanie liczników Bombardiera na szynie S42 jest praktycznie niemożliwe bo niestety nie pasuje rozmiar główki oraz wysokość szyny, aby poprawnie zabudować licznik. Można kombinować z podkopywaniem itd. ale nie gwarantuje to sukcesu. Mowa oczywiście o jakiś pobocznych torach stacyjnych, bo w głównych ciągach szlakowych o czymś takim można zapomnieć.
Można dokonać wstawek szynowych w miejscu, gdzie będzie zabudowywany licznik. Przykładowo, że mamy 50 metrów toru typu S42 i w środku należy zabudować licznik to wtedy można przykładowo zrobić wstawkę 10 metrów toru typem S49. Tylko jak pisałem wyżej, takie coś dopuszcza się na jakiś bocznicach.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#8
pitagoras23, a masz możę dostęp do materiałów na temat liczników osi firmy Bombardier ? ;-)
  Odpowiedz
#9
Z racji pracy z tego typu licznikami osi mam, jednak jest to materiał producenta objęty prawami autorskimi i bez zgody producenta nawet ja nie mogę ich upublicznić.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#10
Od którego roku zaczęto produkcję i montowanie liczników osi na kolei ?
  Odpowiedz
#11
Ciocia Wikipedia ma na ten temat troche informacji po angielsku (popatrz na cytowane tam źródła). Polska wersja tej strony takim sprawami sobie głowy nie zawraca...
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pomoc- praca inżynierska mac1ek555 12 1 320 14.11.2016, 19:25
Ostatni post: mac1ek555

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości