• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TLK Walenty Roździeński
#1
Mam pytanie dotyczące pociągu TLK Walenty Roździeński. Na stacji Warszawa Zachodnia jest on zapowiadany jako pociąg do Katowic z grupą wagonów do Koluszek. Nie byłoby nic w tym zastanawiającego gdyby nie fakt, że w wagonach do stolicy Górnego Śląska jest obowiązkowa rezerwacja miejsc, natomiast w wagonach do Koluszek nie. Z rozkładu jazdy wynika, że postój na stacji węzłowej leżącej na linii Warszawa - Łódź postój trwa zaledwie 4 minuty, czyli chyba o jakieś 10 minut za krótko, by dokonać manewrów z odczepianiem wagonów. Jak to zatem wygląda w praktyce? Zamykają te wagony? Są one z rezerwacją miejsc na trasie Koluszki - Katowice? Jadą jako wagony bez obowiązkowej rezerwacji miejsc? Czy może faktycznie w 4 minuty da radę odczepić wagony i pojechać dalej w trasę?
  Odpowiedz
#2
Zgodnie ze służbowym rozkładem jazdy nie ma żadnych manewrów w Koluszkach. Brutto i długość pociągu się nie zmienia.
Może to jakiś błąd po prostu przy zapowiedziach, bo niby dlaczego jakieś wagony mieliby odczepiać w Koluszkach. Gdyby jeszcze pociąg miał dwie relacje, to wówczas takie coś byłoby uzasadnione, ale na tyle na ile znam historie składów dalekobieżnych to w Koluszkach nie odbywało się łączenie / dzielenie składów.


Załączone pliki Miniatury
   
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#3
Jechałem tym pociągiem w styczniu i nie miało miejsca nic takiego.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#4
Żaden błąd, żadna pomyłka. 14112/3 oraz 41112/3 jeździ z wagonami numer 16 do 10. Od Warszawy Wschodniej do Koluszek wagony numer 16, 15, 14 jadą jako wagony "wolne" tzn. bez rezerwacji miejsc, dopiero od Koluszek do Katowic są objęte obowiązkową rezerwacją miejsc, same wagony w Koluszkach nie są wypinane a jadą do końca - Katowic. Sytuacja ta jest tylko do 14 marca.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
  Odpowiedz
#5
To widocznie sytuacja dla tzw. "łodziaków" czyli osób, które dojeżdżają do Łodzi z Warszawy.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#6
Poznanski_mech napisał(a):dopiero od Koluszek do Katowic są objęte obowiązkową rezerwacją miejsc, same wagony w Koluszkach nie są wypinane a jadą do końca - Katowic.
Dzięki za potwierdzenie. Czyli jest tak jak podejrzewałem - na trasie Koluszki - Katowice wagony wcześniej bez rezerwacji miejsc stają się wagonami z rezerwacją.
  Odpowiedz
#7
Afrika_Bambaata, dokładnie, jest to spowodowane ograniczeniem ruchu na odcinku Warszawa - Łódź stąd wzmocniono Walentego 3 wagonami jak to napisał Łukasz dla "łodziaków". Konieczne było ich "uwolnienie" z systemu sprzedaży bo większość osób na tym odcinku jeździ na biletach okresowych.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
  Odpowiedz
#8
Apropos tego pociągu, to jeszcze w zeszłym tygodniu miał 7 (6?) wagonów, a dzisiaj rano widziałem 3...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#9
DamianT, zgadza się, do 14 marca było to 7 wagonów w relacji Warszawa - Katowice jednak to było za dużo, Włókniarz i Podstolina sobie radzą.

W piątki Walenty R. jest wzmocniony dwoma wagonami do Katowic i powrót w sobotę.

[ Dodano: 2015-03-16, 18:26 ]
Dla zainteresowanych którzy być może podróżują tym pociągiem:

W okresie 15 marca - 25 kwietnia 2015 r. w pociągu TLK 14112/3 "Walenty Roździeński" na odcinku Radomsko - Częstochowa będą honorowane wszystkie bilety wydane na pociąg REGIO.

Wszystkie osoby z biletami na pociąg REGIO na tym odcinku będą ewidencjonowane.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
  Odpowiedz
#10
Poznanski_mech napisał(a):W piątki Walenty R. jest wzmocniony dwoma wagonami do Katowic i powrót w sobotę.

W styczniu jechałem tym pociągiem z Warszawy w niedzielę. Wypełniony tak na około 3/4. Skoro mają być 3 wagony, to tego nie widzę.

Poznanski_mech napisał(a):W okresie 15 marca - 25 kwietnia 2015 r. w pociągu TLK 14112/3 "Walenty Roździeński" na odcinku Radomsko - Częstochowa będą honorowane wszystkie bilety wydane na pociąg REGIO.

O to ciekawe. Jaki powód tego?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#11
Skoro o 19 jedzie Skarbek, który jedzie szybciej niż Roździeński to czemu ma nie dać rady? Takie dzikie tłumy do Radomska, Częstochowy jadą?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#12
rustsaltz napisał(a):Takie dzikie tłumy do Radomska, Częstochowy jadą?

Dzikie tłumy to muszą jeździć Kmicicem po 19. z Warszawy. Jak jestem w tygodniu na WC, to ten pociąg zestawiony jest z dwóch wagonów.
  Odpowiedz
#13
rustsaltz napisał(a):Takie dzikie tłumy do Radomska, Częstochowy jadą?

Nie wiem Smile Opieram się tylko na tym co widziałem w tamtą niedzielę Tongue

Codziennie rano widzę ten pociąg i stwierdzam, że w tygodniu spokojnie 3 wagony wystarczają.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#14
DamianT napisał(a):W styczniu jechałem tym pociągiem z Warszawy w niedzielę. Wypełniony tak na około 3/4.

Wzmocnienie było wyłącznie dla osób jadących z Warszawy do Żyrardowa, Skierniewic i Koluszek. Odjazdy z Warszawy Centralnej były w poniższej kolejności:

17:15 [iR 10129]
17:25 [TLK Walenty Roździeński]
17:30 [TLK Włókniarz]
17:40 [TLK Podstolina]

W tej korekcie wymieniono godzinami wyjazd z Warszawy Centralnej Walentego Roździeńskiego i Włókniarza przez co wszyscy chętni na jazdę do Żyrardowa, Skierniewic, Koluszek wybiorą prędzej wyjeżdżającego Włókniarza a następni mają już Podstolinę. Zresztą jaka była frekwencja na odcinku Koluszki - Katowice?

DamianT napisał(a):O to ciekawe. Jaki powód tego?
Drużyny mają obowiązek od osób które jadą na biletach PR wypisać skąd i dokąd jedzie oraz rodzaj biletu (J, O, S). To zostanie przesłane do BSiP i na tej podstawie zgodnie z zainteresowaniem będą planowane ewentualne dodatkowe postoje.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
  Odpowiedz
#15
No i to się nazywa konkretne wyjaśnienie sytuacji Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości