• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bilet TLK --> EIP
#1
Dyskutowaliśmy o tym jakiś miesiąc przed startem Pendolino więc nic nie wiedzieliśmy i były tylko spekulacje. Może teraz już ktoś coś będzie wiedział.

Pytanie moje jest więc takie - jak wygląda bilet jeden na odcinek TLK a potem przesiadka na Pendolino? Szczególnie interesuje mnie Lublin -> EIP z Wawy do Gdańska. Czy będzie bardziej opłaca się kupić taki bilet, tzn, czy wyniesie mniej niż 187 zł (37 zł TLK, 150 zł EIP osobno kupione)? Wie ktoś, jaka byłaby dokładna cena? Wink
  Odpowiedz
#2
To jest tak zwany bilet kombinowany.
Nie do końca ten odcinek, ale nie dawno ktoś zapytał @psima odnośnie FAQ w podobnej sprawie.

Zasady wydawania biletów kombinowanych w PKP Intercity określa Taryfa Przewozowa (TP-IC) w paragrafie 6.
Aktualny tekst Taryfy znajdzie Pan pod adresem: http://intercity.pl/pl/dokumenty/Przepi ... -zm.-2.pdf
W skrócie, sposób obliczania ceny biletu kombinowanego jest następujący:

założenia:
- interesuje nas przejazd w relacji A (Konin) - C (Kraków) z przesiadką w B (Warszawa Zachodnia)
- na odcinku A - B chcemy przejechać pociągiem kategorii X (EIC)
- na odcinku B - C chcemy przejechać pociągiem kategorii Y (EIP)
aby obliczyć cenę biletu kombinowanego, należy:

1. określić cenę przejazdu w pełnej relacji A - C wg cennika dla pociągu niższej z wymienionych kategorii. W naszym przypadku będzie to przejazd pociągiem EIC w relacji Konin - Kraków (dla drugiej klasy wg obowiązującego cennika:
(cennik EIC strona 87)
cena_A-C_niższa = 159 zł
2. określić cenę przejazdu w relacji B - C wg cennika dla pociągu wyższej kategorii (Warszawa Zachodnia - Kraków Gł EIP):
(cennik EIP strona 23)
cena_B-C_wyższa = 150 zł
3. określić cenę przejazdu w relacji B - C wg cennika dla pociągu niższej kategorii (Warszawa Zachodnia Kraków Gł. EIC):
(cennik EIC strona 219)
cena_B-C_niższa = 135 zł

4. obliczyć różnicę między wartościami z pozycji 2 i 3:
dopłata = cena_B-C_wyższa - cena_B-C_niższa = 150 zł - 135 zł = 15 zł

5. zsumować wartości z pozycji 1 i 4:
cena_biletu = cena_A-C_niższa + dopłata = 159 zł + 15 zł = 174 zł

Oczywiście odpowiednio obliczamy cenę biletu w przypadku, kiedy pierwszy odcinek jest przemierzany pociągiem kategorii wyższej, a drugi - niższej (wówczas wysokość dopłaty obliczana jest wg cen obowiązujących dla pierwszego z odcinków).
Zasada obliczania ceny biletu kombinowanego jest identyczna, jak przed wprowadzeniem taryfy relacyjnej, z zastrzeżeniem, że nie ma już tabel dopłat za przejście do pociągu wyższej kategorii, lecz wysokość dopłaty należy każdorazowo określić na podstawie obowiązujących cenników - obliczając różnicę w cenie biletów. Wartość tej różnicy nie ma nic wspólnego ze stałą, 10-złotową dopłatą do przejazdu EIP, stosowaną w przypadku przejazdu na podst. biletów okresowych i sieciowych.

Jeżeli dla poszczególnych odcinków dostępne są bilety wg oferty SuperPROMO, powinna być zastosowana opłata wg tejże oferty, liczona jako suma cen biletów. I tak, zamawiany dziś bilet na przejazd jak w Pana zapytaniu, na dzień 20 lutego, będzie kosztował 98 zł (2 x 49 zł SuperPROMO)
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#3
pitagoras23 napisał(a):Jeżeli dla poszczególnych odcinków dostępne są bilety wg oferty SuperPROMO, powinna być zastosowana opłata wg tejże oferty, liczona jako suma cen biletów.

To jest ciekawe. Czyli jakby było Super Promo to wliczy się też w bilet kombinowany - dobrze rozumiem? Dość nietypowe, bo Relacyjny kombinowany nigdy się nie łączył.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości