Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jermak - rosyjski elektrowóz serii E5K BoBo 25 kV 1-, 2-, 3- i 4-członowy
#1
Э5К [E5K] są to maszyny o członach czteroosiowych w układzie BoBo na prąd zmienny 25 kV 50 Hz, z silnikami trakcyjnymi komutatorowymi, mające zastąpić stare ВЛ60 i ВЛ80 [WŁ60, WŁ80], są przeznaczone do prowadzenia pociągów towarowych, podmiejskich i wywozowych (według http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1% ... 0%B7%D0%B4 вывозной поезд to pociąg służący do wywozu grup wagonów ze stacji pośrednich linii -czyli coś jak nasza zdawka, ale bez podstawień tylko z odbioramiSmile.
Wersje dwu-, trój- i czteroczłonowe odpowiednio oznacza się 2Э5К , 3Э5К i 4Э5К.
Maszyny zwane są przez producenta Ермак (Jermak) na cześć XVI-wiecznego zdobywcy Syberii.
Rosyjscy mikole żartem nazywają jednoczłona Ермачок [Jermaczok, czyli "Jermaczek"] a trójczłona -Ермачище [Jermaczyszcze, po polsku było by "Jermaczysko"].
Projekt i konstrukcja powstały we wspominanym już na tym forum instytucie ВЭлНИИ [WEłNII] w Nowoczerkasku:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1% ... 0%B8%D1%8F
natomiast producentem wszystkich wersji jest ООО "Производственная компания «Новочерка́сский электровозострои́тельный завод» (skrót НЭВЗ) czyli po polsku -Zakład Budowy Elektrowozów w Nowoczerkasku. Zarówno instytut jak fabryka należą do ЗАО «Трансмашхолдинг» [ZAO Transmaszholding]. Fabrykę i spółkę akcyjną Transmaszholding też kiedyś tu opisywałem.

dane techniczne dla wszystkich wariantów według Wikipedii:
-budowa: od 2004 roku, wciąż trwa
-prędkość konstrukcyjna 110 km/h
-dopuszczalna masa służbowa: 96 t/sekcja
-nacisk osi: 24 T (235 kN)
-sterowanie: Tyrystorowa strefowo-fazowa regulacja napięcia (tu prośba do Kolegó dobrych w tych sprawach o weryfikację)
-silniki trakcyjne: komutatorowe typu НБ-514Б [NB-514B]
-zawieszenie silników: "za nos"
-moc godzinna silnika: 820 kW (czyli moc godzinna sekcji 3280 kW, a całej lokomotywy czteroczłonowej 13120 kW - rekord świata na grudzień 2014 r.)
-godzinna siła na haku - 23650 kG (231,9 kN) na sekcję (czyli 94,6 T = 927,7 kN dla czteroczłona)
-prędkość dla mocy godzinnej 49,9 km/h
-moc trwała - 765 kW na silnik czyli 3060 kW na jedną sekcję, a 12240 kW na 4ЭС5К
-max. trwała siła na haku 21550 kG = 211,3 kN/sekcja (na całą 4ЭС5К 82,2 T = 845,3 kN) przy prędkości 51 km/h.
-lok posiada hamowanie rekuperacyjne.

Jednoczłonowy ЭС5К -na 1. grudnia 2014 były wyprodukowane 32 szt. foto np. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0% ... 5k-015.JPG - z pociągiem lokalnym Киренга - Лена [Kirenga -Lena], na stacji Лена (Lena), na linii БАМ (BAM).
Lok posiada pudło typu tzw. wagonowego, z ostoją (ramą główną), na której obsadza się plastikowe kabiny maszynisty i komplet urządzeń
Romek_L
Odpowiedz

#2
зонно-фазовое регулирование напряжения po naszemu regulacja fazowa czyli sterowanie kątem zapłonu tyrystorów.
Odpowiedz

#3
MichałŁ, dzięki za niezawodną pomoc.
Teraz przejdę do kolejnych wersji Jermaka:
-jednoczłonowy Э5К [E5K]:
Zbudowano 32 szt.
Przydziały służbowe wg stanu <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> na 28. stycznia 2014:
№ Дорога (kolej, tj. "dyrekcja okręgowa" RŻD) Депо (lokomotywownia)
Э5К-001 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный
Э5К-002 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный
Э5К-003 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный
Э5К-004 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-7 Улан-Удэ
Э5К-005 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-12 Северобайкальск
Э5К-006 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный
Э5К-007 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный
Э5К-008 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-2 Нижнеудинск
Э5К-009 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-7 Улан-Удэ
Э5К-010 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный
Э5К-011 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-2 Нижнеудинск
Э5К-012 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-9 Вихоревка
Э5К-013 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-12 Северобайкальск
Э5К-014 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный
Э5К-015 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-9 Вихоревка
Э5К-016 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-9 Вихоревка
Э5К-017 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-7 Улан-Удэ
Э5К-018 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-9 Вихоревка
Э5К-019 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный
Э5К-020 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-9 Вихоревка
Э5К-021 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-9 Вихоревка
Э5К-022 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-12 Северобайкальск
Э5К-023 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-7 Улан-Удэ
Э5К-024 Восточно-Сибирская железная дорога ТЧЭ-12 Северобайкальск
Э5К-025 Красноярская железная дорога ТЧЭ-7 Абакан-II
Э5К-026 Красноярская железная дорога ТЧЭ-7 Абакан-II
Э5К-027 Красноярская железная дорога ТЧЭ-7 Абакан-II
Э5К-028 Красноярская железная дорога ТЧЭ-7 Абакан-II
Э5К-029 Красноярская железная дорога ТЧЭ-7 Абакан-II
Э5К-030 Красноярская железная дорога ТЧЭ-7 Абакан-II
Э5К-031 Красноярская железная дорога ТЧЭ-7 Абакан-II
Э5К-032 Красноярская железная дорога ТЧЭ-7 Абакан-II

Podsumowując -lokomotywy od nr 001 do 024 włącznie pracują na Kolei Wschodniosyberyjskiej, z przydziałem do róznych lokomotywowni tak na magistrali transsyberyjskiej jak na BAM-ie, nry od 025 do 032 -Kolej Krasnojarska, wyłącznie lokomotywownia Abakan II.
Najstarszy nr 001 (rok produkcji 2007) chwilowo odstawiony, zakonserwowany, przydział do ТЧЭ-5 Иркутск-Сортировочный (TCzE 5 Irkutsk-Sortirowocznyj, co można tłumaczyć Irkuck Rozrządowy). Informacje po rosyjsku i fotki loka: http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19208
Ostatni egzemplarz z roku 2007 to 010:
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19217 (jest fotka przed "ojczystą" lokomotywownia Irkuck Rozrządowy).
Nr 011 jest już z 2008 roku, przydział do lokomotywowni Niżnieudińsk:
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19218
Ostatni z roku produkcji 2008 jest 024, pracujący na BAM-ie, przydział do ТЧЭ-12 Северобайкальск (TCzE12 Siewierobajkalsk): http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19231 .
Najnowszy nr 032 jest z 2009 r.: http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19239 -brak fotek na tym portalu, ale są filmiki na Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=WorZrsN5yzY lub (chyab ten sam) na http://www.youtube.com/watch?v=MeQS3je1TZ8

[ Dodano: 2015-01-28, 15:27 ]
Dwuczłon 2ЭС5К (długość między osiami sprzęgów 35004 mm):
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> wykazuje na 28-01-2015 numery od 001 do 217 oraz osobny 222 (czyli 218 szt.). Jak wspomnę dalej, niektóre maszyny tej serii pracują na południowym zachodzie Ukrainy.
Nr 2ЭС5К-001 wyprodukowany w listopadzie 2004 z fabryki został skierowany do lokomotywowni Wichoriewka, w styczniu 2014 przekazany do Irkucka, 1. maja 2014 powrócił do Wichoriewki:
Info z fotkami http://trainpix.org/vehicle.php?vid=80793 ; inne fotki np. http://pfoto-rzd.com/categories.php?cat ... magiet2802 ;
http://www.train-photo.ru/details.php?i ... essionid=c .
Dalsze maszyny są z roku 2006 -
od numeru 002 http://trainpix.org/vehicle.php?vid=80181
do 043 info http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19167 foto np. http://rail-road.msk.ru/?view=2092
Rok produkcji 2007 jest od 2ЭС5К-044 (info http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19166 foto http://geolocation.ws/v/Q/29706858/25-050-25-044-/en )
do 2ЭС5К-064 z TCzE2 Kotowsk Kolei Odeskiej (a więc Ukraina): http://trainpix.org/vehicle.php?vid=4392
W Kotowsku na Ukrainie stacjonują maszyny od nr 057 do 071 włącznie.
Najnowsza maszyna z tej serii, 2ЭС5К-222 wyprodukowany w grudniu 2014 r., przydzielony do depo Mogocza Kolei Zabajkalskiej na dzień pisania posta jeszcze nie był eksloatowany liniowo:
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=92734
Natomiast nr 2ЭС5К-217 (produkcja listopad 2014) też przydzielony do Mogoczy już regularnie pracuje: http://trainpix.org/vehicle.php?vid=91833

[ Dodano: 2015-01-28, 15:52 ]
Trójczłon 3ЭС5К :
W RŻD jeżdżą maszyny od nr 001 do 654, głównie na Kolejach: Dalekowschodniej< Wschodniosyberyjskiej i Zabajkalskiej.
Ponadto przewoźnik prywatny ЗАО «НефтеТрансСервис» (ZAO czyli pozagiełdowa spółka akcyjna "NieftieTransSerwis") eksploatuje maszyny od nr 701 do 710:
Nr 3ЭС5К-701 wyprodukowany w kwietniu 2012 pracuje na odcinkach trakcyjnych przyległych do depo Wichoriewka http://trainpix.org/vehicle.php?vid=53047
fotka na szlaku Падунские Пороги - Гидростроитель (Padunskije Porogi - Gidrostroitiel; obwód irkucki) http://trainpix.org/photo/115970/
a najnowszy u tego prywaciarza 3ЭС5К-710 jest z czerwca 2012: http://trainpix.org/vehicle.php?vid=56440.
Co do maszyn RŻD:
-nr 001 -w 2007 r. przebudowany z 2ЭС5К-045, pierwotnie po przebudowie (dodaniu środkowego członu) przydział do ТЧЭ-8 Смоляниново (Smolianinowo, Kolej Dalekowschodnia), z nieustaloną datą przeniesiony do ТЧЭ-9 Вихоревка (Wichoriewka, Kolej Wschodniosyberyjska): http://trainpix.org/vehicle.php?vid=86544
-3ЭС5К-002 też z roku 2007, służy cały czas na Kolei Wschodniosyberyjskiej, pierwotnie w Irkucku, od czerwca 2013 w Wichoriewce: http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19444
Najnowszy jest 3ЭС5К-654 wyprodukowany w styczniu 2015, na dziś nie jest eksploatowany liniowo, przydział ТЧЭ-3 Чита (TCzE3 Czyta, Kolej Zabajkalska):
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=93628 -podpięta fotka z 21. stycznia 2015 jeszcze z próbnego toru przyfabrycznego.
Tak samo z 2015 r. jeszcze nie pracujące są numery 651, 652 i 653, też przydział do Czyty.
Najnowszy na dziś egzemplarz eksploatowany to wyprodukowany w grudniu 2014 r. nr 3ЭС5К-650 -przydział ТЧЭ-6 Могоча (Mogocza, Kolej Zabajkalska):
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=92679

[ Dodano: 2015-01-28, 16:24 ]
Czteroczłon 4ЭС5К
-rekordowy elektrowóz świata, moc ponad 13 MW (przegonił IORE kolei LKAB).
Na dziś istnieją trzy egzemplarze, przydzielone do lokomotywowni ТЧЭ-8 Смоляниново (TCzE-8 Smolianinowo, Kolei Dalekowschodniej), jak na razie żaden jeszcze nie ejst eksploatowany liniowo.
Nr 4ЭС5К-001 został wyprodukowany w sierpniu 2014 r.: http://trainpix.org/vehicle.php?vid=88274 (na fotce z 5. stycznia już go widać w Rtiszczewie w obwodzie saratowskim: http://trainpix.org/photo/121166/ ; tu widac tabliczkę znamionową: http://trainpix.org/photo/107779/ );
natomiast nry 002 i 003 wyszły z fabryki w grudniu 2014:
-nr 002 info np. http://trainpix.org/vehicle.php?vid=92355 , foto http://vk.com/wall195228721_5534 lepsze http://vk.com/train11?z=photo-24259872_ ... 24761_2854
-nr 003 podst. info i fotka http://trainpix.org/vehicle.php?vid=92830
Romek_L
Odpowiedz

#4
Czteroczłony 4ЭС5К już w eksploatacji rozkładowej:
-4ЭС5К-003 ma już status czynny (действующий):
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=92830
-4ЭС5К-002 także w regularnej eksploatacji
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=92355
-no i 4ЭС5К-001 również regularnie pracuje:
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=88274
Szkoda, że póki co nie ma na Trainpixie fotografii z miejsca pracy. W końcu to tamtejsze wisienki na torcie. W lokomotywowni Smolaninowo stacjonuje na 208 lokomotyw, w tym 205 elektrowozów, w większości Jermaki 2- i 3-członowe, jest parę ВЛ60 [WŁ60] i sporo ВЛ80 [WŁ80], no i 3 spalinowozy manewrowe ТЭМ2 [TEM2]:
http://trainpix.org/list.php?did=145
Smolaninowo jest dla nas odległe - jest to osiedle położone w rejonie szkotowskim Kraju nadmorskiego, ok. 45 km na pólnocno-pólnocno-wschód od Władywostoku:
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0 ... 0%B2%D0%BE
(można i po polsku, ale w tej wersji jest mało informacji: https://pl.wikipedia.org/wiki/Smoljaninowo ).

[ Dodano: 2015-02-05, 15:51 ]
Dane techniczne według producenta:
-jednoczłon Э5К:
http://old.tmholding.ru/main/catalog/pr ... 3/685/7625

-napięcie nominalne 25000 V przy częstotliwości 50 Hz
-układ osi (2о-2о) -po polsku BoBo
-ropzsatw szyn 1520 mm
-nacisk osi na szyny 245±5 kN (25,0±0,5 T)
-dopuszczalna różnica nacisków kół jednego zestawu kołowego: max. 5 kN (0,5 T)
-moc godzinna na wałach silników trakcyjnych -minimum 3280 kW
-godzinna siła na haku - minimum 232 kN (23,65 T) przy prędkości minimum 49,9 km/h
-moc długotrwała na wałach silników trakcyjnych -minimum 3060 kW przy co najmniej 51 km/h
-długotrwała siła na haku -minimum 211,5 kN (21,55 T)
-prędkość konstrukcyjna 110 km/h
-współczynnik mocy (?) długotrwały (ros. Коэффициент мощности в продолжительном режиме) co najmniej 0,84
-współczynnik sprawności (КПД) długotrwały co najmniej 0,86
-Masa elektrowozu z 2/3 zapasu piasku 100±2 t

-hamulec elektryczny: Rekuperacyjny
-moc hamowania (co najmniej!) osiągana odpowiednio przy prędkości:
50 km/h - 225 kN (22,95T)
80 km/h - 150 kN (15,3T)
90 km/h - 125 kN (12,75 T)

Długość nominalna 19300 mm między osiami sprzęgów

Nominalna wyosokość od główki szyny do roboczej powierzchni śligacza odbieraka w położeniu opuszczonym: 5050 mm
Wysokość od główki szyny do osi sprzęgu automatycznego 1060±20 mm

Przełożenie przekładni zębatej (z silnika trakcyjnego na zestaw kołowy) 88/21

Uwagi: parametry elektrowozu podane przy nominalnym napięciu na odbieraku 25 kV i przeciętnym zużyciu obręczy kół (średnica okręgu tocznego 1205 mm).
Przy spadku napięcia moc i prędkośc proporcjonalnie maleją.
Prędkość maksymalna powinna być osiągana przy krańcowo zużytych obręczach (średnica okręgu tocznego 1160 mm).
Moc, siła na haku, siły hamowania określone na podstawie badań elektrowozu doświadczalnego.

[ Dodano: 2015-02-05, 16:02 ]
Dane techniczne dwuczłona 2ЭС5К producent zamieścił tu:
http://old.tmholding.ru/main/catalog/pr ... 3/685/1554
Producent podkreśla zastosowanie transformatora trakcyjnego typu ОНДЦЭ-4350/25 [ONDCE-4350/25] o niskich stratach mocy.

Zalety Jermaka 2ЭС5К w porównaniu z poprzednio produkowanym ВЛ80С [WŁ80S]:

Poprawa parametrów trakcyjnych o 5-7%.
Poprawa charakterystyk dynamicznych i oddziaływnia na tor o 10-15% Dwukrotne obnizenie strat mocy na chłodzenie urządzeń trakcyjnych.
Zwiększenie od 1,5 do 2 razy przebiegów międzynaprawczych, obniżenie kosztów napraw.
Nowe systemy bezpieczeństwa: КЛУБ-У, САУТ-ЦМ/485, ТСКБМ.
Nowoczesna kabina maszynisty.
Klimatyzator automatyczny i grzejniki panelowe.


Siła na haku [kN] przy prędkościach [km/h]:


ВЛ80С 2ЭС5К

V=50 425 450
V=80 265 300
V=90 235 250

Dane techniczne podaję tylko te, które róznią się od jednoczłona Э5К :
-układ osi 2(BoBo)
-nacisk osi 235 kN (24,0 T)
-moc silników na wałach minimum: godzinna 6560 kW, trwała 6120 kW
-Siła na haku: godzinna min. 464 kN (47,3 T) pzy min. 49,9 km/h, trwała 423 kN (43,1 T) przy min. 51,0 km/h
-współczynnik mocy przy pracy długotrwałej min. 0,9
-współczynnik sprawności przy pracy długotrwałej min. 0,85
-masa lokomotywy z 2/3 zapasu piasku 192 t
-siła hamowania przy prędkościach:
-50 km/h - min. 450 kN (45,9 T)
-80 km/h - min. 300 kN (30,6 T)
-90 km/h - min. 250 kN (25,5 T)
-długośc nominalna między osiami sprzęgów automatycznych 35004 mm

[ Dodano: 2015-02-05, 16:24 ]
Producent jeszcze podaje dane techniczne dla trójczłona 3ЭС5К
http://old.tmholding.ru/main/catalog/pr ... 3/685/7123
-układ osi 3*BoBo
-moc na wałach silników, nie mniej niż: -godzinna 9840 kW, trwała 9180 kW
-siła uciągu, nie mniej niż: godzinna 696 kN przy min. 49,9 km/h, trwała 634 kN przy min. 51,0 km/h
-masa lokomotywy z 2/3 zapasów piasku 288 t
-długośc lokomotywy między osiami sprzęgów 52506 mm.

Dla czteroczłona niestety producent nie podaje danych technicznych, ale możemy aproksymować tego smoka:
masa ok. 384 t, długość ok. 70 m, moc silników na wałach godzinna 13120 kW, trwała 12240 kW,
siła uciągu godzinna 928 kN (94,6 T), trwała 846 kN (86,2 T).

[ Dodano: 2015-02-05, 17:04 ]
Czteroczłon 4ЭС5К w prasie:
na portalu RIA Nowosti jest felieton z 18. listopada 2014 r.
http://ria.ru/economy/20141118/1033900720.html
W pierwszym zdaniu jest mowa, że lok może prowadzić skład z 110 ładownych wagonów. Jeżeli autor ma na myśli wagony czteroosiowe przy dopuszczalnym w Rosji nacisku osi 25 T, wychodzi brutto 11000 t. Pytanie tylko jak takie coś zmieścić na torach stacyjnych. Inna sprawa, że RŻD głowią się, czy iść w wagony sześcioosiowe, czy przedłużać tory stacyjne - raczej pewne, że chcą zwiększać brutta.

Na blogu Sdiełano u nas ("Wyprodukowane u nas") jest info o otrzymaniu przez producenta tzw. świadectwa zgodności (сертификат соответствия) na elektrowóz 4ЭС5К: http://sdelanounas.ru/blogs/56566/ . Google datuje tę wzmiankę na 22. grudnia 2014 r.
Jest tam mowa, że docelowo czteroczłonowe Jermaki są przeznaczone na BAM, mają prowadzić brutta do 7100 t na szlakach o trudnym profilu -zapewne po dokończeniu elektryfikacji BAMu.
Wracając do świadectwa zgodności - pierwsza dwa zdania pod fotografią brzmią:
Сертификат подтверждает соответствие электровозов магистральных 4ЭС5К требованиям технического регламента Таможенного союза и нормам безопасности на железнодорожном транспорте, сообщает пресс-служба Трансмашхолдинга. Это первый сертификат, выданный Регистром сертификации на подвижной состав в условиях вступления в действие технического регламента Таможенного союза.
Czyli: Świadectwo potwierdza zgodność liniowych elektrowozów 4ES5K z wymogami norm technicznych Unii Celnej [obejkującej Rosję, Kazachstan i -póki co- Białoruś] i z przepisami bezpieczeństwa w transporcie kolejowym - informują służby prasowe Transmaszholdingu. Jest to pierwsze świadectwo, wydane przez Rejestr Certyfikacji na tabor kolejowy w warunkach działania norm technicznych Unii Celnej.

Tu mamy relację z prezenatcji propotypowego 4ES5K opublikowaną 3. sierpnia 2014:
http://rzd-expo.ru/developments/detail.php?ID=163680

A tu datowany 25. grudnia 2014 komunikat o ruszającej produkcji 4-członowego Jermaka:
http://shahty.ru/news/news_8094.html
Jest tam info, ze toaleta i pokój wypoczynkowy znajdują się w jednym z członów wewnętrznych (tj. bezkabinowych).
Romek_L
Odpowiedz

#5
Małe uzupełnienie co do trójczłonów 3ЭС5К:
Najwyższy na dzień 7. kwietnia 2015 numer trójczłona w regularnej eksploatacji to 3ЭС5К-650, wyprodukowany w grudniu 2014, pierwotnie przydzielony do lokomotywowni Могоча (Mogocza), w styczniu 2015 przeniesiony do ТЧЭ-3 Чита (TCzE3 Czyta, Kolej Zabajkalska):
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=92679
Pierwszy z roku produkcji 2015 jest 3ЭС5К-651, wykazany na trainpix.org na dziś jako nowy jeszcze nieeksploatowany regularnie: http://trainpix.org/vehicle.php?vid=93266
, aczkolwiek sądzę, że już dotarł na miejsce pracy:
Na zdjęciu z 26. lutego 2015 r. mamy 3ЭС5К-651 i 3ЭС5К-652 na stacji Дёма (Dioma) -w północno-zachodniej części miasta Ufa, stolicy Baszkirii:
http://trainpix.org/photo/125756/
Najwyższy na dziś numer trójczłonowego Jermaka dla RŻD to 3ЭС5К-683 (wyszedł z fabryki w marcu 2015): http://trainpix.org/vehicle/96838/, na razie brak fotografii.
Na pociechę mozemy podziwiać fotkę też marcowego nru 672: http://trainpix.org/photo/127145/

No i uwaga co do ilostanów dwuczłona 2ЭС5К:
Już pojawiły się brakujące w styczniu numery 218-220.
Przydziały wyglądają tak:
-numer inwentarzowy: Kolej: Lokomotywownia:
2ЭС5К-218 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
2ЭС5К-218 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-6 Могоча
2ЭС5К-219 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
2ЭС5К-220 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
Czyli pierwotnie wszystkie te maszyny były na stanie lokomotywowni TCzE11 Biełogorsk Kolei Zabajkalskiej, ale nr 218 (zbudowany w listopadzie 2014) został w styczniu 2015 przeniesiony do lokomotywowni TCzE-6 Mogocza (takze Kolei Zabajkalskiej).
Najwyższy na dziś jest nr 222 (z grudnia 2014) -przydział do Biełogorska, już pracuje, fotka jest tylko z 31. grudnia 2014 z torów fabrycznych:
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=92734
Romek_L
Odpowiedz

#6
Przybywanie Jermaków do 6. października 2016:
Trójczłony - najnowszy wyprodukowany to 3ЭС5К-793 (z września 2016), jeszcze nie jest eksploatowany planowo, przydzielony do lokomotywowni Czyta Kolei Zabajkalskich.
Najnowszy jeżdżący planowo trójczłon nr 3ЭС5К-785 -wyprodukowany w lipcu 2016
https://trainpix.org/vehicle/111410/#n145738, w sierpniu dostarczony do Czyty (przedtem sfotografowany 28. lipca 2016 na stacji Локомотивстрой 'Łokomotiwstroj' -w północnych okolicach Nowoczerkaska: http://www.gdevagon.ru/scripts/info/sta ... stid=51330)
: https://trainpix.org/photo/170576/).
Zresztą zwraca uwagę, że do lokomotywowni ТЧЭ-3 Чита (TCzE3 Czyta) są przydzielone wszystkie loki tej serii RŻD od nr 651 do końca (oczywiście nie należą tu nry 700-710 włącznie, jak już wcześniej wspomniałem, to są loki prywaciarskie, śmigają w firmie Nieftietransserwis). Nr 650 i niektóre wcześniejsze sa przypisane do lokomotywowni ТЧЭ-6 Могоча (TCzE6 Mogocza) Kolei Zabajkalskiej, np. sam 650: https://trainpix.org/vehicle/92679/#n115094.
Najnowszy jak dotąd trójczłon RŻD przydzielony innej niż zabajkalska dyrekcji to nr 594 - depo ТЧЭ-9 Вихоревка (Wichoriewka) Kolei Wschodniosyberyjskiej.

[ Dodano: 2016-10-06, 12:47 ]
Dwuczłony na 6-10-2016:
Od 7-04-2016 Trainpix wykazał następujące maszyny:
-Nr taborowy: Kolej ("dyrekcja okręgowa RŻD"): Lokomotywownia:
2ЭС5К-223 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
2ЭС5К-224 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
2ЭС5К-225 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
2ЭС5К-226 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
2ЭС5К-227 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
2ЭС5К-228 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-11 Белогорск
2ЭС5К-229 Октябрьская железная дорога ТЧЭ-5 Кандалакша
2ЭС5К-230 Октябрьская железная дорога ТЧЭ-5 Кандалакша
2ЭС5К-231 Октябрьская железная дорога ТЧЭ-5 Кандалакша
2ЭС5К-232 Октябрьская железная дорога ТЧЭ-5 Кандалакша
2ЭС5К-233 Забайкальская железная дорога ТЧЭ-3 Чита
2ЭС5К-234 Октябрьская железная дорога ТЧЭ-5 Кандалакша
2ЭС5К-235 Октябрьская железная дорога ТЧЭ-5 Кандалакша

Numery 233 (lok. Czyta) oraz 234 i 235 (lokomotywownia Kandałaksza Kolei Październikowej -miasto Kandałaksza jest miastem rejonowym w obwodzie murmańskim; nazwa pochodzi z języka karelskiego) jeszcze nie weszły do planowej eksploatacji, 2ЭС5К-235 został wyprodukowany w październiku br.
Najnowszy lok jeżdżący planowo to wyprodukowany w lipcu 2ЭС5К-232:
https://trainpix.org/vehicle/110057/#n144054 , dnia 28.09.2016 o 12:18 sfocony na stacji Murmańsk
https://trainpix.org/photo/176104/
Romek_L
Odpowiedz

#7
Odgrzewamy kotlet:
Produkcję czteroczłonów 4ЭС5К wznowiono w połowie 2017 r.
Dziś, tj. 12. grudnia 2019 mamy już:
- 22 czteroczłonowe Jermaki.
Numery od 014 do 018 włącznie są przydzielone do lokomotywowni TCz5 Kartały (Kolej Południowouralska - przejście graniczne z Kazachstanem, tamtędy wozi się kontenery z Chin do Europy Środkowej i Zachodniej), pozostałe do TCz 8 Smolianinowo Kolei Dalekowschodniej.
Parę sztuk, m. in. 002, miały epizod pracy w Niżnieudinsku.
-Trójczłony 3ЭС5К - mamy już numer 984 (przydział do lokomotywowni Iłanskaja Kolei Krasnojarskiej, jeszcze nie eksploatowany);
-Dwuczłony 2ЭС5К - dobiły do nr 494, ostatnie 56 sztuk (czyli od nr 439 włącznie) przydzielono do depo Tcz9 Liangasowo Kolei Gorkowskiej (Лянгасово, Кировского региона Горьковской железной дороги) -jest tam potężna stacja towarowa, od 2005 r. w granicach miasta Kirow.
-Jednoczłonowe Э5К -pozostało 32 sztuki jak było.
Romek_L
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Lokomotywa elektryczna serii EU06 przem710 0 7 695 05.08.2014, 19:28
Ostatni post: przem710
  WŁ85 - radziecki/rosyjski elektrowóz towarowy 12 osi, 25 kV 50 Hz RomekL 0 6 634 24.07.2014, 12:43
Ostatni post: RomekL
  2ES10 Granit - elektrowóz RŻD, dwuczłon, 8 osi, prądu stałego, towarowy RomekL 2 5 546 23.07.2014, 12:06
Ostatni post: RomekL
  WŁ15 -12-osiowy (2*BoBoBo) elektrowóz towarowy 3000 V= RŻD RomekL 0 3 946 23.07.2014, 11:57
Ostatni post: RomekL
  EP20 - rosyjski dwusystemowy elektrowóz pasażerski sześcioosiowy (na trzech wózkach) do 200 km/h RomekL 0 7 330 08.04.2013, 08:55
Ostatni post: RomekL

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.