Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aferka na granicy - pociągi stają na moście na podmianę
#1
Cytat:Od grudnia – w epoce prób stworzenia interoperacyjnej sieci europejskiej i wyeliminowania granicznych utrudnień – przynajmniej część pociągów z Warszawy i Gdyni do Berlina zatrzymuje się na moście nad Odrą pomiędzy Kunowicami a Frankfurtem. PKP Intercity zaprzecza, że postoje mają związek z wprowadzonymi nowymi procedurami przekazywania pociągów Kolejom Niemieckim DB.
Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/55430/bwe_ ... ranicy.htm
Odpowiedz

#2
Ciąg dalszy.
Cytat:PKP Intercity poinformowało nas, że nowe procedury zmiany maszynistów IC i DB zostały wprowadzone z inicjatywy strony niemieckiej. Przewoźnik raz jeszcze podkreślił, że nie wymagają one dodatkowych zatrzymań. Wciąż nie usłyszeliśmy jednak oficjalnej odpowiedzi na pytanie o przyczynę pozarozkładowych postojów
Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/55518/ic_z ... iemcow.htm

Nie rozumiem, jak PKP IC wyobraża sobie podmianę bez zatrzymania? Co z obserwacją szlaku i reagowaniem na niebezpieczeństwa? Co z trzymaniem czuwaka? Co ze zmianą języka w EU44?
Mam nadzieję, że UTK nakaże przywrócenie dotychczasowej zmiany i nałoży jaką srogą karę na PKP IC za takie wymysły.
Odpowiedz

#3
Zmiana języka to pikuś. EU44 problematyczny może być czuwak, ale to i tak nie w tym rzecz. Nie wyobrażam sobie legalnego objęcia służby podczas jazdy.
Odpowiedz

#4
Skoro maszynista i tak musi wsiąść na stacji to w czasie dojazdu do mostu zapoznaje się z książką, pracą maszyny itd. Dokładnie na moście maszyniści się zmieniają, ten który zdaje wpisuje godzinę zdania i tyle. Problem byłby z oględzinami podwozia Wink.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
rustsaltz napisał(a):Dokładnie na moście maszyniści się zmieniają, ten który zdaje wpisuje godzinę zdania i tyle.
A co z obserwacją szlaku i reagowaniem na ewentualne niebezpieczeństwa?
W momencie zmiany pociąg znajduje się pomiędzy semaforem wjazdowym a głowicą rozjazdową i ma szybkość 100 km/h.
Odpowiedz

#6
Obserwuje ten co siedzi za nastawnikiem i tyle. Akurat większym zagrożeniem jest to, że maszynista ma setki papierów do ogarniania i ostrzeżenia stałe i doraźne wydawane osobno i w ilościach olbrzymich (w dodatku trafiają się kwiatki, które są na gruncie, a w papierach nie albo takie, które są w papierach, a sierżantów nie ma), prędkości drogowe osobno. Tym się UTK nie interesuje, ale cóż, nie wszędzie jeżdżą ekspresy...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
rustsaltz napisał(a):Obserwuje ten co siedzi za nastawnikiem i tyle.
W pewnym momencie nikt nie będzie siedział.
Odpowiedz

#8
Lokomotywa to nie samochód, że nagle zjedzie na bok. Są dużo większe zagrożenia niż zmiana w biegu z którymi nikt nic nie robi.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#9
Dziwna ta cała sytuacja. Stacja Frankfurt jest tuż za mostem i tak pociąg tam staje, więc bez sensu wprowadzają jakieś dodatkowe obostrzenia.
Tyle czasu już to wszystko funkcjonuje i było dobrze. Komu nagle palma obija, żeby utrudniać i tak trudne zadania maszynistom.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#10
rustsaltz napisał(a):Lokomotywa to nie samochód, że nagle zjedzie na bok.
W tamtym miejscu znajduje się pomiędzy semaforem wjazdowym a głowicą rozjazdową, więc w ostateczności może zjechać na bok.

Na prawdę nie widzisz zagrożenia w zmianie na biegu?
Odpowiedz

#11
Mariusz W. napisał(a):Na prawdę nie widzisz zagrożenia w zmianie na biegu?

A jakie niby ma być??
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#12
Mariusz W. napisał(a):Na prawdę nie widzisz zagrożenia w zmianie na biegu?
Są dużo większe i istotniejsze problemy na kolei niż zmiana na moście.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#13
Dla mnie raczej problemem jest to, że DB nagle wprowadza takie zaostrzenia a PKP IC się temu posłusznie poddaje. Wyobrażacie sobie odwrotną sytuację?
Odpowiedz

#14
Na razie nie wiadomo, jaka jest przyczyna tego, więc proponuję nie zganiać winy na DB. Akurat przewoźnicy po obu stronach mostu mają swoje za uszami.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
Ariel Ciechańsk napisał(a):
Mariusz W. napisał(a):Na prawdę nie widzisz zagrożenia w zmianie na biegu?

A jakie niby ma być??

Przez chwilę nie ma nikogo przy nastawniku, również nastawniku hamulca. Niechby wydarzyło się coś groźnego: urwany wieszak, uszkodzona sieć, człowiek/pojazd na torze.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.