• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PKP Cargo
Wypozyczenie, we Wrocławiu też widać te weglarki. Nawiasem mowiac tych ktorzy dopuscili PKP Cargo to takiej zapasci kadrowej tez powinny się zajac sluzby. Są miejsca w Polsce gdzie sklady Cargo ciaga Orion Kolej, bo narodowy przewoznik nie ma spalinowek. W miedzyczasie na Wrocławiu Brochowie oraz Poznaniu Franowie stoja setki odstawionych maszyn.
  Odpowiedz
Prawda jest taka:
1) Braki kadrowe - to nie prawda - DB ma 350 lokomotyw i zatrudnia 3500 osób w całej grupie. PKP Cargo ma w ciągłej eksploatacji 1300 a zatrudnia ponad 24000 osób w całej grupie. Przerośnięta struktura administracyjna i SETKI fikcyjnych etatów!!! Wiem to bardzo dobrze bo pracuję z tymi ludźmi. Hitem było gdy "Eksperci" nie wiedzieli jaki jest rozstaw szyn w liniach normalnotorowych. Ich miny i żałosna próba zmiany tematu były bezcenne. Fikcyjne etaty z pensją 7 - 9 tys w ramach programu RODZINA NA SWOIM. Udziały w rynku będą się kurczyły dla cargo bo ceny przestają być konkurencyjne. Duży udział w przewozach to tylko i wyłącznie skutek zbyt wolnego rozwoju konkurencji. Redukcja zatrudnienia o 5000 etatów przyniosła by oszczędności w kwocie około 30 - 40 mln MIESIĘCZNIE!
2) Lokomotywy - do zezłomowania w ramach przetargu jest 159 lokomotyw z czego 120 spalinówek. Te lokomotywy to szroty. Służyły jako dawcy części zamiennych. Czas na modernizację taboru był już bardzo dawno ale kolejne zarządy "przeżerały" zyski zanim je sukcesywnie inwestować. Gdyby Cargo po 2005 w kredyt za 2 MLD zł kupiło nowe lokomotywy to udział w rynku nadal oscylowałby w granicach min 75%.
3) Konkurencyjność cen - jako osoba prywatna zadzwoniłem do trzech głównych graczy i poprosiłem o wycenę tego samego ładunku na tej samej trasie w tym samym systemie transportu. Trasa 300 km w 80% zelektryfikowana, kontenery 20', masa towaru 800ton, licząc delikatnie CAŁY SKŁAD. Jako klient na pewno nie wybrałbym oferty PKP Cargo. Droższa o średnio 2800zł netto od DB. Redukcja zatrudnienia pozwoli bez najmniejszego problemu obniżyć koszty transportowe o 10 - 12%. No ale jak trzeba na wszystkich zarabiać to i ceny nie są niskie.
4) Inwestycje - INTERMODAL INTERMODAL INTERMODAL - to przyszłość i podstawa szybkich, ekologicznych i tanich dostaw towarów. Centa logistyczno spedycyjne ograniczą czas dostawy o 20%. To wszystko jest w zasięgu możliwości.
Nowe lokomotywy, rozbudowa i modernizacja zakładów remontowych taboru kolejowego.
5) Obsługa tras:
- Rozbudowa połączenia i wspólna inwestycja Polsko-Ukraińska na linii Medyka - Port Terminal Odessa. Ograniczenie czasu transportu morskiego o 10 dni. 
- Dalsze inwestycje w połączenia Triest/Koper - Wrocław/Katowice ; Hamburg - Poznań ; Marsylia - Poznań

I taka jest prawda.
  Odpowiedz
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...91909.html

Kolejna spółka w spółce, po specjalnej spolce do obslugi bocznic (PKP Cargo Service), remontow oraz napraw taboru(PKP CargoTabor) oraz dzierzawy( PKP Cargo Connect) przyszla pora na terminale. To juz nawet nie jest smieszne....
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości