Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wrażenia po zaliczeniu ALicji
#1
Trochę wstyd się przyznać, ale dopiero teraz udało mi się zaliczyć przejażdżkę EN57AL, potocznie zwaną ALicją. Padło na szczecińską jednostkę EN57AL-943, unowocześnioną w ZNTK Mińska Mazowiecki.

Ogólnie całkiem przyjemnie, ale jak to w EN57, rzucało i wężykowało. Trochę ciężko się odsypiało imprezę przez to – raz zostałem obudzony uderzeniem głowy w szybę.

Bezprzewodowy internet nie działał. Sieć była dostępna, ale nic poza tym.

Jak dla mnie dużym plusem jest ergonomia toalety. ZNTK MM już kilka razy mnie zaskakiwał podobnymi szczególikami, tak było i tym razem. Woda w kranie leci z odpowiednim ciśnieniem – przy myciu dłoni nie pryska na boki. Zwracam często na to uwagę, bo różnie z tym bywa. Przykładowo, w nowych wagonach 168A kran jest tak zaprojektowany, że woda częściowo leci na pobocze zlewu, a stamtąd na podłogę.
Do tego dobre rozmieszczenie, umywalka łatwo dostępna, nie w kącie. Poręcz wózkersa od muszli klozetowej nie opada (najczęstszy błąd w toaletach – zastąpiono chyba opadającą klapę), ani też nie jest przykręcona „na chama”. No i śmietnik porządnie zaprojektowany – po wrzuceniu śmiecia worek nie wpada do środka, a bez problemu mieści butelkę po piwie. Dobrze zrobiono też spłukiwanie, pod dużym ciśnieniem.
Minusem toalety jest brak głośnika z komunikatami o następnych stacjach i brak blokady drzwi na przycisk.

Jeśli chodzi o przestrzeń, to zauważyłem w części dla podróżnych z większym bagażem za mało śmietników.

Jednostka miała problemy z drzwiami na przystanku znajdującym się na łuku. Przechyłka powodowała, że do zamknięcia drzwi potrzeba było więcej energii, co mechanizm wykrywał jako przeszkodę i otwierał drzwi tuż przed domknięciem. Ich zrestartowanie nie pomogło, trzeba było je siłą dopchać od zewnątrz. Opóźnienie z tego powodu wyniosło 8 minut.
Po drodze coś się skaszaniło z zapowiedziami przystanków. Zapowiedziało stację początkową, dawno miniętą i tyle. Na wyświetlaczach od tego momentu wyświetlana była cała trasa, a nie bieżąca. Brakowało mi także tzw. ciepłomierza, czyli najbliższych stacji/przystanków i czasów dojazdu do nich, coś jak jest w szczecińskich Impulsach.

Nie jest źle, ale mogli by się bardziej postarać.
Odpowiedz

#2
Od siebie dodam że pomorskie Alicje przyjechały z Mińska praktycznie nie sprawne. Dziś sytuacja się ustabilizowała. Faktycznie jazda Alicją jest nieco bardziej komfortowa niż zwykłym kiblem, szczególnie na zmodernizowanym torowisku.

Teraz na pomorzu czekamy na cztery ALicje z Newagu więc będę miał porównanie.
Odpowiedz

#3
przem710 napisał(a):Faktycznie jazda Alicją jest nieco bardziej komfortowa niż zwykłym kiblem

Porównując w kategorii akustycznej, oraz dodatków typu klimatyzacja lub wygodniejsza obsługa przez mechaników w porównaniu do klasycznej jednostki to tak zgadzam się.

Ale moim zdaniem. podkreślam tylko moim zdaniem to jednym z minusów są może trochę twarde siedzenia, choć podkreślam jest to tylko moje subiektywne odczucie. Również wydaje mi optycznie że w zwykłej jednostce jest więcej miejsc, oczywiście nie zaprzeczam że Alicja jest nowocześniejsza, gdyż jest po modernie itp. Sam po pewnym czasie przekonałem się do tych jednostek ;-)

przem710 napisał(a):Teraz na pomorzu czekamy na cztery ALicje z Newagu

Na wizualizacjach widziałem że jednostki te będą miały siedzenia w stylu "autobusowym", moim zdaniem lepsze były by zwyczajne siedzenia 2+2 ;-)
Odpowiedz

#4
Koledzy, czy ww. Wasze uwagi odnoszą się także do ALicji zmodernizowanych dla KM w 2014 r., tj. poniższych?
EN57AL-1610
EN57AL-1632
EN57AL-1645
EN57AL-1649
EN57AL-1650
EN57AL-1665
EN57AL-1667
EN57AL-1690
Też jeszcze nie miałem okazji zaliczyć przejażdżki czymś takim.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SA109 - ogólne wrażenia Mariusz W. 5 4 540 20.03.2013, 12:55
Ostatni post: flanker

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.