Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[GOP] Tramwaje Śląskie
#31
Mika, nie orientujesz się czasami na jaką linię planują puścić będzińskiego Moderusa i od kiedy ? :-P
Odpowiedz

#32
Na razie szkolenia motorniczych. I raczej ten wóz po szkoleniach oddelegują do Gliwic.
Po przyjściu kolejnych sztuk mówione było o spięciu w skład i obsadzeniu jakiegoś pociągu linii 27. Ale nie wiem czy zdecydują się na taki ruch mimo, że jest monitoring.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#33
Moim zdaniem bardziej rozsądniej by było żeby jeździły na "21", wszak to najdłuższa linia w Zagłębiu. :-P
Odpowiedz

#34
Uwaga. Szał inwestycyjny Tramwajów Śląskich.

Wagony. "Kolejne wagony z Frankfurtu już w Chorzowie"
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... chorzowie/

Infrastruktura. "Tramwajowa żenada z ubiegłego stulecia".
http://tukato.pl/art/tramwajowa-zenada- ... -stulecia/

Do jednego i drugiego nadaje się ten sam tytuł.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#35
18 stycz­nia minęło 85 lat odkąd uru­cho­miono pierw­szą linię tram­wa­jową w Zagłę­biu. Dziś jest ich dużo wię­cej, a wkrótce trans­port szy­nowy ma się zmienić.
Spółka Akcyjna “Tram­waje Elek­tryczne w Zagłę­biu Dąbrow­skiem” uru­cha­mia pierw­szy odci­nek linii tram­wa­jo­wej w naszym regio­nie – "21". Roz­po­czy­nała się ona od ulicy 3 Maja w pobliżu dworca kole­jo­wego i pro­wa­dziła do Będzina uli­cami: Die­tlow­ską (Żerom­skiego), Orlą i Będziń­ską. Linia "21" obej­mo­wała rów­nież mia­sto Będzin, a 11 lutego prze­dłu­żono ją do kościoła w Dąbro­wie Gór­ni­czej. Zasi­lana była z dwóch pod­sta­cji Będzin i Sosno­wiec i posia­dała 14 wago­nów moto­ro­wych oraz 16 doczep­nych zaku­pio­nych w Anglii.

Więcej na: Twoje Zagłębie
Odpowiedz

#36
Akurat 15 ma potencjał, trzeba go tylko wykorzystać. Po przedłużeniu tramwaju można zoptymalizować sieć autobusów łączących Zagórze z centrum. Ale z tego co pamiętam to projekt został odłożony na czas nieokreślony.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#37
15 powinna łączyć Sosnowiec wewnątrz, nie Sosnowiec z Katowicami. Wszystkie (prawie wszystkie) linie w zagłębiu wymagają modernizacji, a co do pilności trudno rozstrzygnąć. 24 ucięli z powodu gliwickich zapędów prezydenta B., podobnie zresztą jak posłanie 25 do piachu. 26 też swego czasu chciano obciąć, ale sprzeciwił się ostro temu prezydent Górski.
Dodatkowo 15 łączy Szopienice z Sosnowcem, zwłaszcza że dworzec w Szopienicach nie wszystkich zadowala.
Zagórskie osiedla to ogromny generator ruchu, którego nie powinno się na siłę ładować do autobusów. Trudno wymieniać tutaj linie, które można ciąć, bo trzeba by przebudować całość oferty.

Cytat:wybudowana tam papieska barka.
Kurczę, muszę jechać obejrzeć ;-D
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#38
FAREN napisał(a):Nikt na siłe ludzi do auobusów tu nie ładuje, z przystanków Zagórze Osiedle i Zagórze Mec w kierunku Centrum wsiada tyle osób że często trudno się pomieścić w tym samym czasie do tramwaju na pętli z której rusza 15-stak położonej w okolicy obu przystanków wsiada liczba max 10 osób a bywa że nikt.
Może trzeba się zastanowić, jaka jest tego przyczyna?
Cytat:już widze jak KZK GOP zaczyna myśleć o pasażerach i zmienia całość oferty komunikacyjnej w rejonie ;-D
Tak jak widzimy tę rozbudowę piętnastki Tongue

Cytat:Daj spokój brakuje jeszcze jezuska większego od tego w Świebodzinie.....
Nie krakaj!Tongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#39
FAREN napisał(a):Są w tym mieście linie które wymagają pilniejszych modernizacji chociażby linia 26 która niedługo chyba się rozleci a stanowi tramwajowy kręgosłup Sosnowca, jeśli znajdą się pieniądze na śmieszny pomysł przedłużania 15-stki a nie będzie remontu trasy 26 i 27
Ktoś kiedyś wspominał, że linia 26 może przejść remont w 2019 roku, ale oczywiście nie ma tu mowy o całościowym modernizowaniu torowiska.
O 27 wzmianki nie było. 27 w ogóle się powinno przedłużyć wgłąb Kazimierza, ale pewną przeszkodą są tu szyny kolejowe i dość gęsta zabudowa.
FAREN napisał(a):Od Środuli do Pętli te tramwaje wożą powietrze jak jedzie 10 osób to jest szał.
Bo nikt spod Dworca PKP nie będzie czekał na tramwaj kursujący solówkami co 15 minut skoro z przystanku autobusowego odjeżdżają stada autobusów, a i wiele z nich to nowe wozy. Poza tym sama pętla jest teraz słabo usytuowana. Przesiadki autobusów też na Zagórzu (przyst. Osiedle) odgrywają istotną rolę.

Generalnie — pompowanie pieniędzy w 15., która nie zostanie przedłużona wgłąb Zagórza jest bezcelowe, bo to teraz wozi muchy, a będzie dowoziło czyste powietrze dla much i to nowymi wagonami. I to chyba ten aspekt odgrywa najważniejszą rolę — nowe i niskopodłogowe tramwaje nie kursują po Sosnowcu, a to jak widać sprawa prestiżowa. No cóż, lumpy z Szopienic będą mieli radochę. Cichutko, dużo miejsca i zawsze coś pod*******ić można albo szybę wybić.
Po przedłużeniu linii 15 wgłąb Zagórza bez cięć w autobusach nie może się obejść. Ale tu kolejne „zdziwko”, bo PKM Sosnowiec to firma „Górskiego”, a trochę ludzi tam pracuje. Dodać trzeba też, że za wozokilometry nowych wagonów będzie trzeba słono płacić.
Na pocieszenie fakt, że tereny pod przedłużenie linii nr 15 mają uregulowany stan prawny, ale też to, że prace (bez przedłużania) rozpoczną się na dniach (w sumie już się tam wykonawca ustawia).
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#40
Mika napisał(a):No cóż, lumpy z Szopienic będą mieli radochę. Cichutko, dużo miejsca i zawsze coś pod*******ić można albo szybę wybić.

Nie mam nic przeciwko mieszkańcom Szopienic, ale mijając je pociągiem zawsze patrzę czy kamień nie leci w stronę okna :lol:



Wyjeździłem się trochę piętnastką o różnych porach i w tym co piszecie jest dużo racji.
Moim zdaniem również jest to pompowanie pieniędzy w niszowy twór - to nie te czasy kiedy do Katowic z centrum Sosnowca można było dojechać "F" albo właśnie 15-ką (o ile mnie pamięć nie myli, to kursowała swego czasu nawet do Chorzowa).
Żeby nie robić krzywdy mieszkańcom ulicy Sobieskiego i okolic, oraz Szopienic, który mają bliżej do Sosnowca, niż do centrum Katowic, wrzuciłbym ze trzy składy dwukierunkowych tramwajów na trasę Zagórze Pętla - Szopienice Morawa i żadnych remontów, przebudów, cudów, a pieniądze powinny pójść na remont linii o których piszecie powyżej.
Odpowiedz

#41
giergo napisał(a):Nie mam nic przeciwko mieszkańcom Szopienic, ale mijając je pociągiem zawsze patrzę czy kamień nie leci w stronę okna :lol:
Ja również nie :-)
---
Rozpoczęły się remonty.
21. kwietnia na linii nr 22 w związku z pracami torowymi na trasie Czeladź-Będzin kursował helmut. Zdjęcia (nie moje) w poniższym linku:
http://picasaweb.google.com/virgo.czela ... 2WCzeladzi
---
Ubiegłej nocy w zagłębiu a konkretnie rzecz ujmując do Będzina dotarł niskopodłogowy Citadis. Ponoć jazdy próbne związane z pracami w będzińskiej zajezdni. Zdjęć brak.
---
W Sosnowcu od skrzyżowania z ulicą Żeromskiego do Zagórza rozpoczął się remont unijny. W związku z tym linia nr 15 została skierowana na Pogoń, a jej częstotliwość w tym momencie wynosi 30 minut - jest obsługiwana solówkami 105N przez zaj. Będzin.
W ramach uzupełnienia do Sosnowca skierowano linię nr 36. Częstotliwość także co 30 minut obsługiwana przez helmuty z zaj. Zawodzie. Swoją trasę rozpoczyna na Brynowie, a kończy na rondzie im. Edwarda Gierka w Sosnowcu (konkretnie to przystankiem końcowym jest przyst. S-ec Wspólna, a początkowym S-ec Małachowskiego).
---
Z Zakładu Usług Remontowych w Chorzowie Batorym wyjechały pierwsze zmodernizowane tam Moderusy 105N HF 11 AC.
---
Tramwaje Śląskie w Dzień Ziemi rozpoczęły akcję "Tramwajem Naturalnie! Tak jest Ekologicznie!" W tym dniu kursował pociąg specjalny którym był starszy Moderus z będzińskiej zajezdni - #535, który ostatnio w związku z produkowanym m.in. w Sosnowcu filmem woził wrocławskie malowanie, tym razem stał się tramwajem "Ekologicznym". http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... niu-ziemi/
Zdjęcia z #535 w niebieskich szatach na TWB.
---
TŚ S.A. ogłosiły przetargi na wykonanie dokumentacji projektowych związanych z modernizacją n/w odcinków:
-od przystanku (skrzyżowania) S-ec Dęblińska do ronda Gierka.
-od skrzyżowania z ulicą Mościckiego do skrzyżowania z ulicą 3. Maja wraz z rozjazdami.
-w Dąbrowie Górniczej od ul. Chopina do skrzyż. z Aleją Róż (wykluczając wyremontowany wcześniej odcinek przy Ch Pogoria).
-jednopoziomowe przejazdy na Pogoni.
---
Ostatnio ogłoszono również przetargi na wyremontowanie i dobudowę drugiego toru od skrzyżowania z ulicą Sobieskiego aż do Szopienic (warto wspomnieć, że tory będą znajdować się w jezdni) i w samych Szopienicach, a także w ulicy Małachowskiego od ronda Gierka do skrzyżowania z ulicą Mościckiego (unijne zadania nr 20, 26, 27 i 27a).

To tak na szybko z zagłębiowskiego podwórka Tramwajów Śląskich.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#42
Mika napisał(a):Ubiegłej nocy w zagłębiu a konkretnie rzecz ujmując do Będzina dotarł niskopodłogowy Citadis. Ponoć jazdy próbne związane z pracami w będzińskiej zajezdni. Zdjęć brak.
Na 26 go, na 26! Big Grin A tak na poważnie, gdzie to to ma jeździć docelowo?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#43
Na 26 to helmuty będą jeździć Tongue
Citadis najwyżej po remoncie piętnastki pewnie.
A do Będzina przyjechał, bo trwają tam dość intensywne prace w zajezdni.
Termomodernizacja, przeprowadzka biur, przeprowadzka warsztatu zwrotnic, no i w końcu trza by przygotować to pod nowe (w dużej części z niską podłogą) Pesy - no i pewnie coś z tym związanego to było. W ogóle to wszystko jest potrzaskane. Przez lata mówili, że Citek na choćby 15 jeździć nie może, bo się pod wiaduktem na Piłsudskiego nie zmieści. Jak widać i Citek się na Piłsudskiego zmieścił i helmut pod wiaduktem w Szopienicach też dał radę.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#44
Widziałem dziś Helmuta na linii 36 wyjeżdżającego z ul. Małachowskiego i po przeczytaniu Twojego postu Mika, pomyślałem, że chyba był to numer 26 i coś z moim wzrokiem jest nie teges ;-D

Z dynamicznymi zmianami w liniach KZK GOP jestem do tyłu odkąd nie korzystam, ale po przeanalizowaniu rozkładu T36 doszedłem do wniosku, że - wracając do poprzednich postów - właśnie tak w sumie mogłaby docelowo wyglądać linia piętnastki - "wycieczkowa linia":

- od Zagórza do Sosnowiec Dworzec PKP,
- Sosnowiec Dęblińska,
- Sosnowiec Wspólna,
- Sosnowiec Małachowskiego,
- Sosnowiec Aleja Zwycięstwa,
- Sosnowiec Dworzec PKP,
- Sosnowiec Sobieskiego i hulaj dusza do Szopienice Morawa a nawet Zawodzie Pętla.

Piętnastka dowoziłaby mieszkańców Zagórza i Środuli do prawie dowolnego miejsca w centrum Sosnowca. Oczywiście jest problem w naszych realiach - ta sama linia przejeżdżałaby przez Dworzec PKP w dwóch różnych kierunkach :-|
Nasza rzeczywistość jest naszym złudzeniem, to my tworzymy ten cholerny świat. Nasza wyobraźnia nie daje nam wolności, a wolność nie istnieje, bo nie ma nas - Dezerter
Odpowiedz

#45
Cytat:Oczywiście jest problem w naszych realiach
No właśnie, słaby układ torów jest w Centrum.

I z tym myleniem ludzie też mają problemy. Bo jak '6' jest to na pewno musi być 26 i darcie mordy na motorniczego, że jedzie na Małachowskiego, a nie w stronę Ludwika.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Olsztyn] Tramwaje przem710 29 17 388 02.08.2018, 12:40
Ostatni post: ET40
  Do Cieszyna nie wrócą tramwaje kazio 3 3 908 21.04.2018, 12:46
Ostatni post: Adams
  Tramwaje podmiejskie w Łodzi Obleśny Szczur 3 5 322 07.04.2018, 07:48
Ostatni post: ET40
  [Elbląg] Tramwaje ET40 0 2 208 17.05.2017, 14:29
Ostatni post: ET40
  [Azerbejdżan, rok 1999] Tramwaje w Sumgajcie ET40 0 2 197 24.03.2017, 14:16
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.