• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oznakowanie ostrzeżeń stałych leżących blisko siebie
#1
Jechałem ostatnio na linii xx (nie będę podawał kontrolerom na tacy wszystkiego). Na tejże linii znajduje się ograniczenie stałe prędkości (dajmy na to 40). Mniej więcej w połowie tego ograniczenia znajduje się przejazd, na którym należy ograniczyć prędkość do 20 (również ostrzeżenie stałe). Na końcu tego przejazdu stoi wskaźnik, który sugeruje, że ograniczenie się skończyło (czyli wskaźnik W8 ze szpicem do góry). Tymczasem dalej mamy ograniczenie do 40.
Tutaj moje pytanie: czy w takim wypadku wskaźnik "szpicem w górę" nie wprowadza w błąd drużyny sugestią, że ograniczenie się skończyło (a przecież rozkładowej osiągnąć nie możemy, bo mamy kolejne ograniczenie do 40).
IMHO w takim przypadku należałoby zastosować wskaźniki zgodnie z Ie-1 zał. 2 przykład 2. Oczywiście zarządca strzelił sobie w stopę zapisem na końcu załącznika: "we wszystkich omawianych przykładach chodzi o ostrzeżenia niestałe (...)"

Przykłady ustawiania wskaźników W8 i W9 nie przewidują ostrzeżeń umieszczonych blisko siebie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości