Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pojemność EZT-ów
#1
Witam

Od jakiegoś czasu mnie zastanawia jedna rzecz. Ile ludzi jest wstanie wbić się do takiego EN57 lub EN71, 14WE itd. Tak generalnie chodzi mi o takie napełnienie, że ludzie się nie przyklejają do szyb od przepełnienia tylko tak ogólnie. Są w ogóle takie liczniki, czy to się drogą badań podaje.

Czy taki jeden EN57 byłby wstanie pomieścić tak np 400 osób?
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#2
Gdzie¶ kiedy¶ czyta³em, ¿e jest jaki¶ magiczny wspó³czynnik wed³ug którego oblicza siê liczbê miejsc stoj±cych. No bo siedz±ce to sprawa oczywista (chocia¿ wiadomo, ¿e s± tacy co zajmuj± dwa miejsca ;-) )
Ale w ksi±¿ce "Tabor kolejowy" (A.Krzemieniecki) znalaz³em takie dane:
EN57 - 600 miejsc, w tym 220 siedz±cych
EN71 - 714 miejsc, w tym 264 siedz±ce
Odpowiedz

#3
Ilość miejsc siedzących jest zapisany na każdym z wagonów ze składu. Pociąg to nie autobus, gdzie można złapać się rurki. Jak się jedna osoba złapie fotela to drugiej będzie już ciężko, chociaż wiadomo, że w pociągu nie ma tak gwałtownych hamowań czy przyspieszeń. Kiedyś jechałem takim napiętym do granic możliwości EN57. W przedziale z drzwiami stało chyba z 15 osób.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#4
DamianT napisał(a):Poci±g to nie autobus, gdzie mo¿na z³apaæ siê rurki.

W szynobusach takowe rurki s±. Ponadto w kiblach nad oparciem kanapy te¿ s± takie rurki, my¶lê, ¿e nie dla ozdoby. I chyba jak m±dre ksi±¿ki podaj± liczbê miejsc stoj±cych to z czego¶ musi ona wynikaæ, gdzie¶ trzymaæ siê trzeba.

DamianT napisał(a):W przedziale z drzwiami sta³o chyba z 15 osób.
S³abo, ja mia³em okazjê "prze¿yæ" 18 osób z baga¿ami Smile
Odpowiedz

#5
Ilość miejsc stojących wynika z przeliczenia. Jakieś normy określają ile można osób upchnąć na metrze kwadratowym i z tego wynika ilość miejsc.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
Obleśny Szczur napisał(a):Ponadto w kiblach nad oparciem kanapy też są takie rurki, myślę, że nie dla ozdoby. I chyba jak mądre książki podają liczbę miejsc stojących to z czegoś musi ona wynikać, gdzieś trzymać się trzeba.

Tylko że autobusie taką rurkę masz nad głową, czyli łatwiejszy dostęp dla większej ilości ludzi. A rurki nad siedzeniem ile ludzi się złapie?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#7
Uwierz, ¿e da radê siê z³apaæ tyle co w autobusie. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji.
Odpowiedz

#8
Nie sprzeczam się, ale tak na chłopski rozum... Jeśli jest nad głową to się jej można złapać nie przeszkadzając nikomu, a na oparciu siedzenia? Jeden stoi zaraz obok, to drugi albo będzie się przepychał ze stojącym, albo zawadzał o głowę siedzącego. Tak to sobie wyobrażam, no ale to faktycznie trzeba by było zobaczyć, by ocenić.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#9
Praktycznie wygląda to tak że wejdzie ile się da a może wejść naprawdę dużo osób. W lipcu jechałem z Tczewa do Gdyni i podstawili jedną jednostkę, i w życiu nie jechałem w takim tłoku dosłownie pociąg stał na przystankach nawet 5 minut aby nastąpiła wymiana podróżnych.
Odpowiedz

#10
Niestety, dlatego to wygrzebane z ksi±¿ki 600 miejsc dla kibla mo¿na spokojnie pomno¿yæ przez dwa, a mo¿e i przez trzy.
Odpowiedz

#11
To wygląda na to, że można w sumie zakładać, że wbije tyle albo tyle.

Co do tych EN57 to w Trójmieście jak są Openery, to generalnie ludzie jak piktogramy wyglądają przyklejone do drzwi, więc to może i z 800 osób się wbije.

Kod:
ParametrSeria    EN57    EN711)    EW58    EW602)
Prędkość maksymalna    110 km/h    110 km/h    120 km/h    100 km/h
Moc godzinna    740 kW    1480 kW    1864 kW    932 kW
Moc ciągła    608 kW    1216 kW    1648 kW    824 kW
Maksymalne przyspieszenie    0,5 m/s2    0,6 m/s2    0,9 m/s2    0,6 m/s2
Największy nacisk na oś    14,3 t    14,3 t    13,0 t    13,3 t
Ciężar służb. wagonów:    57 + 2x34 t    2x57 + 2x34 t    42 + 2x52 t    53 + 2x36 t
Średnica kół (napęd/toczne)    1000/940 mm    1000/940 mm    1000/920 mm    1000/1000 mm
Długość wagonów (skrajny + wewnętrzny)    20 700 + 21 570 mm    20 700 + 21 570 mm    21 130 + 20 940 mm    21 130 + 20 940 mm
Ilość miejsc siedzących    212    288    212    164
Ilość miejsc stojących    468    624    352    421

Znalazłem coś takiego na stronie SKM i według ich danych do EN57 wbije 680 osób a do EN71 912. Ten przeskok mnie zastanawia no bo to różnica jednego członu a różnica prawie 250 osób.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#12
Ale jest to ró¿nica o jeden cz³on ¶rodkowy, w którym nie ma kabiny maszynisty i przedzia³u s³u¿bowego. St±d taki przeskok.
Odpowiedz

#13
Tylko, że w EN71, w wagonach napędowych są też miejsca na rowery...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#14
Ale zgodzisz siê, ¿e nie zajmuj± tak du¿o przestrzeni jak s³u¿bowy i kabina.
Odpowiedz

#15
W sumie zapomniałem o tej służbówce. To wtedy ma sens.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.