Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poszukiwania parowozu T3 (TKh1)
#1
Witam serdecznie.
Jestem tutaj nowy więc od razu się przedstawię Smile
Szymon, Zielona Góra miłośnik kolei tej w skali 1:1 i tej w stali 1:120 Smile
Zaangażowany jestem w otwarcie w moim mieście Muzeum Kolejki Szprotawskiej. Na ten cel udało nam się pozystać magazyn w dawnym budynku dworca Grunberg Oberstadt. Chcemy odtworzyć fragmenty torowisk przy tym dawnym dworcu i zrobić coś na wzór skansenu. Wobec czego poszukujemy taboru jaki jeździł w tamtych latach tj 1910-1945. Za tzw niemca skład ciągnął parowóz T3 (polski odpowiednik Tkh1). Poszukujemy takiego egz. żeby ustawić go jako eksponat. Czy ktoś z Was może wie gdzie takiego szukać? Na razie nasze poszukiwania nie mają żadnego rezultatu :/
Tutaj strona poświęcona tematyce Kolejki Szprotawskiej. Zapraszam do lektury:
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ptkraj.pl">www.ptkraj.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#2
Ja go chyba rok temu w Toruniu widziałem.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#3
Tak zgadza się. Z resztą w wikipedii jest opisane TKh1 http://pl.wikipedia.org/wiki/TKh1 tylko mam spore wątpliwości że będą chcieli przekazać nam ten egz. Do kogo w_ogóle kierować to pytanie? Jakieś namiary?
Odpowiedz

#4
Najlepiej skontaktuj się z urzędem miasta, tam pewnie zostaniesz skierowany na właściciela tego zabytku/terenu.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#5
Pomysł bardzo fajny życzę powodzenia.

Ps. Brak wielkich liter na początku postu, popraw i będzie OK.
Odpowiedz

#6
Na necie znalazłem informację że malowaniem tego parowozu zajęło się Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki. Skontaktuję się z nimi i zobaczymy co powiedzą.
Teraz zastanawiam się nad jedną rzeczą. Jeśli będą zainteresowani to jak przetransportować ten parowóz do Zielonej Góry? Smile
Odpowiedz

#7
Dogadać się z PLK i Cargo i stonką go przyciągnąć. Hamulce mówią "Nie!"? Na platformę i z przekroczoną skrajnią wio. A jak już sieć trakcyjna mówi nie, to niestety zostaje tir.
Łowcy Rp1 team fan.
Odpowiedz

#8
xROnx, Musisz się liczyć z tym że nie jest to tanie przedsięwzięcie. Do wyboru masz transport drogowy i kolejowy, całe szczęście parowóz nie jest duży więc technicznie sporych problemów być nie powinno.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#9
puma2091 napisał(a):Hamulce mówi± "Nie!"?

Nie musi mieæ sprawnych hamulców, mo¿na go podczepiæ do jakiego¶ sk³adu, wa¿ne ¿eby masa hamuj±ca ca³ego sk³adu by³a odpowiednia, tak samo jak czasem wy³±cz± siê hamulce w wagonie, który ma je uszkodzone i poci±g jedzie dalej bez odpinania.
Wiêkszy problem mo¿e byæ z dopuszczaln± prêdko¶ci± tego pojazdu, bez zdjêcia wi±zarów pewnie by siê nie oby³o.
Odpowiedz

#10
Nie miałem na myśli czy będą hamować, ale czy w ogóle on ruszy. Na całym osprzęcie hamulcowym jest więcej rdzy jak mrówek jakie tam mieszkają :-D ;-) O transporcie jakiegoś tam taboru bez hamulców w środku składu to ja wiem.
Łowcy Rp1 team fan.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ratowanie parowozu przem710 59 21 163 06.12.2012, 07:42
Ostatni post: przem710
  PKF - reportaż z budowy parowozu Pt47 Voycek 0 3 317 29.12.2010, 10:41
Ostatni post: Voycek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.