Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Historie pociągów czyli...
#1
Siemanko Smile
Założyłem nowy temat - być może był. Chciałbym żebyście pisali tutaj historie polskich pociągów - jeśli pamiętacie coś. O co mi konkretnie chodzi? Ano o to : zmiany trasy danego pociągu , jego kategorii , nazwy czy data skreślenia go z rozkładu jazdy. Oczywiście w formie takich ciekawostek - szczerze mówiąc chciałbym się czegoś ciekawego dowiedzieć Smile
No to napisze co wiem Wink :

1) Posp "Bolko" - odkąd pamiętam kursował Wrocław - Lublin - Wrocław(przez Opole , Katowice , Kielce) Z opowieści mego dziadka prawdopodobnie jeździł nawet do Jeleniej Góry (lub "Sztygar" ale o nim za chwile). Bodajże od 2006 lub 2007 został przetrasowany na Częstochowę Stradom przez co Kędzierzyn-Koźle , Gliwice nie miały przez kilka lat bezpośredniego połączenia z Kielcami. W 2010 lub 2011 (bardziej ta II opcja) "Bolko" zaczął znów kursować przez Katowice ,ale jako interREGIO Wrocław - Chełm - Wrocław. W grudniu 2012 został przekwalifikowany na REGIOekspres (po składzie można było zwątpić czasamiSmile) i zaś kursował do Lublina , a obecni powrót do przeszłości - interREGIO.

2) Posp "Sztygar" - kursował prawdopodobnie Jelenia Góra/Wrocław - Lublin - w porywach przez Sosnowiec Płd. , Olkusz ,Sędziszów , lecz nie wiem w jakich latach bo jak pisałem wcześniej - opowieści dziadka Smile Być może mylony z "Bolko". Ale jestem pewien ,że od ok.2004/2005 lub 2006 pociąg ten nie kursował do Wrocławia , lecz prowadził dwie grupy wagonów z Lublina do Bielska - Białej/Katowic i Krakowa/Zakopanego - (B.-Biała i Zakopane w sezonie zimowym) ; dzielony w Kielcach. Około 2009 roku pociąg został przejęty przez IC i został przekwalifikowany na TLK , gdzie kursował do Bielska i Krakowa. W rozkładzie jazdy 2010/11 pociąg zaczął kursować w relacji Wrocław-Lublin-Wrocław. I tak jest do dzisiaj Smile

3)Posp "Długosz" - troche mało wiem na jego temat , ale : pamiętam ,że w "zasadniczej" relacji kursował z Krakowa do Lublina. Natomiast później została dołączona grupa wagonów do Katowic ,a w 2009 roku do Gliwic. W 2009 kursował z Gliwic przez Sosnowiec Płd.,Olkusz,Sędziszów ze względu na prace na CMK -naturalnie łączony w Kielcach z krakowską grupą. Później całkowicie zniknęła grupa z Gliwic/Katowic ,aż do momentu całkowitego wykreślenia go z rozkładu jazdy.

4) IC "Górnik" - pamiętam ,że zawsze czekał na odjazd ,gdy ja czekałem na "Bolko" Był i jest synonimem luksusu Smile. Od dawnych lat kursował z Gliwic. Nic się z nim nie podziało - tylko tyle ,że teraz jeździ z Wrocławia.

5)EX lub IC "Skarbek" - pamiętacie jak jeździł z Gliwic i był "zastępcą" Górnika"?

Mniej więcej tak sobie to wyobrażam. Uważam ,że może być ciekawie.
Pozdro
Odpowiedz

#2
marcin753 napisał(a):Posp "Długosz" ... pamiętam ,że w "zasadniczej" relacji kursował z Krakowa do Lublina. Natomiast później została dołączona grupa wagonów do Katowic ,a w 2009 roku do Gliwic.
Do pociągu Kraków-Lublin dołączano wagony z Krakowa do Katowic/Gliwic? Coś mi sie to z geografią nie zgadza :?
Odpowiedz

#3
"Bolko" miał też epizod jako iR Wrocław - Kielce, nie pamiętam który to był rozkład.
Jaro

Odpowiedz

#4
ET40, Zgadza się.
Z tym, że chyba tylko w wybrane dni. No i trasa nieco inna, bo p., Protezę.
Odpowiedz

#5
Źle napisałem wcześniej. Chodziło mi ,że "Długosz" kursował w relacji Gliwice/Katowice - Lublin oraz Kraków - Lublin , łączone w Kielcach.
Odpowiedz

#6
GÓRNIK miał też epizod kursowania w relacji Opole-Warszawa w zastępstwie EX OPOLANIN.
Odpowiedz

#7
Nawiąże do mojego regionu i jedynego pociągu bezpośredniego z Chojnic do Gdyni ( w sezonie na Hel)

Pociąg przypieszony TUR który kursował swego czasu na trasie Gorzów Wlkp- Gdynia. Pamiętam, że pośpieszny Gorzów - Chojnice - Gdynia był jeszcze kilka lat temu w rozkładach, ale głównie latem. Nazwa jak dobrze pamiętam "Kociewie

W latach 2002-2008 TUR kursował na wagonach 111a, BHP, itp. Na czele zazwyczaj SU45. Niegdyś do Tczewa z Gdyni TURa ciągnal ET22, zaś dopiero w Tczewie była przepinka na SU45.
Kika razy był prowadzony na ST43 ale na odcinku Gorzów/PIła i dalej z SU45 natomiast w Krzyżu był łączony i dzielony z pośpiesznym Gorzów/Łódź

Czasy się zmieniały i z SU45 przyszedł czas na SM/U42.
Wtedy to TUR ( jak widać na YT na filmach z 2011 roku) zazwyczaj ciagnał bonanzy.
Oczywiście nie było to regułą. Był też taki przypadek że skład TURa wygładał w ten sposób SA132+Bh+SA103.

Obecnie poza sezonem ruch z Gdyni do Chojnic obsługują SZT produkcji Newagu (SA138,SA137) zaś w sezonie SM42 wraz z składem wagonowym.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Człowiek czy komputer? Czyli gadka o bezrobociu DamianT 53 14 581 21.11.2012, 09:54
Ostatni post: radix49

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.