• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warszawa - Budapeszt "Varsowia"
#1
Witam, mam kilka pytań. Zastanawiam się nad podrożą do Budapesztu z Warszawy, pociągiem Varsowia. Podróż trwa ponad 10h więc chcę się zapytać o jakość tego składu. Jechał ktoś nim? Jakie są wagony? Jak wygląda klasa pierwsza i druga i jak plasuje się ich cena. Ostatni raz jechałem PKPkiem (kilka lat temu) "Lubuszaninem" TLK Warszawa - Zielona Góra, to było straszne skład chyba się nic nie zmienił od 20 lat, te same fotele, zepsuty stojaczek, mały zapełniony śmietnik, nie wspomnę o toalecie: brak wody, WC zapchane - śmierdzące. Ponad 10 lat temu jeździłem na wakacje nad morze PKP, ze względu na wydłużając się podróż i straszny standard zaniechałem i dopiero po wielu latach jechałem tym Lubuszaniem i chyba nic się nie zmieniło, a jak jest dziś pewnie w tych TLK dużo się nie zmieniało. Parę razy w TV pokazywali te luksusowe toalety w naszych pociągach. A jak jest z tym Ekspresem Varsowia, pewnie na taki luksus jak internet nie można liczyć ale może przynajmniej gniazdko do prądu aby można było podłączyć laptopa i przez te 10h coś sobie pooglądać no i może z toalety można skorzystać nie zamykając nosa i nie używając płynów do zabijania bakterii do rąk( jak to moje znajome opowiadają). Dzięki wszystkim za każde info :-)
  Odpowiedz
#2
Najlepszą odpowiedzią będzie filmik mojego autorstwa, gdzie zobaczysz zestawienie Varsovii.



Skład zestawiany jest przez koleje czeskie [CD] i dają dobre wagony. Nie miałem okazji być w środku, gdyż za krótki postój jednak był na Centralnym, ale szybkie rzucenie okiem pozwala stwierdzić, że standard jak na połączenie EC jest odpowiednie.

Ciężko mi powiedzieć czy jest w wagonach internet, ale wagony są schludne, pewnie z zamkniętym obiegiem w WC.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#3
Netu to nie znajdziesz raczej, ale wagony są w dobrym standardzie, ciche, klimatyzowane, czasem rozkładane siedzenia. Oczywiście toalety próżniowe. W zmodernizowanych wagonach można na ścianie znaleźć gniazdka.
  Odpowiedz
#4
Dzięki za filmik i za wszelkie info, no to takim pociągiem podróż 10h to chyba nie straszna jak niektórzy zwykłym TLK jadą 9 - 10h po Polsce. Gdyby było pewne wejście do prądu to wtedy na laptopie robię sobie kilka seansów w wygodnym fotelu i klimatyzowanym wagonie. Chyba nic nie pozostaje jak iść po bilety. Oczywiście jak ktoś ma jeszcze ciekawe info to proszę pisać.
  Odpowiedz
#5
Mogę Ci polecić jeszcze jeden film.
Dotyczy on wszak pociągu EC Alois Negrelli [Praha - Szczecin], który już nie kursuje, jednak na nim pokazałem, jak wyglądają czeskie wagony standardu EuroCity.
Myślę, że w Varsovii spotkasz mniej więcej takie same.

Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#6
Zmodernizowane Bautzeny oraz Gyory.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
  Odpowiedz
#7
Ciekawy filmik, szkoda że zlikwidowali to połączenie wydaje się atrakcyjne Szczecin - Berlin - Praga, co chętnych nie było czy ceny za wysokie?
  Odpowiedz
#8
Połączenie ostało się tylko na odcinku Praha - Berlin. Na odcinku Berlin - Szczecin nie było zbyt wielu chętnych, bo nie stosowano taryfy ulgowej, tak jak w przypadku składów DB uruchamianych do takich miast jak Angermunde, Tambow, Lubeck.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#9
No brak zniżki to rzeczywiście chamstwo dopiero od niedawna chyba są ulgi na EC i EIC. Szkoda, że te lepsze połączenia są dużo droższe. Ale od teraz jak się jest studentem to ulga 51% to można sobie już pozwolić na takie luksusy.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  TLK 407 Warszawa - Budapeszt - jakie wagony i komfort w sypialnym? qlex 4 1 736 01.09.2015, 09:44
Ostatni post: qlex

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości