• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiany w FAQ
#1
Szanowni pasażerowie i użytkownicy korzystający z naszego FAQ.
Jak pewnie sporo osób wie, 19 marca 2013 roku doszło do wielu zmian w segmencie przewozów kolejowych w Polsce. Zmiany dotyczą wielu przewoźników. Od tego dnia do dnia dzisiejszego wprowadzane są nowe zmiany.

Projekt, jaki zaproponowaliśmy jest w trakcie zmian w zakresie merytorycznym i graficznym, dlatego niektóre zawarte tam treści są NIEAKTUALNE. Staramy się szybko pracować nad zupełnie nowym FAQ.

Pragniemy przeprosić za błędne i nieaktualne treści. W razie wszelkich pytań i wątpliwości chętnie odpowiemy na pytania zamieszczone na naszym forum.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#2
Szanowni pasażerowie i użytkownicy.

Udało się. Nowy system informowania o ofercie przewoźników gotowy. Przed chwilą został oficjalnie opublikowany pod adresem znanym Wam poprzednio:

FAQ PASAŻERA

Zawarte tam są aktualne informacje odnośnie ofert i przepisów. Myślę, że panuje tam większa przejrzystość niż w poprzednim naszym FAQ.

Jednak liczymy na Wasze uwagi w przypadku znalezienia jakiś błędów.
Oczywiście nadal jesteśmy otwarci na nowe pytania. Jeżeli nie znajdziecie odpowiedzi na jakieś pytanie, pytajcie śmiało, a my w ramach możliwości umieścimy pytanie i odpowiedź w naszym nowym FAQ.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#3
Pisanie od 25 marca czy od 18 czerwca w "długowiecznym" dokumencie typu FAQ nie ma sensu jeśli się nie poda roku.

Czy rzeczywiście czytelnicy to tacy kretyni, że trzeba im tłumaczyć że 80%: oznacza bilet ulgowy ze zniżką 80%. itp??

W odpowiedzi na pytanie Kupiłem bilet z miejscówką. Jak znaleźć swoje miejsce? zakładasz, że wszystkie wagony mają przedziały. Powyższa uwaga co do (braku) inteligencji czytelników tu się też stosuje.

W innych pociągach niż wymienione, wnioski o rekompensatę są rozpatrywane indywidualnie - należy złożyć reklamację. Gdzie złożyć??

Rekompensata za opóźnienie pociągu oraz W jakich sytuacjach można ubiegać się o odszkodowanie? są praktycznie takie same.

Niektóre pytania się powtarzają,
  Odpowiedz
#4
kazio napisał(a):Pisanie od 25 marca czy od 18 czerwca w "długowiecznym" dokumencie typu FAQ nie ma sensu jeśli się nie poda roku.
Myślę, że rok nie jest aż tak ważny, jednak w przyszłym roku mogą być wątpliwości, zatem tę uwagę uwzględnię i naniosę poprawki.

kazio napisał(a):Czy rzeczywiście czytelnicy to tacy kretyni, że trzeba im tłumaczyć że 80%: oznacza bilet ulgowy ze zniżką 80%. itp??
Tutaj akurat się czepiasz. Jedni rozumieją od razu, inni nie. Zastosowana forma jest dobra i rozwiewa wątpliwości.

kazio napisał(a):W odpowiedzi na pytanie Kupiłem bilet z miejscówką. Jak znaleźć swoje miejsce? zakładasz, że wszystkie wagony mają przedziały. Powyższa uwaga co do (braku) inteligencji czytelników tu się też stosuje.
To nie założenie, a po prostu przeoczenie.

kazio napisał(a):W innych pociągach niż wymienione, wnioski o rekompensatę są rozpatrywane indywidualnie - należy złożyć reklamację. Gdzie złożyć??
Brakuje nam linku do odpowiedniej strony. Zaraz się pojawi.


Od tego jest to miejsce, aby zgłaszać swoje uwagi. Nikt nie jest w 100% idealny i błędy się zdarzają. A w Polsce co chwile są zmiany, wiele rzeczy zostaje pomijanych, albo pisanych małym druczkiem, tak więc taki system informowania też będzie musiał być przetestowany na żywym organizmie.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#5
Wiemy, że treści prezentowane w FAQ są nieidealne. Wymagają jeszcze sporo pracy. To w żadnym wypadku nie jest wersja ostateczna!

Liczymy na kontakt zwrotny. Ufam, że właśnie dzięki mechanizmowi DokuWiki będzie możliwe sprawne korygowanie zauważonych problemów.

pitagoras23 napisał(a):Myślę, że rok nie jest aż tak ważny, jednak w przyszłym roku mogą być wątpliwości, zatem tę uwagę uwzględnię i naniosę poprawki.

Trzeba taką zasadę przyjąć i zawsze się jej trzymać. Myślę że za jakiś czas powstanie spis zasad utrzymania FAQ, dostępny dla załogi FAQ :-)

pitagoras23 napisał(a):Od tego jest to miejsce, aby zgłaszać swoje uwagi.

Można, a nawet lepiej jest skorzystać z funkcji "Zgłoś błąd" która jest przy każdym pytaniu. Treść takiego zgłoszenia przychodzi do mnie mailem (muszę ją jeszcze nieco udoskonalić, żeby przychodziła też do innych członków załogi FAQ).

[Obrazek: ubt4.th.png]
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#6
pitagoras23 napisał(a):
kazio napisał(a):Pisanie od 25 marca czy od 18 czerwca w "długowiecznym" dokumencie typu FAQ nie ma sensu jeśli się nie poda roku.
Myślę, że rok nie jest aż tak ważny, jednak w przyszłym roku mogą być wątpliwości, zatem tę uwagę uwzględnię i naniosę poprawki.
Poprawka do mojej poprawki: czy w ogóle pisanie od <data w przeszłości> jest potrzebne? Tu chodzi o stan obecny a nie o historię zmian.

A tak w ogole, to kto i gdzie często zadawał te pytania?

[ Dodano: 2013-07-08, 18:18 ]
psim napisał(a):Można, a nawet lepiej jest skorzystać z funkcji "Zgłoś błąd"
Czasem lepiej a czasem nie. Nie wszystko jest błędem. Np. sformułowanie "80%: oznacza bilet ulgowy ze zniżką 80%" jest niewątpliwie logicznie poprawne, i nie jest błędem tylko masłem maślanym i obrazą inteligencji czytelnika.
A poza tym, jeśli się chce zasugerować dodanie czegoś to też nie jest zgłaszanie błędu.
  Odpowiedz
#7
Powiem tak, treść jaka pojawiła się obejmująca daty miała na celu pokazanie różnic jakie nastąpiły na początku roku oraz w marcu i czerwcu. Do 19 marca obowiązywały jedne zasady, potem je zmieniono, stąd wzięły się daty i póki co tak powinno pozostać.

Pytania jakie są umieszczone w FAQ wynikają głównie z obserwacji osób pracujących nad tym projektem. Często słyszeliśmy je podczas podróży, w kasach, od znajomych itp. Sam projekt FAQ ruszył blisko rok temu, ale jak widać prace nadal trwają, ale nadal można dodawać nowe pytania, których nie ma. Nie musi to być poprzez ZGŁOŚ BŁĄD, ale w tym wątku.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#8
Najpopularniejszą formą zakupu jest wizyta w kasie biletowej (na dworcu lub w biurze) W jakim biurze??

Jeśli kasa znajduje się na przykład w Krakowie, możemy w niej kupić bilet na przejazd na trasie Tczew - Gdynia Czy to znaczy, że jak w Krakowie chcę kupić bilet Białystok-Suwałki to już nie mogę?? Czy nie można tego przeredagować w stylu "w każdej kasie można kupic bilet na dowolny przejazd, niekoniecznie do/od stacji gdzie jest kasa"? I czy naprawde tak jest - czy każda kasa sprzeda dowolny bilet czy tez usłyszymy "tam jeździ inny przewoźnik, nie sprzedajemy jego biletów"?

Bilet można także kupić u drużyny konduktorskiej Piszcie dla normalnych ludzi, a nie dla mikoli. Ludzie kupuja bilety u konduktora, a nie u drużyny. A jeśli już dzielic włos na czworo, to do sprzedaży bilety wystarczy jeden konduktor, cała drużyna nie musi w tym asystować.

Z tego obowiązku wyłączeni są pasażerowie pociągów kwalifikowanych Patrz wyżej na temat waszych czytelników. Co to jest pociąg kwalifikowany??

Trzeba wspomnieć o idiotycznym wymaganiu wsiadania przednimi drzwiami (i chyba prawą nogą, czy cos w tym rodzaju ;-D ) jeśli się chce kupić bilet u konduktora.
  Odpowiedz
#9
kazio napisał(a):Najpopularniejszą formą zakupu jest wizyta w kasie biletowej (na dworcu lub w biurze) W jakim biurze??
Biuro = Centrum Obsługi Klienta.
Słuszna uwaga i już naniosłem poprawkę.

kazio napisał(a):Czy to znaczy, że jak w Krakowie chcę kupić bilet Białystok-Suwałki to już nie mogę?? Czy nie można tego przeredagować w stylu "w każdej kasie można kupic bilet na dowolny przejazd, niekoniecznie do/od stacji gdzie jest kasa"? I czy naprawde tak jest - czy każda kasa sprzeda dowolny bilet czy tez usłyszymy "tam jeździ inny przewoźnik, nie sprzedajemy jego biletów"?
Tutaj akurat tekst jest w 100% poprawny. Przykładowo Poznań. Kasy PKP Intercity na dworcu starym i nowym, a na szybie kartka informująca, że biletów na pociągi uruchamiane przez Koleje Wielkopolskie się w tej kasie nie kupi. Tako samo kasy KW nie sprzedają biletów na pociągi TLK/EIC. Tak więc nie w każdej kasie kupisz każdy bilet.

kazio napisał(a):Bilet można także kupić u drużyny konduktorskiej Piszcie dla normalnych ludzi, a nie dla mikoli. Ludzie kupuja bilety u konduktora, a nie u drużyny. A jeśli już dzielic włos na czworo, to do sprzedaży bilety wystarczy jeden konduktor, cała drużyna nie musi w tym asystować.
To właśnie konduktor jest pojęciem bardziej potocznym, a drużyna konduktorska fachowym i tutaj to określenie pozostanie. To, że ludzie nie odróżniają konduktora od kierownika pociągu to już inna kwestia.

kazio napisał(a):Z tego obowiązku wyłączeni są pasażerowie pociągów kwalifikowanych Patrz wyżej na temat waszych czytelników. Co to jest pociąg kwalifikowany??
Większość osób rozróżnia pociąg "tani" (TLK) od drogiego kwalifikowanego (EIC)

kazio napisał(a):Trzeba wspomnieć o idiotycznym wymaganiu wsiadania przednimi drzwiami (i chyba prawą nogą, czy cos w tym rodzaju ;-D ) jeśli się chce kupić bilet u konduktora.
Wystarczy zawarta informacja, że należy zgłosić się do drużyny w celu zakupu biletu, bo jak ktoś biegnie a nie ma biletu to nie będzie leciał przez cały skład, tylko wsiądzie, żeby nie opóźniać pociągu.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#10
pitagoras23 napisał(a):To właśnie konduktor jest pojęciem bardziej potocznym, a drużyna konduktorska fachowym i tutaj to określenie pozostanie. To, że ludzie nie odróżniają konduktora od kierownika pociągu to już inna kwestia.
A dla kogo jest to FAQ? Dla fachowców? Ale durny argument, Łukasz ;-)

pitagoras23 napisał(a):Większość osób rozróżnia pociąg "tani" (TLK) od drogiego kwalifikowanego (EIC)
Większość nie wie, co to pociąg kwalifikowany, większość nie odróżnia kategorii pociągów.

Te kwestie są obowiązkowo do poprawki tak jak sugerował to kazio.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#11
FAQ jest dla tych, którzy wpiszą w google jakieś pytanie i za odpowiedzią dotrą na forum ;D

Kolej damskim okiem
elf KM girl
  Odpowiedz
#12
mikrobart, zgoda, naniosłem zasugerowane przez Ciebie poprawki. Drużyna konduktorska (kierownik pociągu, konduktor). Pociąg kwalifikowany (EIC, EC, EN).

rokiczaaa, jesteś w dużym błędzie dla kogo przeznaczone jest FAQ i jaki jest cel jego upublicznienia.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#13
pitagoras23 napisał(a):Tak więc nie w każdej kasie kupisz każdy bilet.
Tak mi sie wydawało. To czemu służy ten przykład??

pitagoras23 napisał(a):Wystarczy zawarta informacja, że należy zgłosić się do drużyny w celu zakupu biletu, bo jak ktoś biegnie a nie ma biletu to nie będzie leciał przez cały skład, tylko wsiądzie, żeby nie opóźniać pociągu.
Jeśli już bawisz się w tworzenie FAQ, to podawaj tam aktualne informacje:
http://gazetaolsztynska.pl/116827,Nie-m ... agonu.html
http://malopolskie.naszemiasto.pl/artyk ... ,id,t.html
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... 100101.pdf (§ 10 pkt 19)
  Odpowiedz
#14
Przykład miał na celu zobrazowanie, że w mieście A można kupić bilet, nawet jeśli podróżujesz między miastami B i C.

Artykuły znam te i inne i tam owszem jest napisane, że trzeba pierwszymi drzwiami, jednak tutaj masz "wizję" dziennikarza. Regulamin, który dajesz poniżej wyraźnie mówi, że:

Cytat:Podróżni, nie posiadający ważnych biletów na przejazd/przewóz lub posiadający bilety nie zalegalizowane w kasie biletowej, albo nie skasowane w kasowniku, obowiązani są zgłosić się do kierownika pociągu przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu (do pierwszego wagonu klasy 2
z miejscami do siedzenia licząc od czoła pociągu) w celu nabycia, zalegalizowania lub skasowania
biletu.

Nie masz tutaj nic o OBOWIĄZKU wsiadania pierwszymi drzwiami do pociągu. Zgodnie z regulaminem stosowanym zarówno w PR i IC, przedział konduktorski POWINIEN znajdować się w pierwszym wagonie drugiej klasy od czoła i tam podróżny ma obowiązek iść.
A co powiesz, jak załoga wyjdzie na kontrolę i nikogo w tym przedziale nie będzie (nawet jak wsiądzie pierwszymi drzwiami) to ma na nich czekać i liczyć na pewną karę czy jednak ich szukać?
Tak więc zwróćmy uwagę nie tylko na przepis, ale także na to, jak się ludzie zachowują. Wiedząc, że muszą się zgłosić do drużyny to idą i jej szukają.

I tak na koniec, to nie ja chcę się bawić w FAQ, tylko tak wyszło, że stałem się jego głównym opiekunem w kwestiach merytorycznych. ;-)
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#15
kazio napisał(a):Jeśli juz bawisz sie w tworzenie FAQ
To nie jest jednoosobowy projekt.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości