Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sygnał zastępczy
#46
W razie czego rozmowy się rejestrują Tongue. Szkoda, że tworzący instrukcję puścili takiego bubla stwarzając tym samym ogromne zagrożenie.

Nie wiem, czy Koledzy zdają sobie sprawę, ale będąc przepisowym do bólu należy przejechać ze zmniejszoną prędkością również przez kolejne rozjazdy, osłaniane kolejnym semaforem. Wynika to z definicji drogi przebiegu podanej w WTBE-10. Tak również uczył mnie maszynista tzw. starej szkoły.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#47
"...SZ pomija wszystko, zero zabezpieczeń."

Przy totalnym braku zaufania do dyżurnego ruchu, stanowisko kolegi mixera jest zrozumiałe, ale przed podaniem Sz-ta droga przebiegu jest zabezpieczona tak jak to określa RT (np. drążkiem przebiegowym, utwierdzenie, zamki zwrotnicowe, itp). Tylko zła robota może być powodem wypadku czy incydentu, ale to dotyczy każdego stanowiska.
Odpowiedz

#48
Droga przebiegu również może być potwierdzona przez zatwierdzenie tarczą manewrową.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#49
Jezeli nie ma kontroli na rozjezdzie tarczy manewrowej nie podasz. Niektorzy robia tak, ze swieca z drugiej strony, lecz wtedy zgodnie z Ir-1 chyba powinnismy sie zatrzymac.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#50
a dlaczego przez kolejne rozjazdy osłaniane kolejnym semaforem? Z tym się po raz pierwszy spotykam?
Odpowiedz

#51
Wynika to z definicji drogi przebiegu, na ktora sklada sie droga jazdy i droga ochronna.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#52
Kurcze, pierwszy raz się z takim czymś spotykam i nigdy nikt o takim czymś nie wspominał na szkoleniach..
Odpowiedz

#53
Wydaje mi się, że przygotowanie drogi przebiegu to jedno a realizacja przez pociąg to drugie. Pociąg nie musi jechać przez całą przygotowaną drogę przebiegu, jej ułożenie łącznie z drogą ochronną stanowi zabezpieczenie dla jazdy pociągowej, co jest uzależnione z obrazem sygnału na semaforze z jej wcześniejszym zamknięciem (utwierdzeniem). Stad też mamy wjazdową, wyjazdową lub przejazdową drogę przebiegu (bez zatrzymania). Pociąg realizujący tylko wjazd (z postojem) jego przebieg wjazdu kończy się po minięciu miejsca sygnałowego i przebiegowego i zatrzymaniu się w miejscu wyznaczonym. Wskaźnik "zatrzymania" W4 ustawia się w końcu peronu lub przed ukresem i jeżeli ten w końcu peronu nie jest końcem przebiegu pociągowego (np. dla poc. towarowych), to odnosi się tylko do pociągów mających postój przy peronie. A jakie to pociągi prowadzi się i zatrzymują się w torach z krawędzią peronową? Mamy zatrzymanie planowe (postój wg wrjp) i nieprzewidziane (nieplanowy postój) z przyczyn techniczno-ruchowych i innych.
Odpowiedz

#54
mixer napisał(a):Kurcze, pierwszy raz się z takim czymś spotykam i nigdy nikt o takim czymś nie wspominał na szkoleniach..
Co ciekawe, zapis o "całej drodze przebiegu" nie występuje w starszych wersjach E1. MOIM OSOBISTYM, PRYWATNYM zdaniem, ktoś pisząc przepisy nie sprawdził dokładnie co to jest "droga przebiegu".

Cytat:Wydaje mi się, że przygotowanie drogi przebiegu to jedno a realizacja przez pociąg to drugie.
Droga przebiegu ma swoją definicję, a czy jest realizowana jazda przez drogę ochronną jest kwestią wtórną.

Cytat:Wskaźnik "zatrzymania" W4 ustawia się w końcu peronu lub przed ukresem i jeżeli ten w końcu peronu nie jest końcem przebiegu pociągowego (np. dla poc. towarowych), to odnosi się tylko do pociągów mających postój przy peronie.
W4 nie ma nic do tego nie ma.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#55
Czasami ma, a czasami nie. Są stacje z torami wjazdowymi bez semaforów wyjazdowych, więc W4 jest miejscem końca przebiegu. Może to wyjątek, ale jednak ...
Odpowiedz

#56
Nie jest miejscem końca przebiegu tylko najdalszym miejscem, gdzie może dojechać czoło składu. Owszem, może być taka sytuacja, ale nie ma ona nic wspólnego z przejazdem przez stację na semafor/Sz. Wszak z toru bez semafora musielibyśmy wyjeżdżać na rozkaz S(N).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sygnał zastepczy / unieważniona blokada Rafal92 4 6 478 21.11.2016, 18:48
Ostatni post: mikrobart
  Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" fanatyk1 30 23 522 21.02.2014, 22:06
Ostatni post: rustsaltz
  Sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E-1 dring 22 13 291 16.02.2014, 19:10
Ostatni post: stach57
  Pytanie o sygnał na semaforze maszynista 24 11 233 17.04.2013, 18:05
Ostatni post: mixer
  Sygnał S3 kamilus67 9 6 471 14.03.2013, 19:45
Ostatni post: RysiekChaszcz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.