• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Połączenie Wrocław - Praga
#1
Media kolejowe podają, że po rozmowach strony czeskiej i strony polskiej doprowadzono do porozumienia, którego owocem ma być przywrócenie kolejowego połączenia Wrocławia i Pragi.

http://www.rynek-kolejowy.pl/45167/Pola ... owroci.htm

Może już w grudniu tego roku - może dopiero w roku 2014 - tego nie wiadomo. Nie do końca wiadomo też, czy to wypali, chociaż szczerze kibicuję przedsięwzięciu.

Co o tym myślicie?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#2
W 2009 były dwa pociągi z Wrocławia do Pragi, i nie pojeździły długo. Proponowałbym wydłużenie do Pragi któregoś pociągu z Gdyni, najlepiej Pomorzanina. Może wówczas miałoby to sens.
  Odpowiedz
#3
Takie propozycje padają - gdzieś widziałem propozycję przedłużenia Rozewia do Pragi.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#4
Wczoraj na konferencji z ust premierów padło właśnie hasło Gdańsk - Praga.
Pozdrawiam ;-)
  Odpowiedz
#5
Z Gdyni do Pragi to przedewszystkim po modernizacji E59.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
  Odpowiedz
#6
Na pewno nie ma możliwości zmieścic tylu grup wagonowych w jednym składzie.
Po "otwarciu" Kudowy :

56500 / 65501 rel. Łeba - Wrocław - Łeba; odc. Łeba - Poznań Gł. - Leba:

B+B+B+B+A+WL+Bc


Nowy pociąg rel. Gdynia - Szklarska P.G / Jelenia Góra

B+A+B / WL+Bc+B+B+A+B

Wspólnie z 56500/65501 na odcinku Poznań - Wrocław - Poznań. Łączenie / dzielenie st. Poznań Gł.


Nowy pociąg rel. (Hel) Gdynia - Wrocław - Kudowa Z. / Praha h.ln.


B+B+B+A+WL (Hel - Wrocław Gł.)
B+A/B+B (Hel - Kudowa Zdrój)
B+A/B+WL+Bc (Gdynia - Praha h.ln )
B(f)+B(f)+B(f) (Gdynia - Wrocław Gł.)


Tak się rozpisałem hihi. Wiem, wiem, modernizacje, zamknięcia , braki krawędziowe, i inne sraty pierdaty PLKowe (sorry - nie mogłem się powstrzymac od komentarza).

Oczywiście to wersja sezonowa.
Poza sezonem wagony do Pragi razem z zasadniczym składem Gdynia - SPG / JGóra.
Pozdrowionka z centralnej Polski
  Odpowiedz
#7
Swoją drogą wydłużenie tego pociągu aż na Hel nie byłoby takie głupie. Można by zaprosić Czechów nad nasze morze. Tylko musiałoby być to odpowiednio zareklamowane. Jednak obawiam się, że Czesi wolą jeździć nad ciepłe morza. Pofantazjować można ;-)
  Odpowiedz
#8
Ja myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłby powrót międzynarodowej Bohemii. Był to pociąg nocny i w Pradze meldował się około godziny 6.15. Takie rozwiązanie sądzę, że byłoby najkorzystniejsze. Do tego dołożyć jedno popołudniowe połączenie, na wzór składu pospiesznego Skopowska (nazwa wygrana na WOSP).
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#9
Jesteście pewni, że dalekobieżne wrócą do Kudowy Zdrój? Z tego co gdzieś słyszałem nie będzie tam możliwości oblotu - miały jeździć tylko SZT.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#10
Całkiem ciekawa propozycja, dodam że w sezonie do Rozewia dołączane są dwa wagony z Kaliningradu do Berlina odczepiane od Kalinki. Gdyby RZD dodały jeszcze jeden wagon zyskały by połączenie Kaliningrad - Praga.
  Odpowiedz
#11
Ale czemu wszystko na siłę pakować do Rozewia. W sezonie ten skład jest i tak napchany, długościowo solidnie wyposażony, a Wy jeszcze chcecie mu dokładać pudła do Pragi i jeszcze z Kaliningradu.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#12
Pomorzanin byłby ok. Rano z Gdyni, w południe z Wrocławia i wczesnym wieczorem w Pradze. Odnośnie Bohemii jestem za, ale co wówczas z wagonami do Pragi w Chopinie? Czy nie lepiej po prostu przetrasować Vltawe i dodać krajowe wagony?
  Odpowiedz
#13
Ale w przypadku Pomorzanina musiałbyś mieć dwie grupy wagonów już, bo skład na jednym obiegu się nie wyrobi, a lepiej chyba zrobić tak, żeby było powiedzmy więcej wagonów, które nie musiałyby nocować w Pradze.
Można by też z Gdyni puścić Pogorię do Łodzi i tam przeczepianie na Bohemię, którą by reaktywowano. Dzięki temu nie tylko Wrocław i Gdynia zyskuje połączenie z Pragą, ale także Łódź odzyskuje połączenie międzynarodowe.
Wagony do Pragi w Chopinie mogłyby jeździć na dotychczasowych zasadach, bo jadą zupełnie inną trasą.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#14
Dodam coś od siebie Smile a więc moim zdaniem powinno być tak kilka lat temu kiedy były jeszcze pospieszne czyli
Jeden skład powinien jechać w relacji Gdynia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój w sezonie letnim grupa wagonów w relacji Hel - Kudowa Zdrój oraz drugi skład czyli Rozewie w relacji Gdynia - Wrocław/Praga
Z tego co pamiętam dla mojego miasta czyli Poznania pierwszy skład w kierunku Wrocław był między 0:00 a 1:00 natomiast Rozewie (wtedy bez nazwy) było tak jak obecnie kursuje
Moim zdaniem było by to najlepszym rozwiązaniem
  Odpowiedz
#15
pitagoras23, tyle że Pogoria w Łodzi jest rano wiec Bohemia musiałaby być pociągiem dziennym. Po za tym o której musialby wyjeżdżać z Warszawy? O trzeciej?
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kolejne połączenie PKP Intercity na Ukrainę masovian 0 464 18.08.2017, 06:10
Ostatni post: masovian
  Sędziszów Młp. -> Wrocław -> Kalisz pytanie o połączenie kajihito 2 757 25.01.2016, 06:15
Ostatni post: masovian

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości