Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spis lokomotywowni znajdujących się w Polsce
#16
Swojego czasu, a dokładniej mniej więcej pod koniec lipca 2015 r. doszły do mnie słuchy, że chcieli zburzyć lokomotywownię na stacji Wałbrzych Główny. Na szczęście do tej pory jej nie wyburzono i mam nadzieję, że nie zostanie ona wyburzona. To jest kawałek historii kolei w Wałbrzychu, tak samo jak lokomotywownia w Jeleniej Górze i innych miastach, gdzie jeszcze nie podjęto próby ich wyburzenia.
Odpowiedz

#17
A tak w ogóle, to co sugerujecie by robic z nieużywanymi lokomotywowniami? Są one w środku terenów kolejowych, bez łatwego dostępu dla publiczności, więc nie bardzo się nadają na adaptację na dom kultury, apartamentowiec, czy inne centrum handlowe.

Czy jest sens utrzymywać rozpadający się budynek, z którym nie wiadomo co zrobić?
Odpowiedz

#18
Parowozownie które są nie używane i popadają w ruinę- rozebrać
Kolej jak każda gałąź gospodarki powinna podlegać procesom modernizacji i dostosowywać się do aktualnych potrzeb i zadań.
Gdyby nie ta ewolucja w dziedzinie transportu to nie było by i samej kolei.
Tak więc starocie zachować ze 2-3 dla potomności ( te lepsiejsze z łatwym dojazdem, koło dużych ośrodków miejskich generujących ruch turystyczny, połączone ze skansenami taboru) a reszta pod buldożer niestety, ale tego wymaga dalsza ewolucja tej gałęzi transportu. Dlaczego mamy rezygnować z budowy nowych nowoczesnych miejsc utrzymania taboru jakie np. powstało w Łodzi, by cisnąc się i marznąć w starych szopach budowanych z myślą o parowozach 120 lat temu.
Odpowiedz

#19
(30.04.2013, 20:54)puma2091 napisał(a): Witam. Planuje stworzyć spis lokomotywowni normalnotorowych znajdujących się w Polsce. Dokument ten zawierałby status (czynna/zamknięta/zlikwidowana fizycznie) jeżeli czynna przez kogo użytkowana i ewentualnie jakieś dodatkowe informacje. Na początek chciałbym aby znalazły się tam obiekty które dawniej nosiły w swojej nazwie skrót "MD". Ich podział natomiast byłby ze względu na dawne dyrekcje okręgowe kolei państwowych. Później natomiast można byłby się pokusić o lokomotywownie które miały skrót "MDp" czyli lokomotywownie pomocnicze oraz inny podział np. na województwa,a także infrastrukturę wąskotorową.
To co do tej pory mam pochodzi z tego forum:http://www.artikcommunity.biz/showthread...a3b4fd57db
Zwracam się do was drodzy użytkownicy do dzielenia się swoją wiedzą nt obiektów i uzupełniania tej listy. Równie dobrze mógłby skorzystać z Kolejowej klatki ale pewnie życia by mi brakło aby przejrzeć całą bazę i wypisywać brakujące lokomotywownie.
Więc jak obywatele? POMOŻECIE? Pozdrawiam  :-D

Lista

DOKP POŁNOCNA
1. Brodnica
2. Bydgoszcz Główna
3. Bydgoszcz Wschód
4. Chojnice
5. Czerwonka
6. Elbląg
7. Gdańsk Południe
8. Gdańsk Zaspa
9. Gdynia Cisowa
10. Gdynia Grabówek
11. Gdynia Leszczynki
12. Grudziądz
13. Iława
14. Iłowo
15. Inowrocław
16. Kartuzy
17. Kętrzyn
18. Korsze
19. Kościerzyna
20. Laskowice Pomorskie
21. Lipusz
22. Malbork
23. Nakło Nad Notecią
24. Nowy Dwór Gdański
25. Olsztyn
26. Ostróda
27. Skarszewy
28. Szczytno
29. Tczew
30. Toruń
31. Toruń Kluczyki
32. Zajączkowo Tczewskie
33. Zduńska Wola Karsznice



DOKP POMORSKA
1. Białogard
2. Choszczno
3. Godków
4. Kołobrzeg
5. Korzybie
6. Krzyż
7. Lębork
8. Myślibórz
9. Połczyn-Zdrój
10. Słupsk
11. Szczecin Główny
12. Szczecin Port Centralny
13. Szczecin Wzgórze Hetmańskie
14. Szczecin-Dąbie
15. Szczecinek



DOKP CENTRALNA
1. Białystok
2. Czeremcha
3. Ełk
4. Idzikowice
5. Kutno
6. Łódź-Kaliska
7. Łódź-Olechów
8. Łuków
9. Małaszewicze
10. Nasielsk
11. Ostrołęka
12. Piotrków Trybunalski
13. Siedlce
14. Sierpc
15. Skierniewice
16. Sochaczew
17. Suwałki
18. Tłuszcz
19. Tomaszów Mazowiecki
20. Warszawa Grochów
21. Warszawa Ochota
22. Warszawa Odolany (WGT)
23. Warszawa Praga
24. Warszawa Olszynka Grochowska




DOKP WSCHODNIA
1. Brześć
2. Chełm
3. Dęblin
4. Hrubieszów
5. Kielce Herbskie
6. Lublin
7. Łuków
8. Sędziszów
9. Skarżysko-Kamienna
10. Stalowa Wola Rozwadów
11. Werbkowice
12. Zamość
13. Zamość Bortatycze



DOKP POŁUDNIOWA
1. Chabówka
2. Dębica
3. Jasło
4. Kraków Płaszów
5. Kraków Prokocim
6. Nowy Sącz
7. Przeworsk
8. Rzeszów
9. Sucha Beskidzka
10. Tarnów
11. Trzebinia
12. Zagórz
13. Żurawica



DOKP ŚLĄSKA
1. Bielsko Biała
2. Bytom
3. Chorzów Batory
4. Chorzów miasto
5. Czechowice Dziedzice
6. Częstochowa
7. Częstochowa Towarowa
8. Gliwice
9. Jaworzno Szczakowa
10. Katowice
11. Katowice Ligota
12. Katowice Szopienice
13. Kędzierzyn Koźle
14. Łazy
15. Mysłowice
16. Pszczyna
17. Pyskowice
18. Racibórz
19. Ruda-Chebzie
20. Rybnik
21. Sosnowiec Główny
22. Sosnowiec Maczki
23. Tarnowskie Góry
24. Zabrze
25. Zabrzeg Czarnoloesie
26. Zebrzydowice




DOKP DOLNOŚLĄSKA
1. Fosowskie
2. Głogów
3. Jaworzyna Śląska
4. Jelenia Góra
5. Kamieniec Ząbkowicki
6. Kluczbork
7. Kłodzko
8. Legnica
9. Lubań
10. Miłkowice
11. Miłkowice
12. Nysa
13. Oleśnica
14. Opole
15. Opole Groszowice
16. Racławice śląskie
17. Strzelce opolskie
18. Wałbrzych
19. Węgliniec
20. Wrocław Brochów
21. Wrocław Gadów
22. Wrocław Główny





DOKP ZACHODNIA
1. Czerwieńsk
2. Głogów
3. Gniezno
4. Gorzów Wlkp
5. Jarocin
6. Kępno
7. Konin
8. Kostrzyn
9. Krzyż
10. Leszno
11. Międzyrzecz
12. Ostrów Wielkopolski
13. Piła
14. Poznań Główny
15. Poznań Franowo
16. Rzepin
17. Wągrowiec
18. Wolsztyn
19. Zbąszynek
20. Zielona Góra
21. Żagań
Zachodnia DOKP
Oborniki WLKP (koło Poznania) czynna/używana przez złomowisko i służbę drogową
Oborniki WLKP (koło Poznania) firma RUKKI nieczynna
Obrzycko (koło Poznania), ale tory niedawno zlikwidowane Dodgy  w trakcie likwidacji/dawniej używana przez firmę BETOMONT
Rogoźno WLKP (koło Poznania) istnieje/sporadycznie używana przez służbę drogową
Odpowiedz

#20
a co z lokomotywowniami prywatnych przewoźników ? Też robisz listę ?
Odpowiedz

#21
Nigdzie nie zauważyłem Oświęcimia a tam również była szopa...zresztą jest do dziś tyle tylko że używana przez 'drogowców'...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#22
Brakuje Zbąszynka a tam są 2 czynne zakłady taboru. Jeden mają Koleje Wielkopolskie a drugi Ecco Rail. Wołów to lokomotywownia Captrain Polska a Polkowice to PMT. W Glogowie na hucie Miedziaki mają też jakiś tam zakład naprawy taboru. Gniezno zostało zaorane jakieś 6 lat temu a ludzi przyniesiono na Franowo, tak samo Konin, Jarocin czy inne warsztaty w Wielkopolsce. Gorzów to tylko wagonówka. Po szopie w Międzyrzeczu nie został już kamień na kamieniu. Zielona Gora? Zastal istnieje ale nie ma już nic wspólnego z koleją. Rzepin to szopa PR. Żagań to podobnie jak Miedzyrzecz, trwale zaorane. Z moich okolic to chyba wszystko....jak są jakieś pytania to proszę pytać, może będę wiedzieć.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.