• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EC "Wawel" będzie zastąpiony... autobusem!
#1
Kolejna wiadomość dot. pociągu EC "Wawel": Dziś oficjalnie została ogłoszona informacja, że od 15 Kwietnia będzie jeździł Autobus rel. Berlin-Kraków zorganizowany przez DB.
Co ciekawe: Pociąg EC "Wawel" jednak nie będzie zlikwidowany. Autobus będzie się zatrzymał w Berlinie, we Wrocławiu, w Katowicach oraz w Krakowie. Czas przejazdu z Berlina do Krakowa ma wynosić ok. 8 1/4 godzin.

Oficjalna informacja od DB po Niemiecku): LINK
Moje zdjęcia kolejowe:
http://tobimk.flog.pl/
  Odpowiedz
#2
A ten autobus będzie jeżdził w dzień czy w nocy? Lepszy chyba nocny, nie traci się dnia na podróż. Czy DB zagwaeantuje skomunikowania na pociągi ICE z Berlina. Np. w razie opóźnienia autobusu da bilet na kolejny ICE w jakimś kierunku.
Mám rád Českých Drah.
  Odpowiedz
#3
Ciekawa alternatywa i praktycznie rzecz ujmując to śmiertelna wiadomość dla EC Wawel, który przegra z autobusem.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#4
Hahaha, to po prostu czarny humor. Po polskich przewoźnikach chyba prędzej można by się spodziewać takiej poruty, ale DB? Porażka.
  Odpowiedz
#5
pitagoras23 napisał(a):Ciekawa alternatywa i praktycznie rzecz ujmując to śmiertelna wiadomość dla EC Wawel, który przegra z autobusem.
Hm, może niekoniecznie. Ile autobus będzie jechał do Wrocławia? Wawel potrzebuje na to 5:10h - plusem są komfortowe warunki podróżowania, autobus tego nie zapewni.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#6
Jeszcze nie znalazłem rozkład jazdy dla tego autobusu, ale on prawdopodobnie będzie kursował w godzinach obecnego "Wawla".
Oczywiście wolę połączenie kolejowe, ponieważ zawsze przyjemniej się podróżuje pociągiem.
Moje zdjęcia kolejowe:
http://tobimk.flog.pl/
  Odpowiedz
#7
mikrobart, Bartku wielkim atutem jest na pewno autostrada z Berlina do Wrocławia i pewnie na tym odcinku sporo uda się wyciągnąć.
Ale poczekajmy na rozkład, wtedy będzie można wyciągnąć wnioski.

Maciej, a dlaczego uważasz, że to poruta?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#8
Skoro DB nie może wjechać na nasze tory, to wjadą ich autobusy. Może komuś to da do myślenia.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? Smile
  Odpowiedz
#9
pitagoras23, każde zastępowanie pociągu, autobusem organizowanym przez przewoźnika kolejowego, to pewnego rodzaju poruta, porażka. Z wyjątkiem oczywiście sytuacji awaryjnych, remontów, czy też sytuacji, gdzie kolej nie ma dojazdu (czyt. IRBusy). Chociaż, jeśli jest tak jak mówi loony, że wina jest po polskiej stronie, do zwracam DB honor.
  Odpowiedz
#10
Wiadomo, że pociąg jest lepszy, ale zdecydowana większość z nas wie w jakiej kondycji jest Wawel. Tak naprawdę chyba nie ma pomysłu, aby go uratować. Degradacja połączenia musiałaby nastąpić, ale wówczas już nie mógłby jako TLK wjechać do Niemiec. I co dziwne najbardziej to, że wyjeżdżał i łączył wielkie miasta (Kraków, Katowice, Wrocław), a tymczasem BGE łączący mniejsze ośrodki ma taką frekwencję, że głowa mała.
Autobus może spowodować tylko likwidację tego połączenia na stałe, chyba, że Wawel zacząłby kursować w godzinach nocnych, aby docierać do Berlina nad ranem.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#11
Maciej napisał(a):Chociaż, jeśli jest tak jak mówi loony, że wina jest po polskiej stronie, do zwracam DB honor.
Moimi wypowiedziami się nie kieruj, ja się nie znam Tongue
PKP jest 'spoko' - lubisz to? Smile
  Odpowiedz
#12
Teraz na RK też można czytać coś o nowym IC busie: LINK
Moje zdjęcia kolejowe:
http://tobimk.flog.pl/
  Odpowiedz
#13
Ciekawe, kiedy PolskiBus podejmie rękawicę.
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#14
Ze Śląska,Opolszczyzny i Dolnego Śląska w kierunku Niemiec kursy autobusowe opanował Sindbad i Eurolines oraz cała masa busiarzy.
Popieram wypowiedź pitagorasa23 - Wawel powinien w relacji Kraków-Hamburg-Kraków jeździć nocą.Nie byłoby odczuwalne dłużenie się czasu przejazdu a komfort podróży dużo lepszy niż autokarem.
A w dzień ze dwa kursy Wrocław-Berlin-Wrocław w opcji RE.Jeśli było by to obsługiwane szynobusem jak RE Drezno-Wrocław to można wykręcić dobry czas.Napewno poniżej 5 godzin.
Sindbad odcinek Wrocław-Berlin robi w 5 godz. 10 min (w nocy przy małym ruchu ulicznym) a trase Wrocław-Hamburg w 8 godz. 30 min.
  Odpowiedz
#15
pitagoras23 napisał(a):mikrobart, Bartku wielkim atutem jest na pewno autostrada z Berlina do Wrocławia i pewnie na tym odcinku sporo uda się wyciągnąć.

Musisz mieć na uwadze, że nawet na autostradzie autokary mają ograniczniki do prędkości. No chyba, że na przykład jeździ się po RPA Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości