Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomysł na przebudowę linii 14 na odc. Kalisz-Opatówek
#1
Mój projekt przebudowy kolejowej 14 na odcinku Kalisz-Opatówek
[Obrazek: oz0zFJEm.png]

Projekt podzieliłem na 2 części
1.Czas przejazdu/prędkość (Kalisz-Kalisz Winiary)
2.Dla kogo? (Kalisz-Opatówek całość)

1.Jak wiemy Polska kolej przechodzi kryzys starości od czasu budowy linii kolejowych mało która została przebudowa w efekcie czego mamy węzły na których trzeba zmieniać czoło pociągu czy kręte tory na których pociągi jadą z żółwią prędkością .
Kalisz dotyczy ten drugi problem czyli kręte tory tak zwane łuki, łuki Kaliskie zaczynają się od dworca Kalisz następnie tworzą zakole daleko na południe i kończą się na sypiącym mostem nad rzeką Prosną....
Przez co odcinek z Kalisz do Kalisz Winiary posiada aż ok. 7,500km w linii prostej było by to ok. 4,700km czyli była by krótsza o 2,800km.
W dodatku trzeba wspomnieć że na tej linij składy suną po 100km/h a na łukach 30-40km/h a więc grubo ponad połowę mniej...
Obecnie jadą pociągiem osobowym z Kalisza do Winiar pociąg pokonuje ten odcinek w 10 min.
Tym czasem z Kalisza do Kalisz Szczypirna jest 3,500km czyli 4 minuty drogi...
W moim projekcie odcinek Kalisz-Winiary pociąg osobowy pokonywał by ten odcinek w ok. 5 min
Należy dodać że lepszy czas miały by pociągi pospieszne bo jak by nie było składy osobowe zanim się rozpędzą z wyjazdu od przystanku to trochę minie...
Wydaje mi się że był by to wielki sukces ile razy w wiadomościach słyszymy o remontach długi tras gdzie wynik poprawia się o 10-15min a tutaj tym czasem parę KM i 5 minut...

2.

Co rozumieć przez pytanie "Dla kogo?" Chodzi mi o Winiarski przystanek bo niby dla kogo on jest??

Mieszkańców miejscowości Szałe?
-Mieszkańcy Szałego mają pod nosem Kaliskie Linie Autobusowe (KLA) w dodatku okrążać wielkie zalewisko?
Chyba jednak nie dla nich...

To może dla mieszkańców osiedla Winiary?
-Stanowczą wątpię z osiedla do przystanku jest ok.2,500km z czego 2/3 to ul.Lubelska bez chodnika bez oświetlenia...
Ale to jeszcze nic koszmar to dopiero ul. Wypoczynkowa nic tam nie jeździ nie ma asfaltu nie wspominając jak spadnie deszcz czy śnieg co tam jest... no i na dziko z ul. Wypoczynkowej na przystanek o ile się go wypatrzy :lol:

Dziwi mnie jednak fakt że w mieście ponad 100tysięcznym nawet nie ma znaków informacyjnych że znajduje się tam jakiś przystanek kolejowy...

Do 2000r. kiedy kolej miała jeszcze sporo połączeń a zalewisko szałe było czyste to można by powiedzieć że był to przystanek sezonowy...
Niestety to już przeszłość...

W moim projekcie przystanek ten jest przy osiedlu Winiary a więc ma służyć mieszkańcom tego osiedla i nie tylko...

Mało tego w moim projekcie jest uwzględniony jeszcze drugi przystanek mianowicie Kalisz Rajsków przy Rypinku...
Przy budowie tego przystanku zakładam też budowę mostu by połączyć ul.Rajskowską z Chrobrego...

Przystanek nie leży co prawda w centralnej zabudowie leży na dawnej początkowej zabudowie Kalisza dosłownie parę metrów jest do grodu Kaliskich piastów latem z mostu kolejowego można by też ujeżdżać odtworzoną dawną łódkę którą można się przepłynąć do Teatru...
Winiary jak i Rajsków by był ekspresowym połączenie na gł. dworzec a zarazem do budowanej największej galerii w regionie Amber.
Warto dodać że Kaliskie centrum jest daleko od głównego dworca na Rajskowski przystanek z Ratusza było by bliżej o ok.500m
Jak by były jakieś bitwy zjazdy do grodu wydaje mi się idealne położenie przystanku!
Przystanek może być też przydatny 1 listopada kiedy są same korki na cmentarze tym czasem od przystanku mały spacerek i dojdziemy do Cm. Tynieckiego i Parafialnego

Pozdrawiam Smile

Odpowiedz

#2
Idea na papierze dobra, ale znając Kalisz odpowiedz mi na pytanie, którędy Ty chcesz puścić linię z dworca na Winiary? Chcesz budować estakadę, tunel, wyburzać domy? Przecież Zagorzynek, okolice ul. Polnej / Częstochowskiej są gęsto zabudowane domkami jednorodzinnymi. Ponadto od skrzyżowania ul. Częstochowskiej z Trasą Bursztynową droga idzie wiaduktem, poniżej płynie Prosna, a centralnie na trasie jaką zaznaczyłeś zbudowany został aquapark.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#3
Pitagoras jesteś w błędzie po 1
Aquapark znajduje się całkiem w innym miejscu nawet na mapie go nie ma...
po 2 jaki tunel na Winiarach? tory miały by iść kawałek koło osiedla a nie przez zabudowę a dalej przez las...
Jedyny problem to odcinek zaznaczony na pomarańczowo są to około 3 uliczki domków

Odpowiedz

#4
Faktycznie aquapark jest ciut wyżej niż ta linia, niemniej jednak jeszcze poważnym problemem jest różnica poziomów pomiędzy obecnymi nasypami linii kolejowej a tymi domami.
Poza tym, kto da na to kasę? To będzie kosztować więcej niż wyprofilowanie łuków i lekkie zwiększenie tam prędkości.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Linia nr 14: Łódź-Zduńska Wola-Sieradz-Kalisz-Ostrów Wlkp.-Leszno-(Granica Państwa) masovian 6 4 042 13.04.2016, 16:18
Ostatni post: masovian
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 36 340 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.