• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PKP IC] Żegnamy ofertę "Wspólny przejazd"
#1
Oferta "Wspólny przejazd - trzy pociągi, jeden bilet" od 19 marca 2013 r. przestanie być wydawana na pociągi PKP Intercity.

W założeniach, oferta ta miała być rekompensatą dla podróżnych po podziale PKP na PKP Intercity, Przewozy Regionalne i inne spółki, co pociągnęło za sobą wystawianie odrębnych biletów na pociągi poszczególnych przewoźników i znaczny wzrost kosztu podróży.

Pasażerowie podróżujący z przesiadką i zmieniający przewoźnika, otrzymywali w tej ofercie 10% zniżki od ogólnej (łącznej) ceny biletów za cały przejazd. Uznawana była większość ulg ustawowych.

Informacja o ofercie: PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, PKP SKM Trójmiasto

Gwoździami do trumny "Wspólnego przejazdu" były nie tylko wyjątkowo zawiłe warunki tej oferty (m.in. minimalna odległość pokonywana pociągami poszczególnych przewoźników, skomplikowane warunki zwrotu), ale również niechęć kasjerów PKP Intercity do jej stosowania (krążą pogłoski, że spowodowana wewnętrznym zaleceniem firmy).

Kolejnym istotnym ograniczeniem zasięgu tej oferty był brak zastosowania ulgi studenckiej 51%, po oddzieleniu jej od ulgi uczniowskiej 37%. Mimo upływu kilku lat, podmiotom uczestniczącym w porozumieniu (PKP Intercity, Przewozy Regionalne, PKP SKM Trójmiasto oraz Koleje Mazowieckie) nie udało się spotkać i uzgodnić nowych warunków oferty, uwzględniających znowelizowaną ulgę studencką.



Charakterystycznego smaczku tej sprawie dodaje fakt, że równocześnie z decyzją o skasowaniu "Wspólnego przejazdu" aktualny prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, publicznie ubolewa nad brakiem oferty wspólnego biletu, i zapowiada próby jej wprowadzenia... w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Cytat:W opinii prezesa PKP Intercity kolejnym działaniem na rzecz zachęcania pasażerów do wyboru kolei powinien być wspólny bilet. "To jest kolejny krok, którego oczekują wszyscy pasażerowie i to również będziemy próbowali robić małymi kroczkami, dogadując się z innymi przewoźnikami, żeby coś w tej sytuacji drgnęło, choć wszyscy przewoźnicy na rynku zaczynają do tego dojrzewać" powiedział Janusz Malinowski dodając, że na razie jest za wcześniej, aby mówić o konkretnej dacie wprowadzenia wspólnego biletu.

źródło wypowiedzi Prezesa: Rynek Kolejowy


Z punktu widzenia archeologii taryf kolejowych, "Wspólny przejazd" był interesującym okazem żywej skamieliny, świadczącym, że dawniej oferty Kolei były znacznie korzystniejsze dla pasażerów niż na początku drugiej dekady XXI wieku. Już po ustaleniu zasad "Wspólnego przejazdu" biletom Przewozów Regionalnych skrócono ważność do 1 doby (od 00:00 do 23:59), biletom na pociągi PKP Intercity nadano ważność 24h od godziny określonej na bilecie, a bilet z oferty "Wspólny przejazd" nadal opiewał na pełne 2 doby ważności - jak niegdyś prawie wszystkie bilety na przejazd powyżej 100 km.
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#2
Najlepiej niech zlikwidują wszystko i jak mówił klasyk: "nie będzie niczego". To, co się ostatnio wyprawia w PKP Intercity denerwuje nawet przeciętnych pracowników, bo to oni obrywają za coś, czemu nie są winni. Spółka, jak jeszcze w starym roku, w moich oczach, zyskiwała, bo zauważałem jej starania o nowy tabor, nowe połączenia, tak teraz szybciej niż na równi pochyłej traci szacunek przez likwidowanie frekwencyjnego Kiepury, przez likwidację od 1 stycznia wielu promocji. Teraz dochodzi także to. Używane czy nie, archaiczne czy nie, zawsze to likwidacja. IC na siłę chce pokazać dochód, ale kolejowej biurwy nie zwolni... tylko lepiej uderzyć w pasażerów, których jak się okazuje jest coraz coraz mniej.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#3
Nie do końca się zgadzam ze zdaniem
pitagoras23 napisał(a):To, co się ostatnio wyprawia w PKP Intercity....

Akurat przeniesienie rezerwacji miejsca na jeden bilet + likwidacja płatnej miejscówki w 2. klasie TLK to bardzo dobry ruch.

Wspólny przejazd pada, ale uderzmy się w pierś i zastanówmy ile razy korzystaliśmy z tej oferty. Ja zrobiłem to bodajże dwa razy w życiu.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#4
Masz rację, że wspólny blankiet będzie dobrym rozwiązaniem, na razie w teorii, poczekajmy tydzień i zobaczymy, jak wyjdzie w praktyce. Wiem od pracownika COK w Poznaniu, że szkolenie przebiega mozolnie, jest bardzo dużo błędów jeszcze i nadal trwają intensywne prace nad tym, aby było dobrze.

Ja skorzystałem z tej oferty też kilka razy. Ale też nie chodzi tylko o to, co w wątku, ale o wiele negatywnych ruchów, jakie mają miejsce. Ten wspólny blankiet to mało w porównaniu z kasacją choćby Max-26 czy Last Minute. Pasażerom to większej różnicy nie robi czy mają jeden bilet czy bilet + miejscówkę.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#5
Kryniczanin napisał(a):Kiedy w końcu PR zacznie zabiegać o to żeby był wspólny bilet?

PR jest wiodącym przewoźnikiem w kraju pod względem wzajemnego honorowania lub ofert wspólnych (bilet w taryfie REGIO na REGIO+KM, REGIO+KW, REGIO+KŚ, REGIO+KD, REGIO+Arriva), Bilet Podróżnika + Bilet Plus, REGIOkarnet, Bilet Turystyczny - wszystkie honorowane przez większość przewoźników regionalnych (z wyłączeniem Kolei Mazowieckich).

Natomiast PKP Intercity wycofuje się z kolejnych wspólnych ofert lub nie zabiega o ich utrzymanie: niedawno honorowanie bil. okresowych TLK w pociągach KM, teraz "Wspólny przejazd".

Ja też nie korzystałem wiele z "Wspólnego przejazdu", ale wiem że są osoby dla których nawet te 10% było wartościową ulgą, przy braku innych. Dlatego jestem daleki od takich radykalnych ocen, jak kolega. Trzeba umieć widzieć coś więcej niż czubek własnego nosa...

Kryniczanin, masz bardzo blade pojęcie na temat rozliczeń między uczestnikami rynku.
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#6
Taa, jasne, i oczywiście oddzieleniu ofert PKP IC i (ówczesnego) PKP PR były winne wyłącznie te ostatnie. I pewnie już wtedy planowali uruchomienie "śmieciowych" interREGIO na CMK :-D

Taa... ludzie, i ich obsesje...

Kryniczanin napisał(a):Policz choć Zakopane - Radom w ofercie wspólny bilet i w ofercie PWDC plus rewelacyjny.

Chłopie, nie na wszystkich liniach w PL jest rewelacyjny i PwDC. Ty sobie wybrałeś jedną linię i na tej podstawie udowadniasz, jaka to oferta była nieciekawa.

A teraz imaginuj sobie, że byli tacy pasażerowie, którzy nie mogli korzystać ani z PwDC, ani z rewelacycjnego, i dla nich "Wspólny przejazd" był interesujący. Jasne, każdy chciałby większej zniżki - 20%, 25%, najlepiej 80%, ale to pozostaje w zakresie chciejstwa.

Zresztą - kiedy pojawiło się PwDC, a kiedy Wspólny przejazd...

Kryniczanin napisał(a):Miłego dnia.

Z Panem Bogiem.
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#7
Dobrze, już dobrze. Faktycznie, przekonałeś mnie, to te wstrętne Przewozy Regionalne są winne podziału PKP na odrębne podmioty :-D I interREGIO na CMK!
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#8
Tak, tak. Jakby to miało jakiekolwiek znaczenie.
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#9
Poczytaj sobie prawo europejskie traktujące na ten temat, to wtedy pogadamy na poważnie.
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#10
To ja wrócę do tematu.

Tak, jestem tym z pasażerów który korzystał ze Wspólnego Przejazdu wielokrotnie. I drogi kolego Kryniczanin tak, opłacało mi się. Jak słusznie zauważył psim było wiele takich odcinków na których nie obowiązywały oferty promocyjne i te 10% zniżki, choć szału nie robiło, zawsze było czymś obniżającym koszty podróży, dlatego namawiałem wszystkich aby z tej opcji korzystali. Nic na pewno na niej nie tracili, można się spierać czy te 10% to dużo czy mało, ja uważam że jak na taką ofertę w sam raz. Przypominam, że topowa oferta Intercity (Wcześniej) również korzysta z 10% rabatu.

Lecz faktem jest, iż Wspólny Przejazd coraz bardziej odstawał od jakiejkolwiek przyzwoitości co powodowało, że niewielki odsetek podróżnych w ogóle mógł skorzystać z oferty w sposób opłacalny. Czemu? Kryniczanin częściowo wytłumaczył jeden z aspektów - promocje które nie łączyły się ze Wspólnym Przejeździe - ani PWDC, ani Rewelacyjny, również tar. Wcześniej czy stosowana szeroko od 1 stycznia promocja "Tani Bilet".

Mimo, że jestem zwolennikiem starań na rzecz tańszego wspólnego biletu i pisałem wielokrotnie (w większości bez skutku) o racjonalizację warunków Wspólnego Przejazdu uważam, że wielkiego płaczu po stracie tej oferty nie będzie. Ubolewam jednak, że zamiast podjąć starania na rzecz jej rozwoju, po prostu wyrzucono ją do kosza. Tyle ode mnie.
  Odpowiedz
#11
Dla mnie owe 10% zawsze stanowiło powód to małej radości. Jakkolwiek niejednokrotnie - mimo starań kasjerek - skorzystanie z tej oferty okazało się niemożliwe.
<I>Stoi na stacji lokomotywa...</I>
  Odpowiedz
#12
Rynek Kolejowy się obudził po ponad miesiącu:

Cytat:Koniec oferty „Wspólny przejazd” i „Wspólny bilet”

PKP Intercity i Przewozy Regionalne wycofały się z oferty „Wspólny przejazd” i „Wspólny bilet”. W związku z tym te oferty nie obowiązują również w Kolejach Mazowieckich.


całość: http://www.rynek-kolejowy.pl/44465/Koni ... %80%9D.htm

[ Dodano: 2013-04-18, 17:32 ]
Taaa, i zaraz po Rynku Kolejowym obudził się UTK ;->

http://pasazer.utk.gov.pl/portal/pas/18 ... bilet.html
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości