Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Praca dla elektryka na kolei?
#1
Witam!

Jestem studentem z Elektrotechniki na Politechnice Warszawskiej. W obecnej chwili muszę dokonać wyboru specjalności i mam możliwość wybrania specjalności związanej z trakcją elektryczną i transportem elektrycznym(w tym i kolejowym).

Na wykładzie z Trakcji elektrycznej wykładowca twierdzi, że na kolei jest dużo pracy i że idąc tą ścieżką to mamy gwarantowanie pracę. Kolej się rozwija a brakuje ludzi, pracują prawie same emeryci. "Fajnie!"-pomyślałem sobie-"Można i kolei pomóc, pracę zrobić i samemu zarobić, poza tym nie męczyć się z poszukiwaniem pracy. Wszyscy będą zadowoleni".

Wchodząc na stronę PKP Energetyka, jakoś nie znalazłem mega ilości ofert pracy i również na stronie PLK, co więcej tych ofert nie znalazłem ani na pracuj.pl ani gdzie indziej. Dlatego, jak widać, nasuwa się pytanie "Gdzie? Co? Jak?" i dlatego tu jestem, w nadziei, że na ten forum wchodzą ludzie, którzy zajmują się elektryką/elektroenergetyką/naprawą elektryczną taboru i innymi rzeczami z tym związanymi.

Pytania:
Jak wygląda sytuacja z pracą na kolei w obszarze elektryki (rozumiejąc i tabor i sieć) pod względem ilości wolnych stanowisk lub zapotrzebowania ludzi do zatrudnienia?

Co robi inżynier elektryk na kolei? (jakie stanowiska, rodzaje wykonywanych prac elektrycznych)

Czy warto wchodzić w tematy trakcji i transportu elektrycznego pod względem opłacalności?

Jakie jest wynagrodzenie mniej więcej na szczeblu specjalisty?




Dziękuję, Pozdrawiam Smile
Odpowiedz

#2
Tym, że nie ma ofert się nie przejmuj, kolej nie ma w zwyczaju chwalić się wakatami (ma to szereg pozytywnych rozwiązań wbrew pozorom). Co do zarobków i pracy-z wyższym to do biura, o płacach pojęcia nie mam, nie pracuję tam Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
allmaz napisał(a):Wchodząc na stronę PKP Energetyka, jakoś nie znalazłem mega ilości ofert pracy