Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian
(06.01.2023, 22:11)KazET21224142 napisał(a):
(06.01.2023, 16:23)wiktorkepinski napisał(a): Bardzo proszę o dopisanie do ilostanu lokomotywy 6Dg-197:

6Dg-197
92 51 5 620 058-4
PL-ORKOL
Modernizacja: 07.12.2022

ZDJĘCIE

A masz informacje z jakiej maszyny powstała owa 6Dg-197?

Niestety nie mam potwierdzonej informacji, choć stawiałbym na 2206...
Odpowiedz

Metryczka dla 6Dg-197 zrobiona.
Odpowiedz

EU07-334 brakuje w czynnych lokomotywach, w przydziale PKP Intercity. Czy jest już na odstawce?
Odpowiedz

(17.01.2023, 21:44)maciuchEU07106 napisał(a): EU07-334 brakuje w czynnych lokomotywach, w przydziale PKP Intercity. Czy jest już na odstawce?

W sensie jakim?
Odpowiedz

Hej,
Proszę o dodanie pojazdu PESA GAMA 111Eo-010 do bazy.

EVN: 91 51 5 170 177-7
Przewoźnik: JSW Logistics
Właściciel: RCP
Data produkcji: 12.01.2023
Odpowiedz

(14.11.2022, 23:09)KazET21224142 napisał(a): Odnośnie TRAXXów serii 594 przy części myślę, że należałoby wpisać producenta Alstom, zwłaszcza, że ID odebrał je już po przejęciu Bombardiera przez Francuzów.

To, że część TRAXX`ów została wyprodukowana po oficjalnej dacie zakupu BT przez Alstom nie oznacza, ze producentem pojazdu był Alstom. Nie wchodząc w zbyt zaawansowane szczegóły, wszystkie pojazdy, które aktualnie znajdują się w Ilostanie, jeżeli chodzi o serię 594, to pojazdy wyprodukowane przez BT Wink

Po czym rozpoznać TRAXXy wyprodukowane już przez Alstom zamiast przez BT?

1. Tabliczka znamionowa będzie zawierała w sobie logotypy i nazwę Alstom.
2. Brak logotypu BOMBARDIER na czole nad ostoją.

Jeżeli pojazd ma logotyp BOMBARDIER na czole to został na 100% odebrany jako wyprodukowany przez Bombardier Transportation.
Odpowiedz

Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady
Odpowiedz

(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady

Dla Libii? A to w latach 70-tych były plany budowy zelektryfikowanej linii kolejowej, bo nic o tym nie słyszałem.
Odpowiedz

(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady
Brednie i miejskie legendy wiecznie żywe... Nie ma to absolutnie nic wspólnego z prawdą i nie było w żaden sposób nawet rozważane, gdyż wówczas trwała intensywna produkcja elektrowozów serii EU07 i ET22 na krajowe potrzeby w celu zastąpienia trakcji parowej. Poza tym w Libii od 1965 roku cała sieć kolejowa była nieczynna, nie mówiąc już o jakiejkolwiek elektryfikacji! Aż dziw mnie bierze, że komuś chce się wymyślać takie bzdury, chyba z nudów... Maszyny te mogły oczywiście być lepiej wyposażone (w izolację silników trakc. wyższej klasy) jednak wyłącznie w celach testowych na potrzeby krajowe.
(11.02.2023, 23:34)KazET21224142 napisał(a):
(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady

Dla Libii? A to w latach 70-tych były plany budowy zelektryfikowanej linii kolejowej, bo nic o tym nie słyszałem.
Plany może i były ale nic konkretnego z tego nie wyszło i PKP nie miało z tym nic wspólnego...
Odpowiedz

pisałem maila w tej sprawie jakiś czas temu ale widzę brak reakcji to dodam na wszelki wypadek tutaj
SA138-005 odkupiony przez PolRegio od Kolei Sląskich w ilostanie ma wpisane malowanie "żółto-niebieskie" natomiast nosi czerwono-pomarańczowe, również nie mogę dodać zdjęcia do galerii bo nie przyszedł mi link aktywacyjny
załączam zdjęcie aktualne tego SZT, można dodać

https://i.snipboard.io/V95phT.jpg?nocache=1677083218698
Odpowiedz

(14.02.2023, 00:43)Kamil Sikora napisał(a):
(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady
Brednie i miejskie legendy wiecznie żywe... Nie ma to absolutnie nic wspólnego z prawdą i nie było w żaden sposób nawet rozważane, gdyż wówczas trwała intensywna produkcja elektrowozów serii EU07 i ET22 na krajowe potrzeby w celu zastąpienia trakcji parowej. Poza tym w Libii od 1965 roku cała sieć kolejowa była nieczynna, nie mówiąc już o jakiejkolwiek elektryfikacji! Aż dziw mnie bierze, że komuś chce się wymyślać takie bzdury, chyba z nudów... Maszyny te mogły oczywiście być lepiej wyposażone (w izolację silników trakc. wyższej klasy) jednak wyłącznie w celach testowych na potrzeby krajowe.
(11.02.2023, 23:34)KazET21224142 napisał(a):
(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady

Dla Libii? A to w latach 70-tych były plany budowy zelektryfikowanej linii kolejowej, bo nic o tym nie słyszałem.
Plany może i były ale nic konkretnego z tego nie wyszło i PKP nie miało z tym nic wspólnego...

Nic mi nie wiadomo o planach budowy kolei w Libii w latach 70-tych. Za to faktycznie w latach 90-tych przymierzano się już do pierwszych planów, a w 2008 roku zawarto kontrakty na budowę i zakup taboru z przedsiębiorstwami z Włoch, Rosji, Chin i USA. Tyle, że zakup taboru tyczył się tylko taboru spalinowego, a o budowy zelektryfikowanej linii w Libii nic mi w ogóle o tym nie wiadomo.
Myślę, że erap2 mógł też pomylić państwo z Marokiem do którego faktycznie odbył się eksport lokomotyw 201E. Ale mimo to nie wiem czy jakieś lokomotywy, które trafiły do PKP były pierwotnie przeznaczone dla Maroka?

A tak jeszcze zapytam, czy do Ilostanu można byłoby wprowadzić przydziały do lokomotywowni dla taboru SKPL?
Odpowiedz

Kolejna Maxima: 92 80 1 264 012-6 D-HVLE - ujeżdża ją 3 na podium najlepszych firm krzaków po LTC, Jaxanie - RAIL STM TYCHY. BTW czemu nie można dodać pojazdu na tym ilostanie?
Odpowiedz

Proszę o dodanie serii 388 (TAXX DC3). Pierwsze 5 maszyn już dostało dopuszczenie na PL i śmiga po Śląsku. Ogarnia ktoś jeszcze ten ilostan czy projekt upadł?
Odpowiedz

Dziękuję za tę ciekawostkę! Lokomotywy ET22-040 i ET22-003 z pewnością miały ciekawą historię, będąc pierwotnie przeznaczone do pracy w Libii. Ich podwójne izolacje, podwójne wentylatory i szyby z antyrefleksem były zapewne specjalnie dostosowane do tamtejszych warunków pracy.

Fakt, że te lokomotywy potrafiły poradzić sobie w trudnych warunkach, takich jak wyjazd z kopalni, jest imponujący. To dowodzi, że były to bardzo wydajne i niezawodne maszyny, które mogły być użyte w różnych warunkach.

Odpowiedz

Parę dni temu ( 27.03 ) SM42-2602 brała udział w wypadku na przejeździe w miejscowości Czerwonka. Dodałem zdarzenie.
2 miesiące temu dodałem zdarzenie z ST44-1257 pod Ostródą ( 22.01 ), nie wiem dlaczego go nie ma w karcie tego pojazdu Tu znalazłem na potwierdzenie: https://www.facebook.com/ostrodanews/pos...385298999/.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.