Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian
(18.03.2020, 10:47)chester napisał(a): Porządek trzeba zrobić w serii SP32.
Przypominam (lub informuję), że istniały SP49-001 (nr fabr 24995, typ fabryczny DE13) która potem stała się SP32-001 i skreślona była w 1991 roku i analogiczny los spotkał SP49-002 (potem SP32-002; nr fabr 24996)
Natomiast SP32-001' to ex-SP32-151 (nr fabr 25570, typ fabryczny LDE1300CP; przenumerowanie w 1992) oraz analogicznie SP32-002' to ex-SP32-152 (fabr 25571).

Aktualny przebieg SP32-001 (i SP32-002) jest kompilacją przebiegów SP49-001, SP32-001 i SP32-001' (analogicznie jest z SP32-002).
Ponieważ skończyłem wprowadzać to, co mogłem uzupełnić w serii ET22 (przejrzałem i uzupełniłem tych 1184 przebiegów) i akurat naszło mnie na przypomnienie wyginiętej w całości już serii, to zacząłem od takiego kwiatka. Warto to poprawić.
Porządek w serii SP32 już jest. Lokomotyw serii SP49 NIGDY NIE BYŁO na ewidencji PKP - planowano im co prawda takie oznaczenia nadać, jednakże wyłącznie na etapie produkcji i przed oficjalnym przekazaniem PKP w połowie 1985 roku. Widziałem zdjęcie lokomotywy serii SP32 oznaczonej jako SP49 i ustaliłem swego czasu, iż zostały wykonane jeszcze w Rumunii na wiosnę 1985 roku przed przekazaniem pojazdu PKP. Również przed publikacją serii SP32 odbyłem kilka długich rozmów z Pawłem Terczyńskim autorem wielu opracowań poświęconych lokomotywom w Polsce (m.in. Atlas Lokomotyw 2002, 2007 oraz Atlas Lokomotyw Spalinowych) z których wynikało, iż w momencie przyjścia tych pojazdów na PKP były one oznaczone już jako seria SP32 z numerami 001 i 002. Paweł potwierdził, że widział obydwie maszyny w Siedlcach w tamtym okresie i ręczy za to, iż były one oznaczone już jako SP32. Ponadto zapewnił mnie, iż w żadnych dokumentach związanych z tymi lokomotywami (wykazy ewidencyjne czy protokoły odbioru lokomotyw) nie figurowała seria SP49. 
Jeśli zaś chodzi o SP32 o numerach 151 i 152 nieodebrane przez PKP to kwestia wygląda podobnie - oficjalnie nigdy nie figurowały one na ewidencji PKP i w 1992 roku (daty dzienne są w bazie) zostały przenumerowane na SP32-001 i 002. Była to jednak nieoficjalna podmiana i do końca w papierach lokomotyw SP32-001 i 002 (P.Terczyński posiada skany tych dokumentów) figurowały dane lokomotyw z 1985 roku. Dlatego też zdecydowałem się na zawarcie informacji dotyczącej tych dwóch spraw jedynie w formie zdarzeń, nie zaś przebudów, zmian oznaczeń etc. o których nic konkretnego w dokumentach nie wiadomo  Wink 

Za uzupełnianie serii ET22 serdecznie dziękuję, każdy brak należy uzupełniać  Smile
(27.03.2020, 14:14)sopelsky napisał(a): Wypadałoby poprawić wpis o naprawie rewizyjnej z 2002 i zmienić malowanie na turkusowo-zielone.
ET22-829: http://ilostan.forumkolejowe.pl/index.ph...e=ET22-829
Proszę poprawić mój wpis z "Wyprodukowano" na "Zmiana barw". Przepraszam za przeoczenie tego pola.
ET22-815: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p...e=ET22-815
Zmieniłem i poprawiłem co potrzeba, dzięki za zwrócenie uwagi. 
(08.04.2020, 18:49)niemiec napisał(a): Jaki jest maksymalny możliwy rozmiar wrzucanych zdjęć? Zauważyłem, że mi je skaluje do max 1106 px szerokości. Wrzucam 1200 px.

1200x800 i 1,5 MB. Skalowanie zostało już wyłączone po ostatnich problemach z jakością i kolorystyką zdjęć.
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez Kacpix - 04.10.2017, 12:01
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez bodek610 - 20.07.2019, 18:35
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez Kamil Sikora - 08.04.2020, 23:01

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.