• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Częstotliwości kolejowe
#1
Prezentuję tutaj zbiorczą listę częstotliwości kolejowych, zebrałem je wszystkie do kupy z kilku miejsc. Niektóre mogą już nie być używane. Wartości podane w MHz. Moje wątpliwości i pytania na końcu.

Pasmo kolejowe:
150,050 - 151,975
153,000 - 154,775


150,100 (R1) – PKP
150,150 (R2) – PKP
150,225 (R3) – PKP
150,325 (R4) – PKP
150,375 (R5) – PKP
150,450 (R6) – PKP
150,575 (R7) – PKP
150,500 (R8) – PKP – ratunkowy, lokomotywownie
150,200 (R9/D1) – PKP – drogowy
150,350 (R10) – PKP – testy radio-stop

Rozpiskę kanałów 1-7 na poszczególne linie można znaleźć w kilku miejscach:
http://giller.pl/radioscanner/strony/sluzby/pkp.html
http://www.peter384.cal.pl/r/r.html
Mapa:
http://dl.dropbox.com/u/72860160/Kolej/pkp.png

150,300 (D2) – PKP – utrzymaniowy

150,175 (1) – PKP – energetyka
150,250 (2) – PKP – energetyka
150,475 (3) – PKP – energetyka
150,700 (4) – PKP – energetyka

150,7125 – PKP – SKM
150,775 – PKP – SKM

150,725 (1) – PKP – LHS – pociągowy
151,600 (2) – PKP – LHS – manewrowy
151,650 (3) – PKP – LHS – manewrowy

151,050 (1) – PKP – manewrowy (Poznań Franowo)
151,200 (2) – PKP – manewrowy (m.in. Poznań Franowo)
151,475 (3) – PKP – manewrowy (Warszawa – górka rozrządowa, Poznań Franowo)

153,650 (M1) – PKP – manewrowy (Kraków Prokocim Towarowy)
153,750 (M2) – PKP – manewrowy (Kraków Prokocim Towarowy)
153,850 (M3) – PKP – manewrowy (Kraków Prokocim Towarowy)

150,825 – PKP – manewrowy (Poznań Franowo)
150,925 – PKP – manewrowy (Kraków Główny Osobowy, Ostróda)
151,000 – PKP – manewrowy (Kraków Główny Osobowy)
151,200 – PKP – manewrowy
151,425 – PKP – manewrowy (Zawiercie, Warszawa)
151,500 – PKP – manewrowy (wagonownia w Warszawie)
151,600 – PKP – manewrowy (Poznań Główny)
151,625 – PKP – ochrona? (Warszawa)
151,700 – PKP – manewrowy (zestawianie składów w Warszawie)
151,725 – PKP – manewrowy (Warszawa – górka rozrządowa)
151,750 – PKP – manewrowy (m.in. Warszawa – górka rozrządowa)
151,775 – PKP – manewrowy (m.in. Poznań Główny)
151,800 – PKP – manewrowy (Warszawa – górka rozrządowa)
151,950 – PKP – manewrowy (Zawiercie)
153,150 – PKP – manewrowy (Warszawa Praga, Warszawa Wschodnia)
153,300 – PKP – manewrowy (Świdnik)
153,775 – PKP – manewrowy (Wrocław)

151,125 – PKP – LHS – rewidenci (Sławków LHS)
153,500 – PKP – LHS – manewrowy (Sławków LHS)
154,050 – PKP – LHS – manewrowy (Gołuchów LHS)

154,275 (1) – Górnośląskie Koleje Dojazdowe
154,300 (2) – Górnośląskie Koleje Dojazdowe

154,350 – PKP – szpital w Poznaniu

154,550 (S1) – PKP – SOK – podstawowy
154,525 (S2) – PKP – SOK – Wrocław

154,425 (K1) – PMP PW – KPP Kuźnica Warężyńska (ob. DB Schenker Rail Polska)
154,450 (K2) – PMP PW – KPP Szczakowa (ob. DB Schenker Rail Polska)
154,475 (K3) – PMP PW – KPP Kotlarnia (ob. KP Kotlarnia)
154,525 (K4) – PMP PW – KPP Maczki Bór (ob. CTL)
154,500 (K5) – PMP PW – KPP
153,625 (K6) – PMP PW – KPP
154,200 (K7) – PMP PW – KPP
154,4625 (K8) – PMP PW – KPP
153,675 (9) – PMP PW – manewrowy
153,950 (10) – PMP PW – manewrowy
154,075 (11) – PMP PW – manewrowy
154,2875 (12) – PMP PW – manewrowy
154,4375 (13) – PMP PW – manewrowy
154,4875 (14) – PMP PW – manewrowy
154,5125 (15) – PMP PW – manewrowy
154,6125 (16) – PMP PW – manewrowy
154,6375 (17) – PMP PW – manewrowy
154,7125 (18) – PMP PW – manewrowy

Rozpiska kolei piaskowych:
http://www.peter384.cal.pl/r/r.html

(wejście/wyjście)
150,625/154,475 – Metro Warszawskie
150,875/154,525 – Metro Warszawskie – główny
150,925/154,525 – Metro Warszawskie – utrzymaniowy
151,000/154,500 – Metro Warszawskie – Kabaty
151,250/154,450 – Metro Warszawskie – Policja
151,300/154,775 – Metro Warszawskie – Kabaty

150,850 – PKL – Gubałówka
151,325 – PKL – Kasprowy Wierch
151,525 – PKL – Butorowy Wierch
151,550 – PKL – Palenica
152,7875 – PKL – Góra Żar

150,625 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście)
151,125 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście)
151,275 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście)
151,625 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście)
151,700 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście)
151,825 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście)

171,0375 – PKL – Góra Parkowa
171,050 – PKL – Czantoria
171,350 – PKL – Szyndzielnia
427,450/417,450 – PKL – Góra Żar

171,050 – KL Czantoria
171,975 – KL Świeradów-Zdrój

171,500 – PKP – bocznica Kopalni Mietków
171,525 – PKP – bocznica Kopalni Graniczna w Goczałkowie
171,5625 – PKP – bocznica Kopalni Paczków
171,8625 – PKP – bocznica EC Dalkia w Poznaniu
449,3625 – PKP – Małaszewicze (terminal)

419,5875/429,5875 – PKP SKM

78,4625 – GATX – Płock
152,0125 – Euronaft Trzebinia
152,025 – ZTK Siarkopol
152,5125 – Transchem – Włocławek
152,675 – Transoda – Inowrocław
152,600 – WARS – Oddział Centrum w Warszawie
152,875 – WARS – Oddział Centrum w Warszawie
152,9125 – Transoda – Janikowo
154,600 – Newag
155,750 – Newag
155,750 – FW Gniewczyna
155,825 – FW Gniewczyna
157,975 – FPL
160,0375 – Koltar – teren ZA Azoty Tarnów
163,6875 – Orlen KolTrans – Płock
171,075 – Spedkoks – Dąbrowa Górnicza
171,300 – Spedkoks – Dąbrowa Górnicza
171,425 – EKK Wagon
171,475 – Kolprem – Huta Florian w Świętochłowicach
171,5375 – Kolprem – Huta im. E. Cedlera w Sosnowcu
171,550 – GATX – Słotwiny
171,550 – Rail Polska – Włosienica
171,575 – kolej kopalni w Staszowie
171,7125 – DB Schenker Rail Polska (d. ZTKiGK Zabrze)
171,0125 – Lotos Kolej – Gdańsk i Jasło
171,825 – Lotos Kolej – Gdańsk i Jasło – podstawowy
171,850 – Port Gdańsk – kolej
171,975 – KWB Konin – kolej
436,500 – Kolprem – Dąbrowa Górnicza
436,6875 – PMT – cały kraj
437,425 – Kolprem – Huta im. T. Sendzimira w Krakowie
437,450 – Kolprem – Huta im. T. Sendzimira w Krakowie
437,475 – Kolprem – Huta im. T. Sendzimira w Krakowie
448,575 – PMT – tereny KGHM
448,5625 – PMT – tereny KGHM

155,5125 – WKD
155,600 – WKD
155,6375 – WKD
468,250 – WKD

446,04375 MHz (4) – prywatne radiotelefony przenośne 446 – Grupa Kolejowa Pokojowego Patrolu WOŚP – Kostrzyn nad Odrą


Moje pytania:
  1. Dlaczego tylko SOK Wrocław używa kanału 2?
  2. Czy jest gdzieś rozpiska na całą Polskę częstotliwości używanych do manewrów?
  Odpowiedz
#2
Manewrowe LHS (2) (3) tego nie używają (przynajmniej w lubelskiej części linni)

http://www.nasluchy.tk/ Dużo można znaleźć tu. Zwłaszcza jeżeli chodzi o kanały manewrowe.
  Odpowiedz
#3
Wedle moich danych sok we Wrocławiu nadaje na 154,5500 czyli tak jak w całej Polsce. Z drugiej strony znowu ciężko stwierdzić czy tak jest, bo sokiści (przynajmniej w Lesznie i Wrocławiu) mówią coś przez radio od wielkiego dzwonu.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? Smile
  Odpowiedz
#4
To co zostało w tym temacie wymienione jeśli chodzi o Policję i SOK to owszem tych kanałów używa się wyłącznie jako pogotowie tzn. Kanał informacyjny. Kanał SOKu oraz kanał służb mundurowych są tak kodowane że nie ma możliwości prowadzenia nasluchu przez osoby trzecie.
  Odpowiedz
#5
Kanały SOK-u nie są w żaden sposób „kodowane”. Kanały Policji w większych miastach są cyfrowe, których nie można podsłuchać, ale na większości kraju w dalszym ciągu nadają analogowo. Nawet tam gdzie mają cyfrowe (np. TETRA) jako uzupełnienie używają analogowych.
  Odpowiedz
#6
Valcyte, ciekawe co mówisz. Szczególnie, że w tym momencie słucham sobie wrocławskiej drogówki, a wczoraj miałem straż pożarną Smile
PKP jest 'spoko' - lubisz to? Smile
  Odpowiedz
#7
Zgadzam się ale jeszcze raz mówię to są kanały informacyjne dla innych służb. Na starych modelach radiotelefonów i na nowszych mamy przycisk który umożliwia połączenia bezpośrednie z innymi służbami jak pogotowie, straż pożarna. W najnowszych modelach Motoroli takie połączenie gdzie sprawdza się dane osobowe jak i podaje różnego rodzaju informacje dotyczące wezwania załogi są kodowe. Identycznie jest z częstotliwością SOKu niektóre informacje jak np. wypadku z udziałem osoby trzeciej są podawane na częstotliwości ratunkowej aby inne służby mogły o tym wiedzieć. A inne informacje są kodowane tak jak w przypadku Policji.
Ps. na skaner częstotliwości wpada tylko pasmo analogowe czy stary system który jest używany w służbach mundurowych jako kanał ratunkowo/informacyjny i wtedy możemy usłyszeć rozmowę ( dlaczego np. raz na dwie godziny ktoś coś powie a no dlatego że reszta sygnału to pasmo cyfrowe ). Jeśli wpada sygnał cyfrowy na odbiornik czyt. skaner częstotliwości słyszymy tylko " buczenie ".
  Odpowiedz
#8
Valcyte: W jaki sposób kanał SOK-istów jest kodowany? Przecież oni jadą na analogowych, więc w jaki sposób chcesz zakodować ten sygnał?
  Odpowiedz
#9
Pozwolę sobie uzupełnić lekko listę o parę częstotliwości z mojego podwórka. Nie jestem aż na tyle ogarnięty aby dokładnie podać, jaki przewoźnik tego użytkuje, czy jest to częstotliwość manewrowa czy jakaś inna, jednakże poniższe częstotliwości są nasłuchiwane wraz z kolegą kiedy idziemy na szlak ;-)

150,4500 - Szczecin Pomorzany, Szczecin Wzgórze Hetmańskie, Szczecin Turzyn
150,5750 - Szczecin Skolwin, Szczecin Glinki, Police
150,3750 - Gryfino, Szczecin Podjuchy (?)
150,3250 - Stargard Szczecińśki Kluczewo, Pyrzyce (?)

Tam gdzie widnieje znak zapytanie oznacza, to, że jest to mój domysł oparty na wcześniej stacji gdzie taka częstotliwość istnieje. Możliwe, że niektóre z nich są już niezgodne z dzisiejszym stanem - jest to wykaz sprzed około roku, który otrzymałem od kolegi, kiedy myślałem o kupnie radiotelefonu. Mariusz, jak możesz zweryfikuj w miarę możliwość te dane ;-)
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#10
rysiogeniusz, to co podałeś to standardowe częstotliwości kolejowe szlakowe. Tutaj jest mapa na jakich szlakach jaki kanał jest używany:
http://www.peter384.cal.pl/r/r.html

A tutaj rozpisane słownie:
http://radioscannerpolska.pl/strony/sluzby/pkp.html

Wink
PKP jest 'spoko' - lubisz to? Smile
  Odpowiedz
#11
rysiogeniusz:
To są kanały pociągowe.

150,450 MHz to kanał 6, a więc linia z Poznania przez Dąbie, Port Centralny, Główny, Wzgórze Hetmańskie i Turzyn oraz do Gumieniec.
150,575 MHz to kanał 7, do którego przypisano linię od Turzynu do Polic.
150,375 MHz to kanał 5, Nadodrzanka do Podjuch (kanał zmienia się pomiędzy mostem a SPA).
150,325 MHz to kanał 4, linia z Kostrzyna przez Pyrzyce do Stargardu Szczecińskiego.
W Szczecinie masz jeszcze kanał 3, od Dąbia w kierunku Goleniowa: 150,225 MHz.
  Odpowiedz
#12
Zebrzydowice - Cieszyn K4 ale jest ciekawostka :-)
Cieszyn - Czeski Tesin K5 gdzie Výpravčí (dyżurny ruchu) na nastawni dysponującej w Czeskim Tesinie posiada Polski radiotelefon pracujący na kanale 5 w celu porozumiewania się z mechanikami wjeżdżającymi do stacji Czeski Tesin
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
  Odpowiedz
#13
Mariusz W., loony, dziękuje za wytłumaczenie Wink Przy okazji, sorry za zmianę tematu ale czy podanym niżej radyjkiem dam radę czegoś posłuchać?

http://allegro.pl/radiotelefon-intek-50 ... 42664.html
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#14
Mariusz W., sygnał pracowników SOK jest analogowy ale tylko wtedy kiedy jest uruchamiany kanał ratunkowo/informacyjny. Ja korzystam też z radiotelefonu który posiadam w pracy i wszystkie dyspozycje wydawane pracownikom SOK z mojego rewiru są kodowane. Nie prawdą jest że na częstotliwości SOK mało się dzieje wręcz przeciwnie.
  Odpowiedz
#15
rysiogeniusz napisał(a):Mariusz W., loony, dziękuje za wytłumaczenie Wink Przy okazji, sorry za zmianę tematu ale czy podanym niżej radyjkiem dam radę czegoś posłuchać?

http://allegro.pl/radiotelefon-intek-50 ... 42664.html

Coś posłuchasz ale na pewno nie kolej bo to radio pracuje w paśmie PMR czyli na częstotliwości 446MHz.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości