• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prędkość szlakowa
#1
Witam.
Mam pytanie dotyczące prędkości szlakowej. Linia 274 Jelenia Góra-Wrocław Gł. Modernizacja w trakcie. Na zmodernizowanym torze widziałem wskaźnik W27 pozwalający na jazdę z prędkością 120 km/h. Na czole budyń-nie ma problemu z osiągnięciem takiej prędkości, ale jechaliśmy równe 100 km/h. Z niepotwierdzonych źródeł dowiedziałem się, że 120 km/h jest tylko dla SA i lekkich SZT. Normalne składy mają jechać 100 km/h.
Czy to nieporozumienie z tą różnicą prędkości?
  Odpowiedz
#2
Może TLKi mają w rozkładzie na tym odcinku 100km/h
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
  Odpowiedz
#3
Wątpię-im szybciej tym lepiej. PKP IC wykorzystałoby możliwość szybszej jazdy. PR-jednostki jechały też 100 km/h (widziałem na liczniku z pierwszego przedsionka przy otwartych drzwiach maszynisty). Jednostki mają 110 km/h. Jechaliśmy równe 100 km/h, a byliśmy opóźnieni o 20 min. Gdyby można byłoby jechać 120 km/h na pewno jednostką pojechałoby się 110 km/h (prędkość konstrukcyjna) dla nadrobienia opóźnienia.
  Odpowiedz
#4
Jak ma w rozkładzie 100 km/h to nawet jak ma opóźnienie to nie może jechać szybciej.
  Odpowiedz
#5
Wątpię, czy jest taka prędkość rozkładowa-po co 100 km/h kiedy można 120 km/h? To zwiększenie atrakcyjności (szybciej) połączenia.
  Odpowiedz
#6
Bo rozkład stary i nikt nie aktualizuje na kilka miesięcy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#7
Bo inna prędkość na szlaku jest dopuszczalna dla towarowych, inna dla EZT/składów, a jeszcze inna dla autobusów szynowych.
  Odpowiedz
#8
Czyli można interpretować wskaźnik W27-prędkość 120 km/h (tylko dla SA/lekkie SZT)??
Przecież linii nie modernizuje się dla SA/SZT do takiej prędkości (SA/SZT po tej linii nie jeżdżą).
  Odpowiedz
#9
Na wskaźniku jest wskazana największa dopuszczalna prędkość.
Pozdrawiam ;-)
  Odpowiedz
#10
Nie wszystkie EN57 i EN71 maja prędkość maksymalną 110 km/h. Niektóre z nich mają Vmax=100 km/h. Z tego powodu kibelki zazwyczaj trasuje się na 100 km/h, aby nie było drobnych opóźnień, jeżeli akurat się trafi taki, co więcej jak 100 km/h nie może jechać.
  Odpowiedz
#11
Jeżeli ma rozkładową 100 i jechałby po CMK z EP09, to wraz będzie musiał trzymać się swojej prędkości rozkładowej.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
  Odpowiedz
#12
maszynista napisał(a):Mam pytanie dotyczące prędkości szlakowej. Linia 274 Jelenia Góra-Wrocław Gł. Modernizacja w trakcie. Na zmodernizowanym torze widziałem wskaźnik W27 pozwalający na jazdę z prędkością 120 km/h. Na czole budyń-nie ma problemu z osiągnięciem takiej prędkości, ale jechaliśmy równe 100 km/h. Z niepotwierdzonych źródeł dowiedziałem się, że 120 km/h jest tylko dla SA i lekkich SZT. Normalne składy mają jechać 100 km/h.
Podejrzewam że tam jest drogowa 120km/h i pod nią trasowane są pociągi, natomiast może tam obowiązywać jakieś czasowe zwolnienie do 100km/h ze względu na nieustabilizowanie się toru.

Co do tego co zostało powiedziane na temat prędkości. Jeszcze nie widziałem żeby na szlaku gdzie prędkość wynosi powyżej 80km/h była inna wartość dla szynobusów i dla pozostałych. Zwykle jeśli jest ustalone 120km/h to pociągu na składach wagonowych trasuje się na 120km/h, a kible na 100km/h. Niektóre kible mimo dopuszczenia do 110km/h potrafią jechać ledwo 100, dlatego taka jest praktyka na kolei. Są nieliczne szlaki i pociągi gdzie kible trasuje się na 110km/h.
  Odpowiedz
#13
Czyli po zakończeniu modernizacja (ustabilizowanie się toru lub inne prace) do Wrocławia Głównego z Jeleniej Góry pojedziemy z prędkością 120 km/h. Oczywiście łuków i miejscowych zwolnień nie liczę.
Będziemy (transport kolejowy) najszybszym środkiem transportu do Wrocławia Gł.
  Odpowiedz
#14
semaforek napisał(a):...... Jeszcze nie widziałem żeby na szlaku gdzie prędkość wynosi powyżej 80km/h była inna wartość dla szynobusów i dla pozostałych.....
Nie masz racji ;-D
Poniżej dwa wycinki tabel dopuszczalnych prędkości szlakowych. Porównaj sobie.

[Obrazek: predkosci.gif]


Jeżeli kogoś interesują całe wykazy proszę o info na priv z podanym adresem e-mail to wyślę.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
  Odpowiedz
#15
Z tego co widzę SA jadą wolniej niż składy wagonowe-tam gdzie 130 km/h SA mają 120 km/h. Nie wiem dlaczego. SA są dużo lżejsze.
I co to jest Autobus Szynowy-definicja. Nie ma pojazdu trakcyjnego o nazwie Autobus Szynowy. Są za to SWS-Spalinowy Wagon Silnikowy oraz SZT-Spalinowy Zespół Trakcyjny.
Jeżeli SA135 jest Autobusem Szynowym to co powie się na SA134?
Czy 3xSA136 też weźmiemy za Autobus Szynowy?
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości