Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MD Stargard Szczeciński
#1
Poszukuję wszelkich informacji związanych z MD Stargard Szczeciński, w szczególności datę rozpoczęcia funkcjonowania oraz zakończenia. Oprócz tego ilostan - wspólnie z kolegą stworzyliśmy takowy, jednak za pewne brak w nim pewnych danych dlatego proszę o pomoc

Z góry dzięki za wszelkie informacje ;-)
Odpowiedz

#2
Historia:

Powstała w 1916r. miała 22 bramy do dziś zachowało się ich 21, jedna brama kilkanaście lat wcześniej została zamurowana

Trakcja parowa:

W początkowych latach istnienia była to parowozownia wewnątrz prowadzone były naprawy oraz konserwacje parowozów, na skutek zniszczeń wojennych w dużym stopniu lokomotywownia została zniszczona na szczęście szybko uporano się z uszkodzeniami.Parowozy jakie w tamtych latach były naprawiane i konserwowane to: Tp4, Ty2, Oi1, Tkp1, Ty43, Ok1, likwidacja zużytych parowozów spowodowała wprowadzenie do eksploatacji nowych serii parowozów: Pt47, Ty45, Tkt48, Ol49, Ty51. W 1956r. Ministerstwo Komunikacji podjęło decyzję o zaprzestaniu zakupów parowozów dla PKP. Eksploatacja trakcji parowej została zakończona w 1988r. (z wyjątkiem obsługi turystycznej)

Trakcja spalinowa:

W kwietniu 1965r. pierwsze spalinowe lokomotywy serii SM03 trafiły na teren oddziału Trakcji Stargard Szczeciński (do lokomotywowni Stargard) następnie jesienią 1967r. trafiła pierwsza lokomotywa spalinowa serii SM41 (zmieniono ją potem na SM40, aby następnie wszystkie lokomotywy tej samej serii tam ulokować.)


Trakcja elektryczna:

Lokomotywownia Stargard przyjęła w 1978r. lokomotywy serii ET22 do obsługi ruchu towarowego.
Zwiększenie ilostanu elektrowozów w lokomotywowni Stargard spowodowało zmniejszanie wykorzystania obiektów lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie.

Z ważniejszych osiągnięć służby trakcji w zakresie zaplecza technicznego można wymienić:

- przygotowanie zaplecza do utrzymania lokomotyw serii ET22 (1979r.)
- wybudowanie stanowisk do obsługi lokomotyw serii ET41 w (1981r.)
- budowa stanowiska napiaszczania lokomotyw- budowa budynku magazynowo-administracyjnego

-W związku z zakończeniem modernizacji i przekazania w dniu 7.09.1989r. do eksploatacji Lokomotywowni Szczecin Port Centralny w 1993r.

Pomorska DOKP podjęła decyzję o przekazaniu z lokomotywowni Stargard lokomotyw elektrycznych i pracy trakcyjnej do lokomotywowni Szczecin Port centralny.
Odpowiedz

#3
Mykolej napisał(a):Historia:

Powstała w 1916r. miała 54 stanowiska i 22 bramy do dziś zachowało się ich 21, jedna brama kilkanaście lat wcześniej została zamurowana

A co to za brednie?? Jedna hala miała 54 stanowiska i 22 bramy czy dwie hale wachlarzowe??
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#4
[Obrazek: 63449_400445010054372_854188018_n.jpg]
Odpowiedz

#5
Mykolej napisał(a):Obrazek

Na geoportalu doskonale widać dwie hale (w tym jedną rozebraną).. I tyle widział 25 lat temu mój kolega...
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#6
Ariel Ciechańsk napisał(a):
Mykolej napisał(a):Obrazek

Na geoportalu doskonale widać dwie hale (w tym jedną rozebraną).. I tyle widział 25 lat temu mój kolega...

Też to widziałem, dlatego sprostowałem z ilością miejsc
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.