• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Agonalny stan linii Katowice - Tarnowskie Góry
#1


Podróż zarejestrowana z okna pociągu TLK Wiking relacji Katowice - Tarnowskie Góry -
Wieluń - Ostrów Wlkp. - Poznań - Szczecin w dniu 15.07.2012.

Stan tej linii jest tak fatalny, że pomiędzy Katowicami a Tarnowskimi Górami pociąg jedzie równo godzinę a średnia prędkość nie przekracza 50km/h z kilkoma wyjątkami. Są fragmenty, gdzie widać tylko jeden tor, drugi oznaczony symbolem D1 jest już częściowo lub całkowicie zarośnięty. Są fragmenty, gdzie strach było mieć włączoną kamerę, gdyż gałęzie obijały się o wagony tak mocno.

Polecam oglądać cały filmik.
  Odpowiedz
#2
Ciekawym jest fakt, że nie remontują tego odcinka. Przecież tym szlakiem jeździ sporo pociągów towarowych.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#3
DamianT, PLK tak, czy siak pobiera opłatę za dostęp do infrastruktury, a po co mają tylko wydawać pieniądze :-D
  Odpowiedz
#4
Ten odcinek leży na jakimś ważnym ciągu transportowym UE? Jeśli nie, to odcinek idealne do rewitalizacji z RPO dla województwa śląskiego.
  Odpowiedz
#5
W ciągu transportowym nie leży, ale stanowi fragment:
1. najkrótszego kilometrażowego połączenia Poznania i Katowic
2. słynnej trasy węglowej z Pomorza na Śląsk

Jak nie było linii E30+E59 to cały ruch północ - południe przebiegał tą właśnie linią.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#6
Coś również ze śląska:



Szok :-O
  Odpowiedz
#7
Takie podnoszenie toru jest jak najbardziej dopuszczalne Tongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#8
Najnormalniejsze w świecie usuwanie szkód górniczych przez podnoszenie toru na uprzednio wysypany piasek. Niestety, ze względów bezpieczeństwa na odcinkach gdzie występuje zagrożenie szkodami górniczymi jeździ się z minimalnymi prędkościami.
  Odpowiedz
#9
To nie lepiej od podstaw zmodernizować linię tylko stosować jakieś środki pośrednie.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#10
Jak dasz fundusze i zaproponujesz objazd to czemu nie?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#11
A tym czasem w Chorzowie..
;-)
Co do jeżdżenia na piasku fakt faktem ze na bocznicy, ale u mnie podbijali ostatnio ziemię także nic mnie już nie zdziwi..
Łowcy Rp1 team fan.
  Odpowiedz
#12
A cóż pomoże wielka modernizacja jeżeli teren przez który przebiega linia kolejowa jest objęty szkodami górniczymi ?? Otóż nic nie pomoże. Osiadania terenu nad podziemnymi wyrobiskami mające znaczący wpływ na infrastrukturę kolejową może trwać nawet do 20 lat po zakończeniu eksploatacji górniczej. I nie pomogą tu żadne wielkie nakłady. Czyli dla bezpieczeństwa będą obowiązywały prędkości rzędu 20-30 km/h, aż górotwór się uspokoi.
  Odpowiedz
#13
Przecież ta linia znajduje się w planach modernizacji, jeżeli w końcu zdecydują się wybudować linię na lotnisko w Pyrzowicach. No chyba, że przez te straty górnicze linia pójdzie zupełnie bokiem, ale jaki to miałoby sens? Ale wydobycie w tamtych rejonach chyba zakończono?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#14
Wydobycie węgla na wielu odcinkach linii kolejowych trwa nadal, albo jest planowane. W rejonie Bytomia wydobywa kopalnia Bobrek - Centrum w tym z pod szlaku Bytom - Tarnowskie Góry. Po za tym przeczytaj uważnie pisałem wcześniej - szkody górnicze występują do 20 lat po zakończeniu eksploatacji. Linię można zmodernizować, ale na odcinkach gdzie występuje oddziaływanie górnicze będzie obowiązywać prędkość 20-30 km/h.
  Odpowiedz
#15
Na odcinku Katowice - Bytom żadne wydobycie chyba już nie ma miejsca. Szlak Bytom - Chorzów Stary dobre kilka lat temu został wyremontowany, prędkość drogowa wynosi tutaj 100 km/h i do dzisiaj nie pojawiło się tutaj ani jedno ograniczenie prędkości ze względu na szkody górnicze. Tak więc odcinek Katowice Załęże - Chorzów Stary z powodzeniem można zrewitalizować, myślę, że tutaj powinien się wykazać UMWŚ i wykorzystać środki z RPO.

Z odcinkiem Bytom - Karb - Bytom Północny faktycznie jest już gorzej, bo tam teren stale osiada. Ale już na odcinku Bytom Północny (Radzionków) - Tarnowskie Góry nie ma szkód górnicznych, a co za tym idzie, podobnie jak w przypadku odcinka Katowice Załęże - Chorzów Stary, fragment ten powinien zostać zrewitalizowany w ramach RPO.

Podsumowując, problematyczny staje się jedynie odcinek Bytom (Bytom Karb) - Bytom Północny, który jest w stanie agonalnym. Tutaj nie mam pomysłu na rozwiązanie problemu.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków - Rzeszów Adams 141 23 967 26.03.2018, 13:13
Ostatni post: Adams
  Warszawa: Zły stan kolejowego mostu Gdańskiego. Konieczny większy remont kazio 0 908 24.06.2016, 08:40
Ostatni post: kazio
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 17 000 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131
  Linia 139 Katowice - Bielsko Biała - Żywiec - Zwardoń Matz32 0 2 595 10.11.2013, 17:42
Ostatni post: Matz32
  Stan przejazdów kolejowych w Polsce Gżągal 5 2 030 19.02.2013, 10:06
Ostatni post: DamianT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości