Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Które linie znikną z rozkładu 2012/2013?
#1
Wielokrotnie słyszeliśmy o przypadkach likwidacji kolejnych połączeń kolejowych przez przewoźników do spółki z urzędami marszałkowskimi oraz Ministerstwem Transportu, co w wielu miejscach skutkowało znacznym ograniczeniem dostępu do komunikacji publicznej. W ostatnich latach zawieszono ruch pociągów na wielu regionalnych trasach kolejowych m.in. z Aleksandrowa do Ciechocinka, z Żywca do Suchej Beskidzkiej, ze Stróż do Jasła, a także międzynarodowych pomiędzy Krynicą a Pławcem, Czeremchą a Wysokimi Litewskimi czy Nysą, Głuchołazami i Jesionikiem.

Także likwidacji uległy połączenia międzyregionalne m.in. do Zagórza, Zgorzelca, Kostrzyna, Chojnic czy Grudziądza.

PLK zamyka całkowicie dla ruchu odcinki Lubliniec – Fosowskie – Opole Główne (od IV 2013 r.) oraz Dobieszyn – Radom (od VII 2013 r.). Natomiast ruch na linii 91 pomiędzy Rudzicami a Rzeszowem będzie prowadzony jednotorowo, co zapewne oznaczać będzie znaczne cięcia w ofercie przewoźników oraz wydłużenie czasu jazdy. Dodatkowo w tym ostatnim przypadku pociągi nie mogą wykraczać poza odcinek Kraków Główny – Przemyśl Główny – czyli można się spodziewać likwidacji pociągów z Krakowa do Zamościa i Krynicy oraz z Przemyśla do Wrocławia i Szczecina. Tym samym rejon Podkarpacia zostanie odcięty od reszty kraju.

Z innych ciekawostek „zakopianka” zostanie zamknięta na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka w godzinach 22 – 5, co spowoduje znaczne utrudnienia w ruchu pociągów nocnych, gdyż pierwszy pociąg dojedzie dopiero po 8 do Zakopanego, a ostatni będzie musiał wyjechać przed 19. W przedziale tym aktualnie znajdują się cztery pociągi TLK: Monciak-Krupówki, Podhalanin, Nosal i Regle.

więcej na: www.rynek-kolejowy.pl
Odpowiedz

#2
Czyli zwijanie polskiej kolei ciąg dalszy. Dlaczego w Czechach czy na Słowacji się da, a u nas nie?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#3
A czy odcinek Lubliniec - opole nie ma być w całości zrewitalizowany w tym czasie? A zakopianka to nie wiem, PLK likwidują nocki pracownikom?
Odpowiedz

#4
hutterdm napisał(a):A czy odcinek Lubliniec - opole nie ma być w całości zrewitalizowany w tym czasie?

Wydaję mi się, że to właśnie o to chodzi. A że jeden tor więc idzie do czasowego zamknięcia. No ale pewności nie mam.
Odpowiedz

#5
na innych chyba też? Coś mi się przypomniało, Massel powiedział niedawno:

Cytat:Chcemy, aby więcej było inwestycji o mniejszym zakresie, krótszym czasie realizacji, wykonywanych przy całkowitym zamknięciu linii. To zmusza wykonawców do maksymalnej koncentracji robót i oddania inwestycji w terminie. Jeśli mówimy o łącznicy koniecpolskiej, tam jest spory odcinek jednotorowy pomiędzy Lublińcem a Opolem. I już zapadła decyzja PKP Polskich Linii Kolejowych, że w trakcie obowiązywania następnego rozkładu jazdy, w roku 2013 linia ta zostanie całkowicie wyłączona, będzie przez jazdy około rok niedostępna dla przewoźników. I w tym czasie będą wykonane roboty.
Najgorsze co może być, to zamknięcie odcinkami linii i „dłubanie” przy niej przez wiele lat, kiedy na dodatek co parę tygodni zmienia się rozkład jazdy.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... linii.html

wypowiedź sprzed 5 miesięcy...
Odpowiedz

#6
Artykuł w Rynku Kolejowym ma wiele nieścisłości.
Odpowiedz

#7
Jeśli chodzi o zamknięcie na czas remontów, co tylko je przyśpieszy, to takie zamknięcia akurat popieram, tylko trzeba zapewnić coś w zamian mieszkańcom. Chyba nie chcemy z siebie robić pośmiewiska ciągle nie mogąc zmodernizować jednej linii w rozsądnym czasie i po rozsądnych kosztach, a powtórek z Warszawa - Gdańsk nikt chyba nie chce...

Co do Zakopanego to fatalny pomysł, zastanawiam się w jakich godzinach aktualnie jest zamknięta linia do Wisły, bo chyba też już nie nocek na odcinku Chybie Mnich - Wisła Głębce.
Odpowiedz

#8
Cytat:zastanawiam się w jakich godzinach aktualnie jest zamknięta linia do Wisły, bo chyba też już nie nocek na odcinku Chybie Mnich - Wisła Głębce.

Ten, kto szuka, znajdzie. Poniżej link do wykazu linii ze zmianami w ich użytkowaniu:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/R ... .7_w.0.pdf

Linia 191 Goleszów - Wisła Głębce jest czynna w godzinach 5:00 - 21:00 - tak wynika z tego dokumentu. W rzeczywistości we wszystkie dni tygodnia za wyjątkiem sobót kursuje pociąg KS 44023, który wjeżdża na tą trasę opuszczając stację w Goleszowie o 21:41 i meldując się w stacji docelowej o 22:17. PLK nie wie, co publikuje. Od nowego rozkładu jazdy ostatni w dobie pociąg do Wisły ma odjeżdżać z Katowic później, niż wspomniany KS 44023. A więc teoretycznie linia nieczynna, w praktyce czynna dla jednego późnowieczornego pociągu.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Linie kolejowe nr 206 / 209 / 356 Lutek 12 7 760 18.10.2013, 08:27
Ostatni post: Lutek
  Linie kolejowe z lotu ptaka masovian 6 4 617 24.08.2013, 13:18
Ostatni post: masovian
  Które linie kolejowe znikną na zawsze? Trzeba je przejechać! loony 11 5 697 30.06.2013, 22:01
Ostatni post: Elektronik
  Najbardziej obciążone linie kolejowe w Polsce bmwm5thebest 7 6 083 08.05.2013, 09:39
Ostatni post: DamianT
  Linie niedochodowe, czy źle zarządzane? kris123 91 28 017 19.07.2011, 18:11
Ostatni post: karolmaszynista

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.