Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RŻD - elektrowozy trójsekcyjne
#1
Według http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD5%D0%9A elektrowozy Э5К ("E5K") są produkowane od 2004 . przez НЭВЗ (ООО «Производственная компания „Новочерка́сский электровозострои́тельный завод“» ) - skrót czytamy NEWZ; siedzibą tej spółki jest Nowoczerkask (w obwodzie rostowskim) - ten sam zakład wyprodukował np. ET42.
Wracając do Э5К -są to maszyny BoBo zasilane prądem zmiennym 25 kV 50 Hz, z silnikami komutatorowymi zawieszonymi za nos typu НБ-514Б o mocy ciągłej 765 kW każdy, prędkość konstrukcyjna 110 km/h.

Istnieją wersje:
-jednosekcyjna Э5К (zbudowane 32 szt. z lat 2007-2009 -np. nr Э5К-001 http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19208 )
-dwusekcyjna 2ЭС5К - znane maszyny od nr 2ЭС5К-001 (prod. listopad 2004 r., foto http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19031) do nr 2ЭС5К-164 (rok prod. 2012)
-trójsekcyjna 3ЭС5К - Pierwszy egzemplarz 3ЭС5К-001 powstał poprzez dodanie trzeciej (bezkabinowej) sekcji do 2ЭС5К-045.

Trójczłony w ruchu: np.
http://www.youtube.com/watch?v=HlQCYn8Whk4
http://www.youtube.com/watch?v=NSX59xgTZkg

Na dzień dzisiejszy portal <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> wykazuje następujące numery inwentarzowe trójczłonów: od 001 do 285, od 299 do 310 włącznie (w tym nry 299 oraz od 301 do 310 z uwagą, że są to nowe maszyny, jeszcze bez przydziału do określonej lokomotywowni i jeszcze nie eksploatowane) oraz od 701 do 710 włącznie (te ostatnie należą do prywatnego przewoźnika ЗАО "НефтеТрансСервис" -tzw. zamknięta, tj. "niegiełdowa" spółka akcyjna Nieftietranssierwis, działa od 2006 r. -strona spółki: http://neftetransservis.ru/ .
Wygląda na to, że loki Nieftietranssewisu to nówki, wyprodukowane w br., może nawet jeszcze nie eksploatowane.
Ogólnie tabor trakcyjny tego przewoźnika wygląda tak:
Seria Liczba
3ЭС5К -> 10
ВЛ80С, СМ, СК ->6
2ЭС4К -> 6
2ТЭ116 ->1
Razem -> 23
Wg ich własnej strony w 2011 . mieli w dyspozycji ok. 60 000 wagonów, przewieźli ponad 6 mln. ton ładunków.

W Europie tych lokomotyw nie spotkamy - jednosekcyjne można spotkać na Kolei Krasnojarskiej, a wszystkie odmiany występują na Kolejach: Wschodniosyberyjskiej, Zabajkalskiej i Dalekowschodniej (zwraca uwagę dużo maszyn na stanie lokomotywowni Chabarowsk). Ich zatrudnienie to ruch towarowy na linii transsyberyjskiej, a także na już zelektryfikowanej części BAMu (od zachodu do stacji Taksimo).
Np tu mamy maszynę 3ЭС5К-002 na BAM-ie:
http://alekseifomin.ucoz.ru/photo/bam/b ... k/12-0-428
Romek_L
Odpowiedz

#2
Jeżeli dobrze liczę to te trójczłony mają 9MW mocy! Ale i tak im brakuje o rekordzisty Traxxa H80 AC o mocy 10,8MW.
Odpowiedz

#3
10,8 to rekord, ale w takim razie w jakiej kategorii? Po Azji kursują dwusekcyjne maszyny o mocy blisko 20 MW.
Odpowiedz

#4
wow! nie wiedziałem o tym. Przybliżysz nam tą konstrukcję?
Odpowiedz

#5
Dodajmy, że te elektrowozy sa w Rosji lepiej znane pod nazwą (ZTCW nadaną pzez producenta) Jermak (Ермак) - ku czci odkrywcy, podróżnika i zdobywcy Syberii, Jermaka Timofiejewicza (Ермак Тимофеевич) -urodzonego w latach 1532-1543 (dokładna data nieznana), zginął 6. sierpnia 1585 u ujścia rzeki Wagaj (obecnie jest to w rejonie wagajskim obwodu tiumeńskiego) ; współczesni nazywali go Jermak Timofiejew (Ермак Тимофеев) lub Jermołaj Timofiejewicz Tokmak (Ермолай Тимофеевич Токмак). Żeby nie pogłebiac offtopu -więcej info o Jemaku - nawet w encyklopedii, np. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1% ... 0%B8%D1%87
Romek_L
Odpowiedz

#6
Wracając do Jermaków, czyli 3ЭС5К:
Odkąd ostatnio o nich dyskutwoaliśmy, wyprodukowano ich sporo. Z zasady są kierowane na Kolej Zabajkalską (lokomotywownia - Mogocza, Amurskoje), Wschodniosyberyjską (np. nr 451-472 - depo Wichoriewka), sporadycznie na Kolej Dalekowschodnią: lok 3ЭС5К-483 -Dalniewostocznaja żelieznaja doroga Дальневосточная железная дорога /depo TczE2 Chabarowsk drugi TЧЭ-2 Хабаровск-II - tam już zresztą służą nr 186-194
Wyjątkowo nr 434 pozostaje maszyną zakładową producenta, pod nadzorem Kolei Północnokaukaskiej:
3ЭС5К-434 Северо-Кавказская железная дорога ОАО ПК "НЭВЗ"

Obecnie (10.07.2014) najwyższy numer na inwentarzu RŻD to 564:
http://trainpix.org/vehicle.php?vid=87656 - wyprodukowany w czerwcu 2014 r., przydział do depo Mogocza ТЧЭ-6 Могоча Kolei Zabajkalskiej, jeszcze nie wszedł do regularnej służby.

Ponadto jest 10 szt. o nrach 700-710 jeżdżących dla prywaciarza 3АО «НефтеТрансСервис» (prywatna czyli niepubliczna SA NieftieTransSierwis)
Romek_L
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.