Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanie o sygnał na semaforze
#16
maszynista napisał(a):Podobnie jak wskaźniki odległościowe do tarcz ostrzegawczych W11a. W wielu przypadkach po prostu ich nie ma.
Jak dobrze pamiętam poniżej jakiejśtam prędkości i na liniach znaczenia miejscowego nie są one wymagane.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#17
Podam Ci prosty przykład linii nr. 311 Jelenia Góra-Szklarska Poręba Górna. Dzieli się ona na dwa odcinki (jeżeli chodzi o prędkość) 60 km/h i 20 km/h z kawałkiem 40 km/h.
Na odcinku, gdzie prędkość szlakowa wynosi 60 km/h przed jedną tarczą ostrzegawczą są wskaźniki, przed drugą jest tylko jeden (200 m do tarczy ostrzegawczej), przed trzecią nie ma żadnego. Gdyby na całej linii nie było ani jednego wskaźnika odległościowego to byłoby to logiczne. W takim przypadku jest to ewidentne zaniedbanie.
Odpowiedz

#18
Linia 311 jest znaczenia miejscowego. Jest różnica między "nie ma" a "nie jest wymagane"
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#19
No to wskaźniki mają być czy nie... przed jedną tarczą jest komplet, przed inną tylko jeden, przed kolejną nie ma żadnego. Raz są, raz nie ma...? Od czego to zależy? Wszystkie tarcze widoczne są bardzo dobrze więc nie ma zależności od odległości, z jakiej można zobaczyć tarczę ostrzegawczą.
Odpowiedz

#20
Pewnie od tego, że kiedyś były, potem poginęły, w międzyczasie zmieniła się kategoria linii zmieniła to nie trzeba było uzupełniać. Ewentualnie zmieniła się kategoria linii i były potrzebniejsze gdzieś indziej.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#21
Na to by wychodziło. Kiedyś były przed każdą tarczą ostrzegawczą, teraz są pojedyńcze. Nie uzupełnia się braków ponieważ zmieniła się kategoria linii. Ale odkąd pamiętam 311 była typowo regionalną linią kolejową.
Odpowiedz

#22
maszynista napisał(a):Mam pytanie dotyczące sygnału S10-jazda nieprzekraczająca 40 km/h potem największą dozwoloną prędkością.
Co to znaczy potem? Czyli od następnego semafora czy od kiedy.

Przepisy IE1 dawne E1 stanowią wyraźnie przy tym sygnale:
1. W przypadku wyjazdu na szlak (semafor wyjazdowy) z blokadą półsamoczynna 40 km/h obowiązuje aż ostatni wagon minie okręg zwrotnicowy osłaniany tym semaforem a więc po ludzku aż ostatni wagon minie ostatnią zwrotnicę na tej stacji /posterunku/ przed wyjazdem na szlak a potem prędkośc maksymalna.
2. NIE MA TAKIEGO SYGNAŁU PRZY WYJEŹDZIE NA SZLAK Z BLOKADĄ SAMOCZYNNĄ
3. W przypadku semafora wjazdowego na stację lub drogowskazowego a więc semafora pomiędzy dwoma okręgami nastawczymi ograniczenie obowiązuje na całym odcinku aż do następnego semafora.

KŁANIA SIĘ TUTAJ ZNAJOMOŚC SZLAKU.
W przypadku braku znajomości danego odcinka linii maszynista otrzymuje rozkaz szczególny "O" druk R307 który ogranicza mu na całym odcinku prędkośc do 40km/h

Kolego chcesz się zapoznac z sygnalizacją jest tutaj mój post (temat) na temat sygnalizacji gdzie sobie możesz sciągnąc sygnalizację w formie programu PKP, CD i 4 systemy niemieckie.
http://www.csmk.pl/pobierz/signal.zip

P.S. Admini nie zabijajcie mnie za brak "ciiii" ale mam problemy z kompem :-)

P.S 2 Co do wskaźników W11a nie ma znaczenia jaka to jest linia - przepis stanowi wyraźnie:

Wskaźnik W11a. Oznacza, że za wskaźnikiem znajduje się tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego lub odstępowego albo semafor, którego obrazy sygnałowe mogą nie być widoczne w sposób ciągły z wymaganej odległości .

Brak takowych wskaźników na tej linii znaczy o jednym - skupy złomu prosperują :-(
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#23
Dzięki za program o sygnałach na semaforach. Przyda się do nauki.
Odpowiedz

#24
RysiekChaszcz napisał(a):
maszynista napisał(a):Mam pytanie dotyczące sygnału S10-jazda nieprzekraczająca 40 km/h potem największą dozwoloną prędkością.
Co to znaczy potem? Czyli od następnego semafora czy od kiedy.
[...]
2. NIE MA TAKIEGO SYGNAŁU PRZY WYJEŹDZIE NA SZLAK Z BLOKADĄ SAMOCZYNNĄ

To jaki sygnał jest podawany przy wyjeździe na szlak z SBL z toru dodatkowego? NIE KRZYCZ.
Inż. bud. kol., rowerzysta szynowy
Kanał YouTube
Strona prywatna
Odpowiedz

#25
Oczywiście że możesz mieć sygnał S10. Kolega chyba nie zrozumiał o jaki Ci chodzi semafor.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sygnał zastepczy / unieważniona blokada Rafal92 4 6 478 21.11.2016, 18:48
Ostatni post: mikrobart
  Sygnał zastępczy Nowicki 55 26 052 02.03.2014, 21:56
Ostatni post: rustsaltz
  Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" fanatyk1 30 23 524 21.02.2014, 22:06
Ostatni post: rustsaltz
  Sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E-1 dring 22 13 292 16.02.2014, 19:10
Ostatni post: stach57
  Sygnał S3 kamilus67 9 6 472 14.03.2013, 19:45
Ostatni post: RysiekChaszcz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.