Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SM48 - 15D/16D z Newagu
#1
Jak oceniacie Newagowskie dzieło? Szeroko o modernizacji pisze Rynek Kolejowy w majowym numerze. Lokomotywa trafi na jazdy nadzorowane do LHS, konieczna będzie wymiana wózków na szerokotorowe.

Troszę danych technicznych, w nawiasie to co było przed modernizacją:

Silnik trakcyjny: (ED107) ED118A
Silnik spalinowy: (PD1M) CAT 3512 C
Moc znamionowa: (883 kW) 1480 kW
Napęd pomocniczy: (wał Cardana) Elektryczne silniki asynchroniczne
System sterowania: (Elektromech.) Elektroniczny sterownik z diagnostyką pokładową
Odpowiedz

#2
Ja mam dwa zastrzeżenia. Mocniejszy silnik (~2MW), faktycznie pomoże w pracy liniowej, ale obroty przy których ta moc jest osiągana (1800/min) są ciut za wysokie na manewry (fabryczny silnik osiągał pełną moc przy 750 obr/min). Druga sprawa - mogli część "gratów" przenieść na drugą stronę kabiny - tak mocne przesunięcie nie sprzyja dobrej widoczności.
Odpowiedz

#3
sphinx napisał(a):przenieść na drugą stronę kabiny - tak mocne przesunięcie nie sprzyja dobrej widoczności.
Chcesz przez to powiedzieć że nie zamontowali na niej kamer?
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#4
Ciężko wypowiadać się o czymś czego w sumie jeszcze nikt dobrze nie widział i co nie zostało przetestowane. Moim zdaniem w dzisiejszych czasach pójście w szeroko rozumianą modernizacje to dobre wyjście przy braku środków na całkowicie nowy tabor.
Odpowiedz

#5
Szeroko o tym w Rynku Kolejowym, pierwsze wnioski będzie można wyciągnąć, jak 15D zacznie jeździć w LHSie. Oby "prototyp" się sprawdził, może wejdzie wtedy szersza modernizacja SM48. Jedna jaskółka - wiadomo ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#6
Może chodzi o ciąganie lekkich zdawek i popych, a jakby nie było na Newagu lepiej widać niż na Rusku
Odpowiedz

#7
Jak poinformował RK, Linia Hutnicza Szerokotorowa zakupi zmodernizowaną lokomotywę typu 15D. Wiadomo ile jeszcze zostanie jeszcze zmodernizowanych i przekazanych lokomotyw 15D dla spółki LHS? I co ciekawe patrząc na wnętrze kabiny nie widać w niej ekranów/wyświetlaczy od kamer co może oznaczać, że widoczność w owej lokomotywie jest dość dobra.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#8
dla mnie ten lok wygląda okropnie w porównaniu z tym jaki był wcześniej :/
Odpowiedz

#9
mati77 napisał(a):dla mnie ten lok wygląda okropnie w porównaniu z tym jaki był wcześniej :/
No i tu się z kolegą nie zgodzę...Może i wygląda jak dla kogo, lecz będąc na miejscu maszynisty też byś wolał starą SM48 w której prawdę mówiąc gów.. widać?
A poza tym parametry techniczne też są lepsze.. jeżeli będziemy non stop się kierować teorią dobre bo ładne to nici z normalnej/dobrej kolei!
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#10
Nowa lokomotywa SM 48 w parku lokomotyw PKP LHS

Spółka PKP LHS zakupiła zmodernizowaną lokomotywę manewrową SM 48. Dostawcą lokomotywy jest firma Newag S.A. z Nowego Sącza.

Lokomotywa powstała w wyniku modernizacji starej lokomotywy serii SM48 z zachowaniem konstrukcji podwozia, które poddano naprawie głównej. Pozostałe elementy maszyny są nowe. Lokomotywa SM 48 ma podwójne zastosowanie. Przeznaczona jest do wykonywania pracy manewrowej i liniowej.

SM 48 wyposażona jest w układ napędowy z nowoczesnym silnikiem typu CAT 3512C o mocy 1500 kW, spełniającym aktualne wymagania norm określających emisję substancji szkodliwych w spalinach (UIC IIIa). Posiada nowoczesny system sterowania oparty na układach mikroprocesorowych. Kabina maszynisty została zmieniona i dodatkowo wyposażona w klimatyzację, co gwarantuje poprawę warunków pracy maszynisty oraz bezpieczeństwo eksploatacji.

Lokomotywa SM 48 jest już w parku lokomotyw na stacji Zamość Bortatycze, gdzie znakowana jest logotypem spółki PKP LHS. Aktualnie trwają próby konstrukcyjne w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego 16D po torze szerokotorowym (1520 mm). W okresie kolejnych miesięcy lokomotywa będzie poddana eksploatacji obserwowanej. Pozwoli to spółce podjąć decyzje dotyczące ewentualnego zakupu kolejnych lokomotyw.

Po raz pierwszy lokomotywa SM 48 została zaprezentowana w kwietniu br. przez firmę Newag S.A. podczas konferencji „Modernizacje lokomotyw w Newag S.A. Nowoczesność dla oszczędności”. Pierwsze pomyślne testy SM 48 dotyczące uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego 15D po torze normalnotorowym (1435 mm), miały miejsce w Instytucie Pojazdów Szynowych „Tabor” w Poznaniu.

Źródło: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.lhs.com.pl">www.lhs.com.pl</a><!-- w -->
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#11
TOMEKKOT napisał(a):No i tu się z kolegą nie zgodzę...Może i wygląda jak dla kogo, lecz będąc na miejscu maszynisty też byś wolał starą SM48 w której prawdę mówiąc gów.. widać?

Widok z TEM2 wcale nie jest taki zły. Znacznie gorszy jest z SM42.
Odpowiedz

#12
ja w środku nie byłem, więc nie wiem, dla mnie z zewnątrz wygląda tak jakoś dziwnie, jak inne modernizowane lokomotywy przypominają swój pierwowzór tak tutaj wogule. ale mimo tego ciekaw jestem jak się będzie sprawować ;-)
Odpowiedz

#13
Moc została znacznie zwiększona do 1480kW dzięki czemu będzie mogła się nadawać nie tylko do manewrów, sterowanie oparte na mikroprocesorach oraz przynajmniej ograniczono normę emisji spalin, Zmniejszono jej paliwochłonność. Maszynista też będzie miał lepiej z racji na zamontowaną klimatyzację oraz zwiększoną widoczność. Póki co to jest tylko teoria która ładnie brzmi, musimy poczekać jeszcze trochę to wtedy się okaże jak 16D sprawdzi się w praktyce.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#14
Kilka Tamar z Rail Polska ma zamontowane kamery. Jedynie co nie podoba mi się w 15D to reflektory. O wiele lepiej się prezentują reflektory w Tamarach zmodernizowanych przez PESĘ Bydgoszcz.
Odpowiedz

#15
No to już kwestia designu. Boję się trochę tej diagnostyki komputerowej, z tego co słyszałem te systemy bardzo często świrują i bez uzasadnienia plują komunikatami o błędach. Ciekawe jakiej firmy oprogramowanie zainstalowano.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  TEM czyli TAMARA SM48 mirmur2 1 3 221 08.01.2020, 00:18
Ostatni post: Petelicki
  SM48-017 - dubel? Mareczek 2 2 729 21.05.2017, 11:07
Ostatni post: Mareczek
  SM42-700/3x Newagu pitagoras23 29 11 129 06.07.2014, 11:54
Ostatni post: Lizawka127
  Nowa lokomotywa spalinowa Newagu sphinx 13 6 943 06.05.2011, 19:47
Ostatni post: Maciek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.